وکیل طلاق توافقی

وکیل طلاق توافقی

بهترین وکیل طلاق توافقی در تهران :ساده ترین و کم دردسر ترین نوع طلاق ، طلاق توافقی است که این روزها به دلیل زمان بر نبودن مراحل رسیدگی که برای انجام آن لازم است ، با استقبال مواجه شده است . علاوه بر این ، طی کردن مراحل طلاق توافقی بدون نزاع و درگیری طرفین انجام می شود و  دعاوی احتمالی مربوط به آن را  کاهش می دهد.

بهترین وکیل طلاق توافقی در تهران

ساده ترین و کم دردسر ترین نوع طلاق ، طلاق توافقی است که این روزها به دلیل زمان بر نبودن مراحل رسیدگی که برای انجام آن لازم است ، با استقبال مواجه شده است . علاوه بر این ، طی کردن مراحل طلاق توافقی بدون نزاع و درگیری طرفین انجام می شود و  دعاوی احتمالی مربوط به آن را  کاهش می دهد.

برخلاف آنچه که عموم مردم تصور می کنند در طلاق توافقی حتما لازم نیست زن مهریه خود را ببخشد و از حق و حقوق قانونی خود چشم پوشی کند بلکه هر توافقی که بین زوجین صورت گرفته باشد معتبر است.  در واقع لازم است طرفین در خصوص مسائل مالی و غیر مالی به توافق برسند .

 

بهترین وکیل طلاق توافقی در موسسه حقوقی وکلای رای مثبت

 

موسسه حقوقی وکلای رای مثبت با بهرمندی از وکیل پایه یک دادگستری با تجربه، سابقه ای طولانی در دعاوی خانوادگی به خصوص دعوای طلاق داشته و با به ثمر رساندن ده ها پرونده موفق در این زمینه توانسته اعتماد موکلین خویش را جلب نماید.

وکلای موسسه توانایی انجلم کلیه دعاوی خانوادگی و انواع دعاوی طلاق را داشته و تجربه گرانبهایی اندوخته اند.

شایان ذکر است موسسه وکلای  رای مثبت با همکاری چندین وکیل خانواده و بهترین وکیل طلاق توافقی خانم که متخصص این حوزه هستند و برخی از موکلین خانم نیز اعتماد و رغبت بیشتری نسبت به ایشان دارند ، موفق به تعاملی سازنده و نتیجه بخش با موکلین خود شده و رضایتمندی ایشان را بدست آورده است.

 

یکی از مهمترین دعاوی حقوقی دعاوی خانواده از جمله وکیل طلاق توافقی می باشد . موسسه حقوقی وکلای رای مثبت و وکیل حقوقی و وکیل خانواده متشکل از گروهی از وکیل پایه یک دادگستری می باشد که به صورت تخصصی در زمینه های مختلف از جمله  وکیل طلاق شامل حضانت و استرداد جهیزیه و  … فعالیت می نماید.

طلاق توافقی

طلاق توافقی عبارت است از توافق زوجین بر جدایی از یکدیگر در ازدواج دائم. طلاق توافقی در قانون مدنی و فقه امامیه با عنوان طلاق خلع و مبارات بحث شده است. در طلاق خلع و مبارات ، زن مالی به شوهر می دهد و از این راه موافقت او را برای طلاق جلب می کند. طلاق خلع بر اساس کراهت زن واقع می شود و مالی که در آن زن به شوهر در ازای طلاق می دهد ممکن است به اندازه مهر یا کمتر یا بیشتر باشد.

در قانون حمایت خانواده ۱۳۹۱، علاوه بر طلاق خلع و مبارات مذکور در قانون مدنی، طلاق دیگری با عنوان «طلاق توافقی» پذیرفته شده است. ظاهرا متفاوت از دو طلاق مذکور در قانون مدنی است. ماده ۲۵ قانون حمایت خانواده مصوب ۱۳۹۱، مقرر داشته است: «در صورتی که زوجین، متقاضی طلاق توافقی باشند دادگاه باید موضوع را به مرکز مشاوره خانواده ارجاع دهد. در این موارد طرفین می توانند تقاضای طلاق توافقی را از ابتدا در مراکز مزبور مطرح کنند. در صورت عدم انصراف متقاضی از طلاق، مرکز مشاوره خانواده موضوع را، با مشخص کردن موارد توافق، جهت اتخاذ تصمیم نهایی به دادگاه منعکس می کند.»

ماده ۲۴ تا ماده ۳۹

بنابراین، در طلاق توافقی مداخله مرکز مشاوره تصریح شده است. این مرکز برابر ماده ۱۹ قانون جدید حمایت خانواده، سعی دارد ایجاد سازش نماید و در صورت حصول سازش، سازش نامه تنظیم و در غیر این صورت، نظر کارشناسی خود را در مورد علل و دلایل عدم سازش، با مشخص کردن موارد توافق، به صورت مکتوب و مستدل به دادگاه اعلام می کند و تصمیم گیری در این خصوص با دادگاه است.

ماده ۱۶ تا ماده ۱۹

ماده ۲۶ قانون جدید در این زمینه مقرر داشته است: «در صورتی که طلاق، توافقی یا به درخواست زوج باشد، دادگاه به صدور گواهی عدم امکان سازش اقدام و اگر به درخواست زوجه باشد، حسب مورد، مطابق قانون به صدور حکم الزام زوج به طلاق، یا احراز شرایط اعمال وکالت در طلاق مبادرت می کند.»

ماده ۲۴ تا ماده ۳۹

حال این سوال مطرح می شود که چه تفاوتی بین طلاق خلع و مبارات مذکور در قانون مدنی و طلاق توافقی مطروح در قانون جدید حمایت خانواده وجود دارد؟

جواب: نظری که با قول مشهور فقها و قانون مدنی سازگار است آن است که طلاق توافقی باید در قالب طلاق خلع یا مبارات باشد. اما با توجه به اطلاق عبارت «طلاق توافقی» در مواد ۲۵، ۲۶ و ۲۷ قانون جدید می توان گفت:هر نوع توافق برای طلاق، چه به صورت خلع و مبارات باشد، یا طلاق به عوض یا توافق بدون هیچ گونه عوض مالی مشمول مواد قانون جدید حمایت خانواده است. همین طور با توجه به عبارت ماده ۲۵ قانون حمایت خانواده که از «عدم انصراف متقاضی» سخن گفته می توان گفت که هریک از زوجین می تواند با اراده یک جانبه قرارداد مزبور را فسخ کند.

ماده ۲۴ تا ماده ۳۹

در طلاق توافقی، برابر ماده ۲۷ قانون جدید، موضوع به داوری ارجاع نمی شود. زیرا فرض این است که مرکز مشاوره سعی در ایجاد سازش کرده و به نتیجه نرسیده است و در این صورت ارجاع به داوری که هدف اصلی آن ایجاد صلح و سازش است زاید خواهد بود.

مساله ای که مطرح می شود آن است که انصراف از طلاق توافقی تا چه زمانی امکان پذیر است؟

جواب: زمانی که تقاضای طلاق توافقی در مرکز مشاوره مطرح است بی شک انصراف از آن با اراده زوجین یا یکی از آنان ممکن است. ماده ۲۵ قانون حمایت خانواده در این زمینه صراحت دارد و پذیرش انصراف یا عدم انصراف در مراحل بعدی در قانون تصریح نشده است. ولی می توان گفت تا زمانی که گواهی عدم امکان سازش صادر نشده و دادگاه تصمیم خود را در این باره اتخاذ نکرده است اعلام انصراف مورد قبول است و مانع صدور گواهی عدم امکان سازش خواهد شد. اما بعد از صدور گواهی عدم امکان سازش، پذیرش اعلام یکجانبه انصراف قابل قبول به نظر نمی رسد.زیرا گواهی امکان سازش به هریک از زوجین اختیار می دهد که آن را در مدت مقرر به دفتر خانه طلاق ارائه و طبق مقررات و تشریفات قانونی اجرای صیغه طلاق و ثبت آن را درخواست کند. البته زوجین می توانند با توافق «اعلام انصراف» نمایند ودر این صورت گواهی امکان سازش که به درخواست زوجین صادر شده اعتبار خود را از دست خواهد داد. همچنین طرفین می توانند از ارائه آن به  دفتر خانه ظرف مهلت مقرر (سه ماه) خودداری کنند که در این صورت نیز گواهی مزبور از درجه اعتبار ساقط خواهد شد.مگر اینکه هر یک از زوجین از دیگری وکالت داشته باشد که در این صورت برای ثبت طاق نیازی به حضور دیگری نخواهد بود.

ماده ۲۴ تا ماده ۳۹

موسسه حقوقی وکلای رای مثبت متشکل از گروهی از وکلای پایه یک دادگستری، اساتید دانشگاه، دکترین حقوق و کارشناسان رسمی دادگستری با مدیریت آقای احسان سهرابی کاشانی مفتخر است با تجربه بالغ بر یک دهه، با ارائه راهکارهای تخصصی و منطبق بر قوانین موضوعه و با استفاده از دانش و توان حرفه ای وکلای مجموعه انجام امور طلاق توافقی را در کمترین زمان و اخذ نتیجه مورد نظر به بهترین صورت انجام دهد.

 

مراحلی که در پروسه طلاق توافقی طی می شود عبارت است از:

  • مراجعه به دفتر خدمات الکترونیک قضائی و ثبت دادخواست طلاق و ضمیمه کردن مدارک لازم.
  • مراجعه به دادگاه صالح و تشکیل جلسه با حضور زوجین یا وکلای آن ها.
  • تنظیم صورتجلسه توافقات.
  • مراجعه به مشاور جهت انجام تشریفات مشاوره با هدف بازگشت زوجین به زندگی و اصلاح رابطه.
  • در صورتی که زوجه ادعای دوشیزگی داشته باشد، مراجعه به پزشکی قانونی و اخذ گواهی بکارت.
  • مراجعه به آزمایشگاه و اخذ گواهی عدم بارداری.
  • صدور حکم طلاق یا گواهی عدم امکان سازش.
  • مراجعه به دفترخانه طلاق و ثبت طلاق و صدور طلاق نامه.

 

مدارکی که برای طلاق توافقی نیاز است عبارتند از:

  • اصل شناسنامه زوجین.
  • اصل عقدنامه ازدواج.
  • تصویر کارت ملی زوجین.
  • گواهی عدم بارداری.
  • در صورتی که زوجه از زوج وکالت داشته باشد، اصل وکالت نامه.
  • در صورت ادعای دوشیزگی زوجه گواهی مبنی بر وجود بکارت.

 

سوال: آیا با طلاق توافقی امکان پاک کردن طلاق از شناسنامه وجود دارد؟

پس از آنکه طلاق ثبت شد، در صورتی که زوجین، نزدیکی نداشته اند، با ارائه حکم دادگاه و طلاق نامه به اداره ثبت احوال، زوجین می توانند شناسنامه خود را تعویض کنند و شناسنامه سفید اخذ کنند و در صورت نزدیکی فقط با ثبت ازدواج بعدی شناسنامه تعویض خواهد شد.

ذکر دو نکته ضروری است:

  • اگر زن دوشیزه(باکره)باشد، دادگاه های تهران فقط گواهی بکارتی که از پزشکی قانونی اخذ می شود (نه گواهی دکتر زنان و زایمان) را معتبر می دانند و اگر باکره نباشد، صرف جواب آزمایش عدم بارداری کافی است.
  • مزیت وکالت دادن به وکیل دادگستری برای زوجین آن است که در هیچ یک از مراحل گرفتن طلاق، نیاز به رجوع زوجین به دادگاه نیست و وکیل موظف به حضور در تمام مراحل دادرسی است. در نتیجه با سپردن پرونده های طلاق توافقی خود به وکلای مجرب دفتر حقوقی رای مثبت، در اسرع وقت و بدون حضور در جلسات دادرسی و در نتیجه اجتناب از کشمکش های ناخواسته، در اسرع وقت، به نتیجه مطلوب خود دست یابید.

 

 

Rate this articles
اطلاع رسانی
خبرم کن وقتی
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments

برچسب ها

 

تماس با ما

تلفن موسسه

موبایل

برگشت به منوی تماس ها

مشاوره آنلاین

مشاوره آنلاین

برگشت به منوی تماس ها

برگشت به منوی تماس ها

برگشت به منوی تماس ها

برگشت به منوی تماس ها

برگشت به منوی تماس ها