وکیل شرکت ها ( وکیل تجاری )

وکیل شرکت ها

وکیل شرکت ها  :باگسترش روز افزون تجارت و داد و ستد مالی در جهان و به تبع آن در کشور ما ، شکل و نحوه  تجارت و فعالیت اقتصادی نیز  تغییرات گسترده ای کرده است به گونه ای که از فعالیت های اقتصادی فرد محور که در گذشته رواج داشت به فعالیت های اقتصادی گروه محور (team work) تغيير وضعيت داده و امروز اغلب افراد سعی بر آن دارند که کسب و کار و فعالیت تجاری خویش را در قالب کار گروهی انجام دهند.

و همین سبب باعث به وجود آمدن شرکت های تجاری که با چند شریک و سهامدار که هر کدام مالک درصد و بخش معینی از سرمایه و دارایی این شرکتها هستند،شده است.

وكيل حرفه ای شركت ها

وكيل شركت تجاري يك مشاور حقوقي و وکیل حقوقی است كه در خصوص مسائل مربوط به فعاليت هاي تجاري شركت مشاوره مي دهد.برخي از مديران شركت ها كه البته تعدادشان نيز كم نيست معتقدند هر زمان در كسب و كارشان به يك مشكل حقوقي برخوردند و به حضور وكيل نياز داشتند ميتوانند با يك وكيل يا مشاور حقوقي مشورت کنند و آن مشكل را برطرف كنند در حاليكه بايد توجه داشت وجود و حضور يك وكيل در شركت هايتجاري از واجبات است

و هر شركت بايد داراي يك اداره حقوقي در كسب و كار خود باشد، بنابراين مشاوره ي حقوقي دريافتي از وكيل در زمينه كسب و كار بخشي از هزينه هاي شركت است و نه تنها هزينه تراشي محسوب نمي شود بلكه باعث پس انداز هزينه هاي بسياري مي شود. به صورت كلي بايد گفت وكيلشركت هاي تجاري، سپری براي حفاظت شركت از مشکلات حقوقی است كه وجودش باعث افزايش كارایی يك شركت با خيال راحت می شود.

انواع شرکتها

مطابق قانون تجارت و قوانین مصوب پس از آن شرکتها انواع گوناگونی دارند که هر کدام تعریف جداگانه و البته شرایط و قواعد مختلف و متفاوتی از یکدیگر دارند.به صورت فهرست گونه انواع شرکتها عبارتند از :

۱-شرکت سهامی عام ۲-شرکت سهامی خاص ۳-شرکت با مسئولیت محدود ۴-شرکت تضامنی ۵-شرکت نسبی ۶-شرکت مختلط سهامی ۸-شرکت مختلط غیر سهامی ۹-شرکت تعاونی

البته با توجه به تصویب قوانین و آیین نامه های بعد از قانون تجارت انواع دیگری از شرکتها نیز پدید آمده اند که توضیح و شرح آنها مطلب جداگانه ای را می طللبد.

شایان ذکر است با توجه به انواع شرکتها که برای مقاصد گوناگون به وجود آمده اند اما برخی از شرکتها از اهمیت و کاربرد بیشتری برخوردارند و بیشتر حجم شرکتهای موجود در کشور از این انواع است.

شرکت های سهامی اعم از عام و خاص ، شرکت با مسئولیت محدود و شرکت های تضامنی از کاربردی ترین شرکت های موجود در کشور هستند و پس از آنها و با توجه به قوانین حوزه اقتصاد تعاونی ، شرکت های تعاونی از درجه اهمیت و کاربرد بالایی برخوردارند.

وکیل شرکت ها ي تجاري

شركت هاي تجاري از اجتماع دو يا چند شخص حقيقي يا حقوقي تشكيل شده اند و هدف آنها انجام عمليات تجاري مي باشد، برخي شركت ها نيز وجود دارند كه هدف آنها انجام عمليات تجاري نيست كه اين شركت ها در قالب موسسات و يا شركت هاي حقوقي گنجانده مي شوند.

شركت هاي تجاري با ثبت در اداره ثبت شرکتها هويت پيدا مي كنند و اصولاً يك شخصيت حقوقي هستند و پيرو اين موضوع اقامتگاه و تابعيت اين نوع شركت ها بايد كاملاً مشخص باشد، شركت هاي تجاري براساس قانون انواع متفاوتي دارند كه پركاربردترين آنها، شركت با مسئوليت محدود، شركت سهامي خاص، شركت هاي تعاوني، شركت هاي تضامني و شركت سهامي عام مي باشد

كه در هريك از اين انواع شركت ها تعداد شركا و اعضاي هيات مديره داراي اهميت است و بايد مطابق قانون انتخاب شوند. مثلا در شركت هاي سهامي خاص وجود حداقل ۳ نفر لازم است و در شركت هاي تعاوني وجود حداقل ۷ نفر از واجبات است.

وکیل شرکت های تجاری بايد توانايي كار كردن با شركت هاي مختلف در شرايط متنوع و متفاوت را داشته باشد، اين وکیل شرکت های تجاری  لزوماً بايد آگاهي كامل نسبت به انواع شركتها و مقررات خاص هريك از آنها داشته باشد، تا بتواند ايرادات و مشكلات حقوقي مرتبط با تصميمات هيات مديره و قراردادها و مراودات شركت را با ساير افراد و اشخاص حقيقي يا حقوقي برطرف نموده و آرامش خيال را براي اعضاي هيات مديره شركت كه بعضاً مسئوليت سنگيني را به دوش دارند به ارمغان آورد.

وکیل شرکت های تجاری  بايد بداند كه چگونه با مردم همراه باشد و چگونه صلاحيت و وظايف اشخاص را تشخيص دهد، اين نوع وكيل بايد با سازمان آشنا باشد و آن را به خوبي بشناسد و تحليل نمايد و خلاصه ي كلام اينكه بايد ذهن سازماني داشته باشد.

كار وکیل شرکت های تجاری ، و مشاوره اي كه مي تواند به شما بدهد حسب مورد به نوع شركت بستگي دارد و بهتر است، حتي زماني كه شما قصد راه اندازي يك شركت را داريد در خصوص تمام مسائل قانوني و حقوقي  آن نوع شركت با يك وكيل متخصص مشورت كنيد و حتي بخواهيد كه كار ثبت شركت تجاري شما به واسطه ي يك وكيل با تجربه انجام شود.

 

وكيل شركت سهامي خاص

در ميان انواع شركت هاي نامبرده شده در قانون تجارت، معمولا شركت سهامي خاص بيشتر مورد و علاقه ي افراد قرار مي گيرد و سهامداران و اعضاي هيات مديره ي اين نوع شركت به سوالات بيشتري برمي خورند.

شركت سهامي خاص از نوع شركت هاي سرمايه است، شركت سرمايه يعني چه؟ يعني اينكه در اين شركت شخصيت سهامدار اهميت زيادي ندارد و آن چه كه حائز اهميت است سرمايه شركت است و اصل حاكميت سرمايه مهم و تعيين كننده است.

به خاطر داشته باشيد كه ثبت شركت يك فرآيند قضايي نيست اما بسيار توصيه ميشود كه براي اينكه بتوانيد يك شركت با موضوع فعاليت مناسب و كامل داشته باشيد و تمام اصول و قوانين در اساسنامه ي شركت شما به درستي صورت گيرد ثبت آن را به يك وكيل متخصص در امور شركت ها بسپاريد.

موضوع شركت هاي تجاري جزو موارد بسيار تخصصي است كه وكيل متخصص امور شركت ها بايد در خصوص موضوعات و مسائل مبتلابه شركت ها اطلاعات كافي داشته باشد و از آنجا كه رويه ي عملي مثل  رويه ي اداره ثبت شركت ها و دادگاه ها در اين موارد روز به روز در حال تغيير است مهم است كه وكيل يك شركتسهامي با آنها آشنا باشد.

از معضلات و مسائل حقوقي كه در شركت ها از جمله شركت هاي سهامي خاص با آنها روبرو مي شويم، ميتوان موارد ذيل را نام برد كه با توجه به مهم بودن اين مسايل بيشتر به حضور يك وكيل متخصص در امورشركت ها پي خواهيم برد :

نحوه ي ثبت شركت، چگونگي انجام تغييرات در شركت به ويژه تغيير در سرمايه، چگونگي تشكيل پرونده مالياتي شركت و نحوه ي گرفتن كد اقتصادي براي شركت، پلمپ دفاتر قانوني، اخذ كارت هاي بازرگاني، ضمانت نامه هاي بانكي،انعقاد قراردادهاي حرفه اي و تخصصي تجاري، چگونگي نقل و انتقال سهام، ارسال اظهارنامه مالياتي در زمان مقرر، تعيين بيمه كارمندان و كاركنان و قوانين داخلي شركت.

يك وكيل متخصص شركت مي تواند در موارد مهم ديگري نيز به شما كمك كند، مثل كمك به مذاكره در قراردادها و ذكر شروط و ريزه كاري هاي مهم هر قرارداد و او ميتواند قوانين كاربردي و مهم در كسب و كارتان را به شما و کارمندانتان آموزش دهد و اين امر باعث افزايش و بهبود عملكرد شركت شما خواهد شد.

 

تعریف قرارداد و انواع آن

قرارداد توافقی است بین دو یا چند نفر با شرایط مورد موافقت طرفین در جهت تحقق اهداف تعیین شده فردی یا مشترک.

مطابق ماده ۱۸۳ قانون مدنی:عقد(قرارداد) عبارت است از این که یک یا چند نفر در مقابل یک یا چند نفر دیگر تعهد بر امری نمایند و مورد قبول آنها باشد.

البته تعریف فوق خالی از ایراد نمی باشد و شامل عقود تملیکی نمی گردد و صرفا عقود عهدی را تعریف نموده که توضیح آن در این مقال نمی گنجد.

با توجه به مطالب پیش گفته و پس از تعریف قرارداد، لازم به ذکر است که قرارداد ها انواع گوناگونی  دارند که به طور مثال می توان به قراردادهای خصوصی(موضوع ماده ۱۰ قانون مدنی)که به عقود غیر معین مشهور است و قراردادهای معین اشاره نمود.

هر یک از انواع این قراردادها که مصادیق بسیار زیادی را شامل می شود شرایط و ضوابط گوناگون و مخصوص به خود را دارند.

وکیل متخصص امور شرکت ها و قراردادها

با توجه به مطالب ذکر شده متوجه این امر می شویم که شرکتها و قراردادها انواع گوناگون و همچنین قواعد و قوانین بسیار پیچیده ای دارند که تحلیل و بررسی آن نیازمند تخصص و تجربه فراوان می باشد.

بسیاری از افراد با بی توجهی به همین نکات و ضوابط ویژه هر قرارداد است که متحمل خسارات فراوان و بعضا جبران ناپذیری می گردند و نقش یک وکیل متخصص امور شرکت ها و قراردادها در همین مواقع است که بسیار حائز اهمیت جلوه می نماید.

یک وکیل متبحر و با تجربه می تواند با دانش و آگاهی که از قوانین  و نکات بسیار با اهمیت در اموقراردادها و شرکتها دارد علاوه بر اینکه تمام خواسته ها و اهداف موکل خویش در ارتباط با یک قرارداد و یا یک مشارکت تجاری تامین نماید ، ایشان را از گزند مشکلات و مصائبی که ممکن است به علت نا آگاهی از قواعد پیش گفته برایشان پیش بیاید مصون دارد.

وکیل شرکت در موسسه ي حقوقي وكلاي  راي مثبت

 موسسه حقوقي وكلاي راي مثبت از بدو تاسيس خود با بهره گيري از تخصص و تجربه وكلا و حقوقدانان برجسته به ارائه خدمات حقوقي در خصوص مسايل تجاري و بازرگاني شركت ها و دعاوي شركت ها و به طور كلي امور شركت ها پرداخته است. و هدف از تاسيس اين موسسه تخصص گرايي و به نوعي حمايت همراه با تخصص از موكلان و فعاليت حرفه اي بوده است،

به همين منظور ما به مشكلات و امور شركت شما با ديدگاهي تخصصي و حمايت گرايانه نگاه خواهيم كرد و از ورود ضرر به كسب و كار شركت و تجارت شما جلوگيري مي نماييم.

موسسه حقوقی وکلای رای مثبت با همکاری تعدادی از بهترین و با تجربه ترین وکلای متخصص امور شرکتها و قراردادها و وکیل پایه یک دادگستری در راستای احقاق حقوق و رضایت موکلین خود گام های بزرگی برداشته و کارنامه ای درخشان از به نتیجه رساندن پیچیده ترین قراردادها از خود بر جای گذارد.

وکیل تجاری

وکیل تجاری در حوزه ي تجارت از بخش هاي بسيار مهم است به اين جهت كه در روابط قراردادي و معاملات تجاري كه به طور روزانه صورت ميگيرد، همواره احتمال اينكه اختلافاتي ميان طرفين ايجاد شود وجود دارد.

دعاوي متداولي كه يك وکیل تجاری در آنها تخصص دارد عبارتند از:

۱٫دعاوي راجع به امور ورشكستگي و اداره ورشكستگي

  1. ۲٫ دعاوي مرتبط با شركت هاي تجاري از قبيل انحلال و ابطال تصميمات هيات مديره يا مدير عامل

۳٫دعاوي مطالبه وجوه كليه اسناد تجاري

۴٫دعاوي مربوط به امور بانكي

  1. دعاوي راجع به كپي رايت

۶٫دعاوي مربوط به مالكيت معنوي

 

وكيل تجاری كيست

زماني كه صحبت از وکیل تجاری مي شود و حيطه ي فعاليت وكيل امور تجاری را بررسي مي كنيم يا اينكه مي خواهيم وکیل تجاری بشويم، اول از هرچيز بايد از رويه ي دادگاه ها در خصوص دعاوی تجاری مطلع باشيم و بدانيم كه يك وکیل تجاری متخصص بايد از آخرين اصلاحات قانون تجارت آگاهي و اطلاع داشته باشد.

لازم است بدانيم كه در دنياي امروز با توجه به گستردگي فعاليت هاي تجاري در حيطه ي داخلي يا بين المللي اختلافاتي كه نشات گرفته از اين ارتباطات است نيز به وفور رخ خواهد داد

و به همين علت نيازمندي به وكلاي متخصص كه در زمينه ي تجاري فعاليت داشته باشند بيشتر احساس ميشود، و شديداً  توصيه ميشود كه در امور تجاري به هيچ عنوان بدون وكيل شرکت ها وارد نشويد و از ابتدا كه در صدد انعقاد يك قرارداد هستيد از همراهي يك وكيل متخصص در حوزه ي اسناد تجاری و قراردادهاي تجاري و یا مطالبه وجه التزام بهره بگيريد.

دعاوی تجاری مرتبط با تجار است و تاجر بر اساس ماده ۱ قانون تجارت كسي است كه شغل اصلي و عمده او انجام معاملات تجاري باشد و مطابق با اين ماده محدوديتي در خصوص اشخاص حقيقي و حقوقي در رابطه با تاجر شدن وجود ندارد.

دعاوی تجاری به عنوان يكي از تخصصي ترين بخش هاي كار وكالت شناخته شده است و وكيل تجاری بايد تسلط لازم و كافي بر قوانين تجاري را داشته باشد و دراين حوزه داراي تجربه باشد.

وكيل تجاری بايد دقت بسيار بالايي در پرونده ها به خرج دهد و بايد توجه داشته باشد كه آيا طرف دعوا يا موكل وي است تاجر است يا خير زيرا اينكه ما هريك از طرفين يك دعوا را تاجر محسوب نماييم يا نه تبعات و آثاري را به دنبال دارد

و قطعا در روند پرونده تاثير خواهد داشت. به طور مثال در دعواي اعسار اينكه فرد تاجر باشد يا نه نقش به سزايي دارد زيرا تاجر از طرح دعواي اعسار محروم است و دليلش اين است كه تجار در صورت عدم توانايي مالي در پرداخت ديون خود بايد اعلام ورشكستگي نمايند و هيچ محكمه اي از يك تاجر دعواي اعسار را نخواهد پذيرفت.

وكلايي كه در حوزه ي اسناد و شركت هاي تجاري فعاليت دارند، بسيار بايد دقيق و حرفه اي عمل كنند و بايد توجه داشته باشند كه طرح دعوا عليه شركت ها مي بايست به طرفيت شركت باشد و نه مديران شركت زيرا مديران شركت نمايندگان شركت هستند و به هيچ وجه براي احقاق حقي از شركت طرف دعوا واقع نمي شوند.

بنابراين لازم است يك وكيل تجاری در پرونده دقت لازم را داشته باشد و تمام شرايط و جوانب پرونده را مورد بررسي قرار دهد.

مسئله ي مهمي كه در اين خصوص وجود دارد اين است كه دعاوی تجاری از زيرمجموعه هاي دعاوي حقوقي هستند ولي قانونگذار به جهت تسريع در انجام تعهد در دعاوی تجاری ، مقررات خاصي را براي اين گونه دعاوي قرارداده است كه تا حدودي از تشريفات رسيدگي به ساير دعاوي، در دعاوی تجاری وجود نداشته باشد.

 

وکیل دعاوی تجاری

وكلايي كه در حوزه ي اسناد و شركت هاي تجاری فعاليت دارند، بسيار بايد دقيق و حرفه اي عمل كنند و بايد توجه داشته باشند كه طرح دعوا عليه شركت ها مي بايست به طرفيت شركت باشد و نه مديران شركت زيرا مديران شركت نمايندگان شركت هستند

و به هيچ وجه براي احقاق حقي از شركت طرف دعوا واقع نمي شوند. بنابراين لازم است يك وكيل تجاری در پرونده دقت لازم را داشته باشد و تمام شرايط و جوانب پرونده را مورد بررسي قرار دهد.

مسئله ي مهمي كه در اين خصوص وجود دارد اين است كه دعاوي تجاری از زيرمجموعه هاي دعاوی حقوقي هستند

ولي قانونگذار به جهت تسريع در انجام تعهد در دعاوی تجاری ، مقررات خاصي را براي اين گونه دعاوي قرارداده است كه تا حدودي از تشريفات رسيدگي به ساير دعاوي، در دعاوی تجاری وجود نداشته باشد.

 

سوالات متداول در مورد وکیل شرکت ها

 

منظور از شرکت سرمایه ای و شرکت شخصی چیست؟

شرکت سرمایه‌ای یا سرمایه محور یعنی مسئولیت شرکا تا میزان سرمایه و آورده آنها در شرکت است و شرکا در قبال بدهی‌های شرکت مسئولیت شخصی ندارند مانند شرکت های سهامی خاص و عام و یا شرکت با مسئولیت محدود . در مقابل آن شرکت شخصی یا شخص محور وجود دارد که خود شخص اهمیت بیشتری نسبت به سرمایه اش دارد و شرکای این گونه شرکت ها معمولا آشنایی بیشتری باهم دارند چرا که آنها در برابر پرداخت کلیه دیون و بدهی‌های شرکت در راستای حفظ حقوق اشخاص ثالث یش از آورده و سرمایه خود مسئولیت دارند . از مهمترین شرکت های شخصی می توان به شرکت های تضامنی اشاره نمود.

منظور از شرکت سهامی چیست؟

شرکت سهامی شرکتی است که سرمایه آن به سهام تقسیم شده و مسئولیت صاحبان سهام محدود به مبلغ اسمی سهام آن ها است.شرکت سهامی، شرکت بازرگانی محسوب می شود ولو اینکه موضوع عملیات آن امور بازرگانی نباشد. در این شرکت ها تعداد شرکا نباید از سه نفر کمتر باشد. شرکت سهامی به دو نوع تقسیم می شود:شرکت سهامی عام و شرکت سهامی خاص

شرکت سهامی عام چگونه شرکتی است؟

شرکت سهامی عام شرکتی است که موسسین آن قسمتی از سرمایه ی شرکت را از طریق فروش سهام به مردم تامین می کنند.به این طریق که موسسین قبلاَ بیست درصد سرمایه را خودشان تعهد کرده و لااقل سی و پنج درصد مبلغ تعهد شده را در حسابی به نام شرکت در شرف تاسیس در یکی از بانک ها سپرده و سپس اظهارنامه ای به ضمیمه ی طرح اساسنامه ی شرکت و طرح اعلامیه ی پذیره نویسی سهام،به مراجع ثبت شرکت ها تسلیم نمایند. بعد از ثبت شرکت سهامی عام،سهام آن در بورس داد و ستد می شود.

شرکت سهامی خاص چه شرکتی است؟

شرکت سهامی خاص شرکتی است که تمام سرمایه آن به وسیله موسسین تامین می شود.در این گونه شرکت ها صدور اعلامیه پذیره نویسی وجود ندارد و در بدو امر ۳۵ % از سرمایه باید در حساب مخصوصی سپرده شود.
میزان مسئولیت شرکا در شرکت های مختلف در قبال بدهی های آن به چه صورتی است؟
شرکت سهامی عام «به میزان مبلغ اسمی سهام هر شریک»
شرکت سهامی خاص «به میزان مبلغ اسمی سهام هر شریک»
شرکت با مسئولیت محدود «به میزان سهم الشرکه هر شریک»
شرکت تضامنی « نامحدود است و هر شریک مسوولیت کامل دارد»
شرکت نسبی « به نسبت سهم الشرکه هر شریک»

 

نقل و انتقال سهم الشرکه در شرکت های مختلف به چه صورتی است؟

شرکت با مسئولیت محدود: منظور از “سهم الشرکه”آورده هر یک از شرکاء به شرکت یا به زبان دیگر، مقداری از سرمایه شرکت است که به هر یک از آن ها تعلق دارد.”سهم الشرکه شرکاء، در اینگونه شرکت ها نمی تواند به شکل اوراق تجارتی قابل انتقال اعم از با اسم یا بی اسم درآید.سهم الشرکه را نمی توان منتقل به غیر نمود، مگر با رضایت عده ای از شرکاء که لااقل سه ربع سرمایه متعلق به آن ها بوده و اکثریت عددی یعنی نصف به علاوه یک نفر از شرکا نیز داشته باشند و این انتقال حتما می بایست با سند رسمی صورت بگیرد.

شرکت سهامی خاص: در شرکت های سهامی، سرمایه شرکت وثیقه ی طلب طلبکاران است و شخصیت شرکا در آن اهمیت ندارد بنابراین نقل و انتقال سهام در آن آزادانه است.یعنی شریک می تواند با انتقال سهم خود از شرکت خارج شود. در شرکت های سهامی خاص آزادی انتقال سهم مورد قبول قرار گرفته است.اما مدیران شرکت می توانند این آزادی را در اساسنامه محدود نمایند و شروطی را برای انتقال سهام قرار دهند.

شرکت سهامی عام: در این شرکت ها محدودیتی برای انتقال سهام وجود ندارد و شرکا می توانند آزادانه سهام خود را به شریک دیگر یا به فرد ثالثی واگذار نمایند. البته دراساسنامه شرکت برای انتقال سهام ممکن است قید ویا شرطی پیش بینی گردیده باشد.

شرکت تضامنی و نسبی: هیچ یک از شرکا نمی تواند سهم خود را به دیگری منتقل کند مگر به رضایت تمام شرکا.

مسئولیت پرداخت بدهی های شرکت با چه کسی است؟

شرکت‌ها جدا از سهامداران، مدیران و شرکا هستند و شخصیت مستقلی از آنها دارند. پرداخت مالیات و دارائی و بدهی‌ها با خود شرکت‌ها است و این مبلغ بدهی از خود شرکت برداشته می‌شود و پرداخت می‌گردد نه از جانب سهامداران و مالکین.البته ایشان در مواردی مسئول پرداخت بدهی می‌شوند که دارائی‌های شرکت توان پرداخت را نداشته باشد. اما در هر حال برای وصول مطالبات ابتدا باید به دارایی های خود شرکت مراجعه نمود و در مرحله بعدی با وجود یک سری شرایط به شرکا.

 

سوالات متداول

منظور از شرکت سرمایه ای و شرکت شخصی چیست؟
شرکت سرمایه‌ای یا سرمایه محور یعنی مسئولیت شرکا تا میزان سرمایه و آورده آنها در شرکت است و شرکا در قبال بدهی‌های شرکت مسئولیت شخصی ندارند مانند شرکت های سهامی خاص و عام و یا شرکت با مسئولیت محدود . در مقابل آن شرکت شخصی یا شخص محور وجود دارد که خود شخص اهمیت بیشتری نسبت به سرمایه اش دارد و شرکای این گونه شرکت ها معمولا آشنایی بیشتری باهم دارند چرا که  آنها در برابر پرداخت کلیه دیون و بدهی‌های شرکت در راستای حفظ حقوق اشخاص ثالث یش از آورده و سرمایه خود مسئولیت دارند . از مهمترین شرکت های شخصی می توان به شرکت های تضامنی اشاره نمود.
منظور از شرکت سهامی چیست؟
شرکت سهامی شرکتی است که سرمایه آن به سهام تقسیم شده و مسئولیت صاحبان سهام محدود به مبلغ اسمی سهام آن ها است.شرکت سهامی، شرکت بازرگانی محسوب می شود ولو اینکه موضوع عملیات آن امور بازرگانی نباشد. در این شرکت ها تعداد شرکا نباید از سه نفر کمتر باشد. شرکت سهامی به دو نوع تقسیم می شود:شرکت سهامی عام و شرکت سهامی خاص
شرکت سهامی عام چگونه شرکتی است؟
شرکت سهامی عام شرکتی است که موسسین آن قسمتی از سرمایه ی شرکت را از طریق فروش سهام به مردم تامین می کنند.به این طریق که موسسین قبلاَ بیست درصد سرمایه را خودشان تعهد کرده و لااقل سی و پنج درصد مبلغ تعهد شده را در حسابی به نام شرکت در شرف تاسیس در یکی از بانک ها سپرده و سپس اظهارنامه ای به ضمیمه ی طرح اساسنامه ی شرکت و طرح اعلامیه ی پذیره نویسی سهام،به مراجع ثبت شرکت ها تسلیم نمایند. بعد از ثبت شرکت سهامی عام،سهام آن در بورس داد و ستد می شود.
Rate this page

تماس با ما

تلفن موسسه

موبایل

برگشت به منوی تماس ها

مشاوره آنلاین

مشاوره آنلاین

برگشت به منوی تماس ها

برگشت به منوی تماس ها

برگشت به منوی تماس ها

برگشت به منوی تماس ها

برگشت به منوی تماس ها