وکیل چک و سفته

وکیل چک و سفته کسی است که مسلط به قوانین جاری کشور در این حوزه بوده و با توجه به ظرایف این قبیل دعاوی از تجربه کافی نیز برخوردار باشد.

وکیل سفته

وکیل سفته : قانون تجارت ایران ارزش و اهمیت ویژه ای برای اسناد تجاری قائل شده و امتیازات ویژه ای را هم برای اسناد تجاری درنظر گرفته از جمله : توقیف اموال بدهکار از همان ابتدای ثبت دادخواست و بدون نیازبه شروع رسیدگی دعوا، که ازجمله اسناد تجاری ، سفته می باشد.

سفته سندی است که به موجب آن امضاء کننده متعهد می‌شود تا مبلغی را در موعد معین یا عندالمطالبه در وجه حامل یا شخص معین یا به حواله کرد او بپردازد. سفته علاوه بر امضاء یا مهر متعهد باید مشخص کننده مبلغ تعهد شده، گیرنده وجه، و تاریخ نیز باشد.

نداشتن اطلاعات جامع و کامل دراین زمینه می تواند برای شما مشکلاتی را بوجود بیاورد که موجب برگشت خوردن چک یا عدم وصول آن شود و حقتان از بین برود. برای حفظ حقوق خود می توانید از یک وکیل پایه یک دادگستری متخصص مشاوره بگیرید.

در این راستا یک وکیل پایه یک دادگستری با داشتن تخصص در زمینه‌ی اسناد تجاری به خصوص سفته میتواند برای وصول وجه سفته بسیار تاثیرگذار باشد چرا که وکیل تجاری با اطلاع کامل از قانون تجارت و قوانین حاکم بر اسناد تجاری مسیر را برایتان هموارتر و سهل تر خواهد نمود.

موسسه حقوقی رای مثبت با کادری از وکلای پایه یک خبره و با تجربه و چندین وکیل تجاری و وکلای اسناد تجاری به خصوص وکیل متخصص سفته که امروزه بسیار مورد استفاده قرار میگیرد و با پیشینه‌ای درخشان در ارائه مشاوره‌های موثر حقوقی و انجام موفقیت آمیز پرونده‌های متعدد…درخدمت شما عزیزان می‌باشد.

در طی گذشت سالیان طولانی اسناد تجاری همیشه مورد استفاده تجار و مردم بوده و هرچند اشکال و قوانین آن در گذر زمان تغییرات فراوانی داشته اما تا به امروز نیز عموم مردم و بالاخص تجار و کسبه همچنان از این اسناد برای امور مالی و تجاری خویش استفاده می نمایند.

 

وکیل چک و سفته

وکیل چک و سفته

اسناد تجاری شامل چک،سفته و برات می شود که در گذشته برات بیشتر مورد استفاده تجار قرار می گرفت اما در سال های بعد جایگاه خود را از دست داده و کمتر مورد توجه و استفاده قرار می گیرد و در مقابل چک به صورت چشمگیری مورد اقبال تجار و عموم مردم برای رفع حوائج تجاری و مالی قرار گرفته است.قانون چک در طی سالهای متمادی با تغییراتی مواجه شده که در آخرین اصلاحات آن به تاریخ ۱۳/۸/۱۳۹۷ می توان تغییرات و تاسیسات شگرفی نسبت به قوانین قبل از آن دید و رویکرد پیشگیرانه قانونگذار در آن مشهود می باشد.

چک امروزه و در کشور ما مهمترین سند تجاری و البته پرکاربرترین آن نیز می باشد.

مطابق ماده ۳۱۰ قانون تجارت :((چک نوشته ای است که به موجب آن صادر کننده وجوهی را که نزد محال علیه دارد،کلا یا بعضا مسترد و یا به دیگری واگذار می نماید.))

همچنین مطابق ماده ۱ قانون صدور چک،چک به انواعی تقسیم می گردد که می توان به چک عادی،چک تایید شده،چک تضمین شده یا رمزدار اشاره نمود که هر کدام تعریفی جداگانه دارندو مشمول قواعدی مجزا هستند

وکیل متخصص سفته و چک

با توجه به گسترش روابط اقتصادی و مبادلات تجاری و به تبع آن استفاده روزافزون از چک به عنوان یک سند تجاری و وسیله پرداخت در کنار محاسن آن معایب فراوانی را می توان بر آن بار کرد.

از معایب استفاده از چک همانا سهولت ارائه دسته چک به اشخاص در سال های گذشته بدون ارزیابی صحیح و منطقی وضعیت اقتصادی و تجاری فرد متقاضی بود که موجب آن می گشت که افرادی که صلاحیت کافی برای استفاده از این سند تجاری را ندارند به سهولت به آن دسترسی داشته و باعث مشکلات عدیده برای خود و دیگران و اقتصاد کشور به وجود آورد.حجم چک های برگشت خورده در سال های اخیر موید همین نظر است.در این راستا و در صورت تشکیل پرونده حقوقی در مورد چک نقش یک وکیل متخصص خود را نمایان می سازد.

دعوای چک بر خلاف ظاهر ساده ای که دارد در بعضی از موارد با پیچیدگی و مواردی مواجه می شود که طرح دعوا و ارائه راهکار حقوقی برای آن را بسیار دشوار تخصصی می نماید.یک وکیل متخصص حوزه اسناد تجاری بالاخص چک باید با این پیچیدگی ها آشنایی داشته و با توجه به اینکه اشخاص متعددی  به عنوان ضامن یا ظهرنویس نقش دارند و رعایت مواعد طرح دعوا در مورد این اشخاص بسیار مهم است،تجربه و تبحر وکیل چک وسفته در این موارد و رسیدن به نتیجه مطلوب بسیار حائز اهمیت می باشد.

 

وکیل چک

چک از اسناد تجاری مهم و کاربردی ست که مردم در کارهای و معاملات روزمره ی خود آن را مورد استفاده قرار می دهند. ماده ۳۱۰ قانون تجارت چک را این گونه تعریف می کند:‌ “چک نوشته‌ای است که به موجب آن صادرکننده وجوهی را که در نزد محال علیه دارد کلاً یا بعضاً مسترد یا به دیگری واگذار می‌کند.” در این تعریف چک وسیله ی پرداخت است که به جای پول مورد استفاده قرار می گیرد.طبق قانون محال علیه چک باید بانک ها باشند. چک هایی که صادر کننده ی آن موسسات مالی و صندوق های قرض الحسنه هستند، شامل قانون صدور چک نمی شوند.

به جز مواد قانون تجارت در خصوص چک دو قانون مهم نیز وجود دارد :

  • قانون صدور چک مصوب ۱۳۵۵ و اصلاحیه های ان
  • قانون اصلاح قانون صدور چک مصوب سال ۹۷ که در ان به چک های صیاد و وجه حقوقی آن ها پرداخته است.

چک دارای جنبه های حقوقی و کیفری است. چنانچه وصول وجه با مشکل مواجه شود و چک برگشت بخورد می توان موضوع را از طریق مراجع قضایی و غیر قضایی پیگیری کرد. در مورد دعاوی حقوقی با توجه به مبلغ چک باید به مراجع قضایی دادگاه یا شورای حل اختلاف مراجعه نمود. در این خصوص چک های تا سقف مبلغ بیست میلیون تومان در صلاحیت شورای حل اختلاف و بالاتر از آن در صلاحیت دادگاه است.

با توجه به ماده ی ۱۲ قانون صدور چک وجه کیفری چک در مواردی ساقط میشود به این معنا که امکان طرح شکایت کیفری وجود ندارد و در چنین مواردی چک تنها دارای ضمانت اجرای حقوقی باشد. موارد ساقط کننده ی وجه کیفری چک به شرح ذیل است:

  • چنانچه چک سفید امضاصادر شده باشد.
  • اگر چک بابت تضمین سپرده شده باشد.
  • هرگاه وصول وجه چک منوط به تحقق شرطی شده باشد.
  • اگر چک بدون تاریخ صادر شود یا ثابت شود تاریخ صدور چک زودتر از تاریخ درج شده روی آن است.

همچنین طریق سومی که برای وصول وجه چک پیش بینی شده است اداره ی ثبت که یک مرجع غیر قضایی ست می باشد. البته باید این موضوع را مد نظر قرار داد که در وصول وجه چک از طریق اداره ی ثبت نمی توان خسارت تاخیر تادیه را مطالبه کرد و همچنین آن که وجه را فقط می توان از صادر کننده مطالبه کرد و مطالبه از ظهرنویسان قابل پیگیری از طریق اداره ی ثبت نمی باشد.

 

بهترین وکیل امور چک

با توجه به این که چک ضمانت اجرای حقوقی و کیفری دارد ، آثار حقوقی آن در موارد مختلف باید مد نظر قرار بگیرد مثلا این موضوع که در چک های ظهر نویسی و منتقل شده به اشخاص متعدد باید وجه را از چه کسی مطالبه کرد. لذا لازم است در خصوص دعاوی مرتبط با چک ، صدور آن و همچنین قرار دادن به عنوان تضمین با وکلای متخصص چک مشورت شود.

همچنین با توجه به این که وصول مطالبات مرتبط با چک و دیگر اسناد تجاری نیازمند صرف وقت و رفت و آمد بسیار است توصیه میشود از وکلای قابل اعتماد جهت پیگیری وصول مطالبات خود بهره مند شوید. وکیل امور چک جزو وکیل حقوقی  کسی است که مسلط به قوانین جاری کشور در این حوزه بوده و با توجه به ظرایف این قبیل دعاوی از تجربه کافی نیز برخوردار باشد.

در برخی از دعاوی چک نکات و شرایطی وجود دارد که یک وکیل امور چک باید بتواند به بهترین نحو و با دانش خود رضایت موکلین خویش را فراهم آورد.

وکیل چک در موسسه حقوقی وکلای رای مثبت

موسسه حقوقی وکلای رای مثبت با سابقه طولانی و با به نتیجه رساندن ده ها پرونده موفق در امور چک یکی از با سابقه ترین و معتبر ترین موسسات کشور می باشد.

وکلای مجرب امور چک در این موسسه با توانایی و دانش خود توانسته اند در بسیاری از دعاوی چک بهترین عملکرد را داشته و نتایج درخشانی را رقم بزنند.همچنین به واسطه سالها فعالیت در دعاوی چک تجربه بسیار گرانبهایی بدست آورده اند که همین امر موجب کسب موفقیت در پرونده های محوله از سوی موکلین و سبب کسب رضایت ایشان گردیده است.

وکیل چک تهران

با توجه به حجم معاملات و ازدحام فعالیت ها و مشاغل در تهران شاهد هستیم که اکثر چک های برگشتی ومطالبات در پایتخت صورت می گیرد و این حجم بالای مراجعات باعث شده پروسه ی وصول مطالبات به طول انجامیده و با صرف وقت بسیار همراه باشد.

پس بهتر آن است که از وکلای مجرب و وکیل پایه یک دادگستری این حوزه در تهران که تمرکز کاری خود را بر روی این نوع از دعاوی قرار داده اند استفاده نماییم. وکیل چک در  تهران وکیلی است که علاوه بر تخصص و دانش کافی در این قبیل دعاوی از تجربه کافی نیز برخوردار باشد و تمرکز کاری وی در تهران باشد.

 

و به همين علت نيازمندي به وكلاي متخصص كه در زمينه ي تجاري فعاليت داشته باشند بيشتر احساس ميشود، و شديداً  توصيه ميشود كه در امور تجاري به هيچ عنوان بدون وكيل تجاری وارد نشويد و از ابتدا كه در صدد انعقاد يك قرارداد هستيد از همراهي يك وكيل متخصص در حوزه ي  اسناد تجاری مانند چک صیادی از وکیل چک و سفته  از وکیل سفته و قراردادهاي تجاري و یا مطالبه وجه التزام  از وکیل مطالبه وجه التزام  بهره بگيريد.

Rate this page

تماس با ما

تلفن موسسه

موبایل

برگشت به منوی تماس ها

مشاوره آنلاین

مشاوره آنلاین

برگشت به منوی تماس ها

برگشت به منوی تماس ها

برگشت به منوی تماس ها

برگشت به منوی تماس ها

برگشت به منوی تماس ها