وکیل بین المللی

وکیل بین المللی

با گسترش روابط اشخاص اعم از حقیقی و حقوقی از یک طرف و از طرفی گسترش روابط دولتها از طرفی دیگر در عرصه بین المللی ، اشخاص و در برخی موارد دولتها برای مراودات خود ناگزیر به ارتباط با اشخاص و دولتهای دیگر در عرصه بین المللی می باشند . این ارتباطات و توافقات اشخاص و دولتها در غالب قراردادهای بین المللی محقق می گردد . با توجه به قوانین و مقررات بین المللی متعدد ، تنظیم این عقود امری تخصصی می باشد . برای اینکه وکیل حقوقی پایه یک دادگستری بتواند در حوزه امور بین الملل فعالیت نماید می بایستی در گرایش حقوق بین الملل عمومی و خصوصی در مقطع کارشناسی ارشد و دکتری فارغ التحصیل شده باشد و تجربه کاری در امور بین الملل را داشته باشد . وکیل بین المللی وکیلی می باشد که با تسلط بر چندین زبان خارجی و مهمترین آن زبان انگلیسی بر قوانین بین المللی اشراف کامل داشته و تجربه قبول وکالت و یا تنظیم قراردادهای بین المللی را داشته باشد .

وکیل بین المللی اصولا علی رغم اینکه صلاحیت قبول وکالت دعاوی عام را دارد ولی از ارائه مشاوره و قبول وکالت دعاوی عام خودداری می کند و وقت خود را صرف اموری می نماید که سالیان سال در آن علم اندوزی نموده و تجربه کاری دارد .زمانیکه یک شخص اعم از حقیقی یا حقوقی با شخص دیگری از اعم از حقیقی یا حقوقی در کشوری دیگر معامله ای می نماید این توافقات می بایستی در غالب قرارداد بین المللی توسط وکیل بین المللی تنظیم گردد .

معمولا حجم و تراکنش مالی قراردادهای بین المللی از سوی طرفین معامله بسیار زیاد می باشد . حجم و ارزش اقتصادی این معاملات ، تنظیم قراردادهای بین المللی توسط وکیل متخصص و مجرب بین المللی را امری واجب و ناگزیر می دارد. یک وکیل بین المللی می بایستی قبل از تنظیم قرارداد با طرفین شروع به مذاکرات مقدماتی نماید و ضمن حراست و حفاظت از منافع طرفین با درج شروط قراردادی و ضمانت اجراهای سنگین قراردادی از حقوق اطراف قرارداد حمایت نماید . از مهمترین خدمات وکیل بین المللی می توان به موارد ذیل اشاره نمود :

تنظیم قراردادهای بین المللی توسط وکیل بین المللی 

وکیل بین المللی با تسلط بر قوانین عام حقوق بین الملل عمومی و قواعد خاص حقوق بین الملل خصوصی و تلسط بر کنوانسیون های بین المللی و سایر اسناد تنظیم شده حقوق تجارت بین الملل و قوانین و مقررات حوزه داوری بین المللی از جمله قواعد داوری انسیترال و پروتکل و کنوانسیون ژنو ، توافقات طرفین قرارداد را در غالب قراردادی بین المللی تنظیم می نماید . از آنجایکه متاسفانه کشور ایران در حال حاضر تحریم می باشد و مراودات مالی و بانکی با تحریم های بین المللی روبرو می باشد قطعا نیاز به وجود یک قرارداد بین المللی کامل و جامع می تواند حافظ حقوق طرفین قرارداد باشد .

با توجه به عدم گشایش ال سی و سوئیفت برای بانک ها در مراودات بین المللی یک شخص ایرانی با یک شخص خارجی ریسک معامله بشدت بالا می رود و اینجاست که یک قرارداد جامع و کامل بین المللی که توسط وکیل بین المللی تنظیم می گردد می تواند حافظ حقوق طرفین قرارداد باشد . از مهمترین مشکلاتی که در مراودات بین المللی بوجود می آید مبحث پرداخت ثمن معامله و نحوه پرداخت آن می باشد .

زمانیکه امکان گشایش ال سی و سویفت برای ایرانیان و بانک های ایرانی میسر بود مشکلات پرداخت ثمن معامله و میزان ریسک معاملات در عرصه بین المللی بسیار کاهش می یافت . حال متاسفانه با بروز تحریم های مختلف بانک های جمهوری اسلامی ایران ، مراودات بین المللی افراد با ریسک بالایی برخوردار می باشد و در بسیاری از موارد تجار ایرانی از ناچاری بنا را بر اعتماد بر طرف خارجی قرار می دهند و بدون داشتن تضامین و تعهد بانک به پرداخت ثمن معامله مبادرت به معاملات در عرصه بین المللی می نمایند که در این راستا متاسفانه به کرات شاهد تضییع اموال و حقوق تجار ایرانی بدلیل عدم گشایش اعتبارات اسنادی و فقدان قراردادهای بین المللی بوده ایم .

موسسه حقوقی وکلای رای مثبت با عنایت به تحریم های بانک های جمهوری اسلامی ایران و تشدید ریسک معاملات در عرصه بین امللی توصیه می نماید برای انجام مراودات بین المللی خود حتماً  از وکلای بین المللی جهت مذاکرات و انعقاد قراردادهای بین المللی استفاده نمایید . قطعا هزینه مشاوره و استفاده از وکلای بین المللی برای تنتظیم قرارداد بین المللی جامع و کامل که حافظ حقوق شما در عرصه بین المللی باشد به مراتب بسیار پایین تر از حجم مراوده مالی و ریسک بالای شما در معاملات بین المللی می باشد.

وکیل امور قراردادهای بین المللی

مذاکرات مقدماتی توسط وکیل بین المللی 

یکی از خدمات تخصصی وکیل بین المللی مذاکرات مقدماتی با طرفین قرارداد می باشد و با توجه به تخصص ، صبر و بردباری وکیل بین المللی ، نظرات طرفین به همدیگر نزدیک و با ارائه راهکارهای قانونی با تنظیم قرارداد بین المللی از حقوق طرفین قرارداد حراست می گردد .

برای اینکه یک قرارداد بین المللی منتج به امضا طرفین گردد قبل از انعقاد و امضا قرارداد ، قطعاً چندین روز و یا ماه می بایستی در خصوص موضوعات مختلف از جمله موضوع قرارداد ، ثمن قرارداد ، نحوه پرداخت ، تضامین ، شروط قراردادی ، شرایط فورس ماژور ، بیمه ، بازرسی ، شرایط داوری بین المللی و موضوعات دیگر وکیل بین المللی با طرفین مذاکرات مقدماتی را انجام دهد تا در نهایت بعد از تشکیل چندین جلسه ، توافقات طرفین جامعه عمل به خود گرفته و در غالب قرارداد بین المللی جامع و کامل حامی حقوق طرفین قرارداد گردد .

پس بدین نحو حضور یک وکیل بین المللی در جریان معامله و رسیدن به توافقات نهایی بسیار حائز اهمیت بوده و می تواند از بی راه رفتن موضوعات و به نتیجه رسیدن اینکه آیا طرفین می توانند با یکدیگر مراوده و قراردادی منطقی و قانونی با یکدیگر داشته باشند یا خیر تاثیر بسیار مثبت داشته باشد.

 

 

 وکالت دعاوی بین المللی توسط وکیل بین المللی 

اصولا شرکت در مراجع قضایی در هر کشوری تابع قانون و تشریفات خاص آن کشور می باشد و هر شخصی حتی وکیل دادگستری  مجاز به شرکت در محاکم کشور دیگر به عنوان وکیل دادگستری نمی باشد . شایان ذکر است طبق کنوانسیونی که بالغ بر ۳۰ کشور در آن عضو می باشند که ایران هم جز آنان می باشد در صورتیکه وکیلی در آزمون بین المللی که پذیرش در آن بسیار مشکل می باشد  قبولی  گردد آن وکیل حق حضور و دفاع در مراجع و محاکم قضایی کشور عضو کنوانسیون را دارا می باشد و از حقوق موکلین خود خواه شخص اعم از ایرانی و غیر ایرانی دفاع نماید.علی الاصول وکیل بین المللی فقط در صورت قبولی در آزمون مزبور حق دفاع و حضور در مراجع قضایی کشورهای عضو کنوانسیون را خواهد داشت و در غیر این صورت فقط به عنوان شخصی مطلع و آگاه می تواند همراه و مشاور موکل خود باشد و یا از طریق همکاران و وکلای آن کشور به صورت مجتمعا از حقوق موکلین خود دفاع نمایند .

وکیل بین المللی موسسه حقوقی وکلای رای مثبت

یکی از مهمترین خدمات تخصصی موسسه حقوقی وکلای رای مثبت خدمات بین المللی توسط وکلای بین المللی و دکترین حقوق بین الملل می باشد . در موسسه حقوقی وکلای رای مثبت با حضور دکترین حقوق بین الملل خدمات تخصصی در عرصه بین المللی اعم از انعقاد قراردادهای بین المللی ، مذاکرات مقدماتی با طرفین قرارداد در راستای حصول به توافق نهایی و همچنین قبول وکالت در دعاوی بین المللی توسط وکلای بین المللی ارائه می گردد .شایان ذکر است وکلای بین المللی موسسه حقوقی وکلای رای مثبت تسلط کامل بر چندین زبان از جمله انگلیسی ، چینی ، ترکی ، عربی ، فرانسه و هندی دارند و شما عزیزان می توانید بابت مذاکرات مقدماتی خود با مشتریان خارجی تا رسیدن به توافق نهایی و تنظیم قرارداد بین المللی از خدمات تخصصی وکلای بین المللی موسسه حقوقی وکلای رای مثبت بهره مند گردید .

Rate this articles
اطلاع رسانی
خبرم کن وقتی
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments

برچسب ها

 

تماس با ما

تلفن موسسه

موبایل

برگشت به منوی تماس ها

مشاوره آنلاین

مشاوره آنلاین

برگشت به منوی تماس ها

برگشت به منوی تماس ها

برگشت به منوی تماس ها

برگشت به منوی تماس ها

برگشت به منوی تماس ها