وکیل خلع ید

وکیل خلع ید

خلع ید چیست

وکیل خلع ید از جمله فنی و تخصصی ترین دعاوی ملکی می باشد که نیازمند فن دفاع در امور حقوقی می باشد

خلع ید :موضوع دعوایی میباشد که مالک مال غیر منقولی مانندزمین وخانه بر علیه متصرف یا همان کسی که مال متعلق به مالک را تصرف کرده مطرح می نماید.واز مرجع قضایی صالح خواستار پایان دادن به تصرفات غیرقانونی خواهدبود.

برای اینکه دعوا قابل طرح در مراجع قضایی بااین موضوع باشدنیاز به احراز سند مالکیت میباشد که در اداره ثبت اسناد به نام مالک باشد ومتصرف که به نوعی غاصب میباشد باید به تصرفات غیر مجازخود خاتمه دهد.

امروزه باتوجه به پیچیدگی ها وتشابهات ظاهری موضوعات حقوقی الزاما نیاز به دانش وتجربه ی متخصصین در علوم حقوق  را طلب می کند وکلای رای مثبت با دانش حقوقی شمارا در مسیر ی قانونی همراهی خواهد کرد.

 

ارکان طرح دعوای حقوقی خلع یددر مراجع قضایی شامل چه مواردی میباشند؟

 ارکان مورد نظر برای برای دعوای خلع یدشامل ۴ مورد است که برای اقامه دعوا  ودر جریان رسیدگی ازسوی قاضی باید مدنظر قرار بگیرد یک احراز مالکیت خواهان به موجب سندرسمی دوم موضوع خواسته باید از خلع ید از مال غیر منقول باشد سوم احراز تصرفات خوانده وچهارم تصرفات خوانده به صورت غیر مجاز باشد.

 ایا تقاضای خلع ید در ملک مشاع امکانپذیر است؟

 مالکیت به دو نوع تمام ومشاع تقسیم می شود که برای هر کدام دعوای خلع یدمتفاوت است چرا که برای مالکیت مشاعی مالکین متعددی وجود دارد وفروض مختلفی برای متصور خواهد بود .

  ایامیتوان از ملک موروثی دعوایی باموضوع خلع ید رادر صورت فراهم بودن سایر شرایط داشت؟

  بله در صورتیکه مالک فوت نماید هر یک از ورثه میتوانند به طرفیت سایر ورثه که در ملک تصرف د شته باشند دادخواست خلع ید بدهند.

اگر متصرف بدون اذن مالک اقدام به کاشت درخت ویا ساخت بناکرده باشد چه حقوقی برای طرفین متصور میباشد؟

    در صورتیکه اعمال انجام گرفته از سوی متصرف با اجازه مالک باشد مالک نمیتواند قلع وقمع بنا ویا درخت را بخواهد اما در غیر اینصورت برای تخریب بناوقطع در ختان باید ضمن دادخواست خلع یدقلع وقمع وقطع در ختان را نیز مطرح نماید.

   ایا میتوان با استناد به اسناد عادی دعوای خلع ید را مطرح نمود؟

 با استناد به اسناد عادی دعوای خلع ید قابلیت طرح واستماع ندارد وباید بر اساس سند رسمی مالکیت دعوای خلع ید را مطرح نماید مگردر نقاطی که شمول اجبای شدن ثبت اسناد ازطرف  دادگستری جمهوری اسلامی ایران اگهی نشده باشد ویا اینکه ملکسابقه ثبتی نداشته باشد ویادر جریان ثبت باشد که در این موارد دادگاه از طریق رسیدگی به ادله  اثبات دعوا پس از اثبات مالکیت واحراز ان حکم به خلع یدغاصب ضادر مینماید.

 آیا امکان طرح دعوای خلع ید از ملکی که در تصرف مستاجر میباشد وجود دارد؟

 درمورد ملک در تصرف مستاجر دو حالت متصور ست اگر فی مابین مالک ومتصرف در زمان گذشته قرار دادی مبنی بر تصرفات مستاجر تنظیم شده باشد ومستاجر بعد از اتمام مدت اجاره ملک استیجاری را تخلیه ننماید مالک باید دعوای تخلیه ید را مطرح نماید

اما اگر هیچ قرار دادی به منظور تصرفات مستاجر منعقد نشده باشد وملک همچنان در در تصر ف اوبدون اجازه مالک باشد  وملک استیجاری را تخلیه ننماید مالک باید دعوای خلع ید را مطرح کند.

به دلیل نزدیک بودن موضوعات حقوقی خلع یدوتخلیه وتصرف عدوانی به یکدیگر موجب خلط انها واشتباه اغلب مردم در محاکم دادخواهی میباشد که در نتیجه منجر به از دست دادن زمان وهزینه صورت گرفته برای دادرسی میباشد که در نهایت منجر به رد دعوا از سوی قاضی رسیگی کننده می شود لذا توصیه میشود که از وکلای موسسه حقوقی رای مثبت با دانش حقوقی که تجربه ایشان ضامن این تخصص میباشد بهره مند شوید .

 

وکیل خلع ید رای مثبت

یکی از مهمترین دعاوی ملکی دعاوی خلع ید می باشد . امروزه با گسترش مراودات و معاملات در حوزه املاک متاسفانه شاهد اختلافات حقوقی افراد در حوزه املاک می باشیم .

در برخورد با اختلافات ملکی می بایستی به وکلای پایه یک دادگستری متخصص در دعاوی حقوقی مراجعه نماییم .

یکی از مهمترین دعاوی حقوقی دعاوی ملکی می باشد . موسسه حقوقی وکلای رای مثبت متشکل از گروهی از وکلای پایه یک دادگستری می باشد که به صورت تخصصی در زمینه های مختلف از جمله دعاوی ملکی شامل سرقفلی و الزام به تنظیم سند رسمی و پیش فروش ساختمان و … فعالیت می نماید .

یک وکیل حقوقی موفق که زمینه فعالیت تخصصی خود را وکالت ملکی قرار داده است می بایستی تسلط کامل به قوانین مربوط به امور حقوقی از جمله قراردادها و قوانین مربوط به املاک داشته باشد .

یکی از دعاوی مبتلابه جامعه در حوزه املاک دعاوی مربوط به ان می باشد . دعوی خلع ید زمانی محقق می گردد که شخصی که سند رسمی ملک به نامش می باشد بنا به دلایلی متصرف ملک خود نمی باشد و در حال حاضر ملکش در تصرف و در ید اشخاص دیگر می باشد و متصرف از تحویل ملک به مالک امتناع می ورزد .

در این مواقع حضور وکیل پایه یک دادگستری و یا موسسه حقوقی ای که به صورت تخصصی در زمینه املاک فعالیت می نماید می تواند گره گشا و حافظ حقوق مالک باشد .

 

در این موارد وکیل ملکی و یا وکیل دعوی خلع ید می تواند با دانش تخصصی خود و تنظیم دقیق دادخواست دعوی خلع ید ، با مراجعه به محاکم حقوقی ایران متصرف ملک را از ملک متنازع فیه خلع ید نموده و ملک را به تصرف مالک درآورد .

دعوی خلع ید از جمله فنی و تخصصی ترین دعاوی ملکی می باشد که نیازمند فن دفاع در امور حقوقی می باشد

tagName: –
position: –
top: –
left: –
right: –
bottom: –
display: –
fontSize: –
fontWeight: –
textAlign: –
color: –
backgroundColor: –
overflow: –
boxSizing: –
transform: –
zIndex: –
w    ۹۷۶٫۵۴۲
h     ۲۲٫۲۲۲

۲۲٫۲۲۲

۹۷۶٫۵۴۲

Rate this articles
اطلاع رسانی
خبرم کن وقتی
4 Comments
قدیمی ترین
جدیدترین محبوب ترین
Inline Feedbacks
View all comments
تورج رستگاری
2 سال ها قبل

سلام
مغازه ای را قولنامه ای بصورت ملکیت خریداری نمودم و بعد از مدتی فروشنده بالای مغازه بنده را مسکونی ساخته و از طریق وکیل شکایتی مبنی بر تعیین خسارت نمودیم که رای تجدید نظر بعد از رای دادگاه بدوی موافق دادگاه بدوی شد . حال میشود مجدد طرح دعوا نمود زیرا قاضی دادگاه تجدید نظر به بنده گفت در جلسه رسیدگی که چرا تعیین خسارت نمودید مسید پرونده را اشتباه رفتید . ممنون

Admin
احسان سهرابی
2 سال ها قبل

سلام باید مدارک و احکام صادره را مطالعه و بررسی نماییم در صورت تمایل جهت مشاوره تخصصی و ارسال مدارک با شماره ۷۸۳۵۱ تماس گیرید . با تشکر

کورش
8 ماه ها قبل

سلام ضمن تشکرازشما،من صلحنامه عمری ۳دانگ از۶دانگ آپارتمان مادرم که به رحمت خدا رفته رو دارم.برادرهام ناراحتند ازاین بابت ومن درسفربودم که گفتند آپارتمان را فروخته آمد بدون امضای من،درواقع تعویض کردندبااپارتمانیکه ۳۱مترکوچکترهست.لطفا من را راهنمایی کنید.ممنونم

Admin
احسان سهرابی
4 ماه ها قبل
Reply to  کورش

سلام شما می توانید به اتهام فروش مال غیر از برادران خود شکایت کنید و سند انتقال ملک را ابطال کنید . در صورت تمایل با شماره ۰۹۱۲۱۰۰۱۶۱۴ جهت مشاوره تخصصی و یا قبول وکالت تماس بگیرید .

برچسب ها

  #خلع ید

تماس با ما

تلفن موسسه

موبایل

برگشت به منوی تماس ها

مشاوره آنلاین

مشاوره آنلاین

برگشت به منوی تماس ها

برگشت به منوی تماس ها

برگشت به منوی تماس ها

برگشت به منوی تماس ها

برگشت به منوی تماس ها