استعلام جواز و پایان کار ساختمان

استعلام جواز و پایان کار ساختمان

مجوز ساخت و پایان کار ساختمان و نحوه ی استعلام : اخذ مجوز ساختمان یا پروانه ساختمان یا مجوز ساخت، برای تمامی پروژه های ساخت و نوسازی لازم بوده و با مراجعه به شهرداری منطقه ی مربوطه می توانید برای گرفتن آن اقدام نمایید، و این مجوز سندی است که برای احداث ساختمان و رعایت اصول ساخت و ساز و قوانین شهرداری و شهرسازی از جانب شهرداری در اختیار مالک ملک قرار می گیرد. در این جواز اطلاعاتی نظیر کروکی زمین، مساحت زیربنا، تعداد طبقات، شروع عملیات و اعتبار پروانه …. درج گردیده است که ساخت وساز باید بر اساس آن صورت گیرد و در صورتی که مالک از آن تخلف نماید موظف است با دستور ناظر عملیات ساخت و ساز خود را متوقف سازد. در این مقاله در مورد استعلام جواز و پایان کار ساختمان اطلاعات مفیدی ارائه میشود که میتوانید مطالعه نمایید.

به شما پیشنهاد داده میشود مقاله پیش فروش ساختمان را نیز مطالعه کنید.

پروانه ساختمان از زمان صدور تا ۲ سال دارای اعتبار بوده و پس از اتمام این زمان به مدت ۲ سال دیگر نیز قابلیت تمدید دارد و باید به این امر بسیار توجه نمود. مدت زمان لازم برای ساخت تمام پروژه های ساختمانی با تموجه به متراژ زمین مشخص می شود و مالکی که نمی تواند طبق زمان بندی درج شده در مجوز ساخت پیش برود ، در ابتدا یک اخطار از شهرداری دریافت نموده و سپس باید عوارض تعویق ساخت و ساز را بپردازد.

هزینه اخذ مجوز ساخت

این هزینه از جمله هزینه های است که در ساخت و ساز مورد اهمیت قرار میگرد و محاسبه آن بر اساس متراژ زمین، مساحت ناخالص آن، تعداد طبقات ساختمان ، تعداد پارکینگ و قیمت منطقه ای ساختمان صورت میگرد.

پایان کار ساختمان

بعد از اینکه ساخت یک ساختمان به پایان می رسد مالک ساختمان موظف است که با مراجعه به شهرداری نسبت به اخذ جواز پایان کار ساختمان اقدام نماید و این جواز لازمه ی انتقال رسمی سند مالکیت در دفتر اسناد رسمی است. اخذ این گواهی به این معناست که در این ساختمان مقررات فنی و شهرسازی رعایت شده است و ساختمان احداث شده مورد تایید شهرداری و سازمان نظام مهندسی واقع شده است و اینکه ساختمان مواردی مثل خلافی یا بدهی ندارد و تمامی این موارد باید توسط مامور و کارشناس فنی شهرداری مورد تایید واقع شود و پس از اینکه این موارد به درستی مورد بررسی واقع شد و مطابقت بنا با پروانه ی ساختمان توسط شهرداری محرز گردید، اقدام به صدور پایان کار ساختمان بر اساس شناسنامه ی فنی ملک مینماید.

 

استعلام جواز ساختمانی و پایان کار ساختمان

زمانی که معاملات و نقل وانتقالات نسبت به ساختمان های دارای سند مالکیت صورت میگیرد، دفاتر اسناد رسمی قانوناً مکلف هستند از موارد زیر اطمینان حاصل کنند و استعلامات مرتبط و لازم را از ادارات و سازمان های ذیربط به عمل آورند:

۱٫طرفین معامله ممنوع المعامله نباشند

۲٫در ساختمان مذکور تخلفات ساختمانی وجود نداشته باشد

۳٫ملک یا آن ساختمان توقیف یا بازداشت نباشد

بنابراین دفاتر اسناد رسمی اصولاً نسبت به ساختمان ها و املاکی که دارای سند رسمی مالکیت نمی باشند امکان ثبت سند و نقل وانتقال ندارند و در خصوص املاک و ساختمان هایی که سند مالکیت رسمی دارند موظف به اقدام جهت استعلام شهرداری و اطمینان از وجود گواهی پایان کار و عدم وجود تخلفات ساختمانی هستند.

استعلام از جواز ساختمان و پایان کار این مزیت را دارد که فرد می تواند در مورد مساحت ملک، تعداد طبقات مجاز برای ساخت، تاریخ صدور جواز و سایر موارد این چنینی آگاه شود و با بررسی این موارد و به طور کلی جواز ساختمان متوجه معتبر بودن یا نبودن آن خواهد شد.

-شما برای اینکه نسبت به سن ساختمان خود اطلاعات کسب کنید باید جواز ساختمان را بررسی نمایید زیرا سن ساختمان از زمان صدور پروانه ساختمان آغاز می شود. بنابراین دسترسی به اطلاعات جواز ساختمانی خصوصاً تاریخ صدور اهمیت بسیاری دارد.

-در رابطه با افرادی که اقدام به پیش خرید آپارتمان میکنند نیز اطمینان از صحت صدور پروانه و جواز ساختمان و دانستن جزئیات مربوط به ساختمان بسیار حائز اهمیت است.

-برای درخواست وام از بانک ها و موسسات مالی یکی از مدارکی که به آن نیاز پیدا میکنید جواز ساختمان و پایان کار است.

-بعضی از ساختمان ها ی نوساز وجود دارند که مدت زیادی از اتمام عملیات ساختمانی آنها گذشته ولی هنوز موفق به اخذ پایان کار نشده اند و احتمال این وجود دارد که دارای تخلفات ساختمانی باشد و بعد خریداری که از ابتدا به بررسی پایان کار و جواز ساختمان نپرداخته است دچار مشکل خواهد شد.

در حال حاضر امکان استعلام جواز و پروانه ساختمان از طریق سایت شهرداری تهران و انتخاب سامانه استعلام پروانه و گواهی ساختمان امکان پذیر است و شما میتوانید مطالب مندرج در پروانه ساختمان را در این  سایت استعلام کنید و با خیال راحت به انعقاد قراردادهای خود در این حوزه بپردازید.

وکیل شهرداری

یکی از مهمترین دعاوی در مراجع قضایی و غیر قضایی دعاوی مربوط به امور شهرداری و کمیسیون های مربوطه می باشد . در موسسه حقوقی وکلای رای مثبت ، با بهترین وکیل شهرداری متخصص در حوزه دعاوی شهرداری همکاری داشته و از حقوق موکلین خود در شهرداری ها و مراجع قضایی و دیوان عدالت اداری حمایت تخصصی می نماید . لازم به ذکر است گروهی از وکلای پایه یک دادگستری موسسه حقوقی وکلای رای مثبت به صورت تیمی و تخصصی در حوزه و انواع دعاوی مرتبط با شهرداری فعالیت داشته و شما عزیزان می توانید کلیه اختلافات و یا پی گیری های اداری مربوط به شهرداری از جمله درخواست جواز ساخت و یا پایان کار و غیره را به وکلای متخصص شهرداری واگذار نمایید . تا بدین وسیله ضمن حفظ حقوق خود شاهد موفقیت در پرونده ها در کمترین زمان ممکن بوسیله وکلای متخصص شهرداری موسسه حقوقی وکلای رای مثبت باشید.

اطلاع رسانی
خبرم کن وقتی
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments

برچسب ها

  #استعلام پایان کار #استعلام جواز ساخت #پایان کار #پروانه ساخت #پیش خریدار #تخلفات ساختمانی #جواز ساخت #شناسه فنی ملک #شهرداری #شهرسازی #مجوز ساخت #نظام مهندسی #وکیل شهرداری

تماس با ما

تلفن موسسه

موبایل

برگشت به منوی تماس ها

مشاوره آنلاین

مشاوره آنلاین

برگشت به منوی تماس ها

برگشت به منوی تماس ها

برگشت به منوی تماس ها

برگشت به منوی تماس ها

برگشت به منوی تماس ها