وکیل دیوان عدالت اداری

وکیل دیوان عدالت رای مثبت

وکالت در پرونده های دیوان عدالت اداری یک کار تخصصی است که باید توسط یک وکیل مجرب و متخصص دیوان عدالت اداری صورت گیرد. پرونده دیوان عدالت اداری با توجه به سختی که دارد و امری تخصصی است ، بهتر است شخصی که به امور آن مسلط است آن را انجام دهد که جزو وکیل دیوان عدالت اداری نمیتواند پیگیری ها را انجام دهد.  که البته ما در ادامه به صورت مفصل به اینکه دیوان عدالت اداری چیست و برای چه شکایاتی باید به این مرجع مراجعه نمود،می پردازیم.

وکیل دیوان عدالت اداری می بایست وکیل دادگستری باشد و همانند سایر محاکم شعبات بدوی و تجدید نظر دیوان عدالت اداری وکالت وکلای دادگستری را جهت ثبت شکایت و یا اعلام وکالت در پرونده های مرتبط با دیوان عدالت اداری پذیرا خواهند بود.

بهترین وکیل دیوان عدالت اداری کسی است که دارای پروانه وکالت باشد و دارای تجربه کافی در پرونده های مربوط به دیوان باشد. شاید برخی از وکلا ادعا داشته باشند که توانایی کافی در زمینه حل و فصل پرونده های مربوط به دیوان عدالت اداری را دارند اما حقیقت آن است که هر وکیل پایه یک دادگستری دارای تخصص کافی در این زمینه نیست و برای انتخاب بهترین وکیل دیوان عدالت اداری باید تحقیقات زیادی را در این زمینه انجام داد.

 

وکیل دیوان عدالت اداری

بهترین وکیل دیوان عدالت اداری در ایران

در ابتدا لازم به توضیح است که دیوان عدالت اداری به عنوان عالی ترین مرجع اداری و مرجع تظلم خواهی اشخاص حقیقی یا حقوقی از تصمیمات و اقدامات واحدهای دولتی می باشد و در اصطلاح حقوقی مرجع عمومی است و تفاوت آن با سازمان بازرسی کل کشور این است که این سازمان، مسئولیت نظارت بر حسن اجرای قوانین در کشور را بر عهده دارد و یک مرجع عالی اختصاصی نظارتی است .

با توجه به اینکه ادارات و مراکز دولتی یکی از مهمترین ارکان هر دولت برای رسیدگی به مسائل مختلف هستند به همین دلیل نظارت بر روند فعالیت این اداره‌ها و جلوگیری از ایجاد تخلف و کم‌‌کاری اهمیت پیدا می‌کند. با توجه به این امر قوه قضاییه که رسیدگی به مسائل قانونی را برعهده دارد تصمیم به ایجاد دیوان عدالت اداری گرفت.دیوان عدالت اداری مرکزی در شهر تهران بنا نهاده شده است و برای رسیدگی به قوانین این دیوان و نظارت بر نحوه اجرای قوانین قوه قضاییه شخصی را به عنوان رئیس دیوان عدالت اداری تعیین می‌کند.

به شما پیشنهاد میشود وکیل متخصص ملکی را نیز مطالعه فرمایید.

رسیدگی به شکایت و اعتراضات اشخاص اعم از حقیقی و حقوقی از تصمیمات و اقدامات شهرداری ها ، سازمان های تأمین اجتماعی و تشکیلات و نهادهای انقلابی و موسسات وابسته به آنها و همچنین اقدامات و تصمیمات ماموران ارگان های مذکور در صلاحیت دیوان عدالت اداری می باشد. دیوان عدالت اداری بالاترین مرجع رسیدگی کننده به تخلفات اداری ارگان های مذکور از حیث نقض قوانین و مقررات موضوعه کشور می باشد. موسسه حقوقی وکلای رأی مثبت با حضور وکلای پایه یک دادگستری در این حوزه به صورت کاملاً تخصصی اقدام نموده و با دارا بودن تعدادی از بهترین وکیل دیوان عدالت اداری می تواند حافظ حقوق موکلین خود باشد.

مشاوره حقوقی با وکیل دیوان عدالت اداری

مشاوره حقوقی با وکیل دیوان عدالت اداری دارای مزایای بسیار زیادی است و به تمامی افرادی که قصد استفاده از این خدمات حقوقی را دارند توصیه می شود که به سراغ وکیل حقوقی متخصص و کارکشته در این حوزه بروند تا وکالت پرونده خود را به او بسپارند.

هزینه وکیل دیوان عدالت اداری

 هزینه وکیل دیوان عدالت اداری در مقابل خدمات حقوقی بسیار گسترده ای که به مردم ارائه می دهد، کاملا مقرون به صرفه است و هیچ گونه محدودیتی در زمینه استفاده از خدمات وکیل حرفه ای دیوان عدالت اداری وجود ندارد. برای اطلاعات بیشتر میتوانید با متخصصان ما در ارتباط باشید.

 

چرا به وکیل دیوان عدالت اداری نیاز داریم؟

در دیوان عدالت اداری عملا به تخلفات دستگاه های دولتی، ضابطین و مجریان قانون و … رسیدگی می شود. بنابراین در این دادگاه ها عمدتا افراد با شخصیت های حقوقی مانند یک سازمان یا یک نهاد رو به رو هستند. همین مسئله از مهمترین چالش های وکیل دیوان عدالت اداری محسوب می شود. زیرا اساس قدرت و زور یک شخصیت حقوقی ( بسته به موقعیت آن)می تواند چند برابر یک شخصیت حقیقی باشد.

بنابراین عملا وکیل پایه یک باید سعی کند در برابر حداقل یک شخصیت حقوقی از موکل خود دفاع کند. این در حالی است که غالب این شخصیت های حقوقی سعی می کنند از قدرت های مادی و معنوی خود در این دادگاه ها استفاده کنند. در این دادگاه ها وکیل پایه یک دیوان عدالت اداری موظف است که نگذارد قاضی تحت تاثیر قدرت مادی یا معنوی شخصیت حقوقی قرار بگیرد و عملا دعوی و دادرسی را در مسیر درست آن حفظ کند.

می توان به نوعی گفت که وکیل دیوان عدالت کشور در این جا تا حدودی نقش نگهدارنده و حافظ قانون را نیز بر عهده دارد. چرا که قانون گذار عملا نمی خواهد قانون تحت هیچ شرایط و مصلحتی قرار بگیرد. وظیفه وکیل دیوان عدالت اداری این است که نگذارد این اتفاق رخ بدهد.

بنابراین متوجه شدیم که، وکیل پایه یک دیوان عدالت اداری توانایی رسیدگی به پرونده هایی را دارد که مرجع ذی صلاح رسیدگی به آنان، دیوان عدالت اداری است. چنین وکیل متخصصی دارای مهارت و تخصص بیشتری در زمینه رسیدگی به چنین پرونده هایی می باشد و با تکیه بر تجربه و تخصصی که دارد، روند دادرسی پرونده را تسریع می بخشد.

ویژگی های بهترین وکیل دیوان عدالت اداری

برای اینکه یک وکیل پایه یک دادگستری تخصص حرفه ای خود را دعاوی مرتبط با دیوان عدالت اداری قرار دهد می بایستی تسلط کافی بر قوانین این حوزه از جمله قانون دیوان عدالت اداری مصوب ۰۹/۰۳/۱۳۸۵ و آیین دادرسی دیوان عدالت اداری مصوب ۱۹/۱۲/۱۳۷۹ و آرای وحدت رویه و نظریات مشورتی قوه قضاییه درخصوص دیوان عدالت اداری را دارا باشد. دراجرای اصل ۱۷۳ قانون اساسی به منظور رسیدگی به شکایات ، تظلمات و اعتراضات مردم نسبت به مامورین و ادارات و آیین نامه های دولتی خلاف قانون و شرع یا خارج از حدود اختیارات مقام تصویب کننده دیوان عدالت اداری زیر نظر رئیس قوه قضاییه تشکیل شده است .

در واقع یک وکیل متخصص در امور دیوان عدالت اداری اصولا در مقام تظلم خواهی یک شخص حقیقی یا حقوقی در برابر تصمیمات و یا اقدامات واحدهای دولتی اعم از وزارت خانه ها یا سازمان ها و موسسات دولتی و شهرداری ها و تشکیلات و نهادهای انقلابی و موسسات وابسته به آن  فعالیت و قبول وکالت تخصصی می نماید . همچنین وکیل دیوان عدالت اداری در پرونده هایی همچون اعتراض و شکایت از آرا و تصمیمات قطعی دادگاه های اداری ، هیات های بازرسی و کمیسیون های مالیاتی ، هیات حل اختلاف کارگر و کارفرما ، کمیسیون موضوع ماده ۱۰۰ قانون شهرداری ها و کمیسیون موضوع ماده ۵۶ قانون حفاظت و بهره برداری از جنگل ها و منابع طبیعی منحصر از حیث نقض قوانین و مقررات و مخالفت با آنها قبول وکالت نموده و از حقوق موکلین خود دفاع می نماید .

وکیل متخصص دیوان عدالت اداری

همانطورکه ملاحظه می فرمایید صلاحیت دیوان عدالت اداری در رسیدگی به دعاوی از دعاوی عام دادگستری خارج و صلاحیت آن اختصاصی می باشد ، وکیل متخصص دیوان عدالت اداری با تسلط بر قوانین و آیین دادرسی مربوط به دیوان عدالت اداری از حقوق موکلین خود حمایت می نماید و در صورت موفقیت در پرونده ، قاضی مربوطه حکم مقتضی مبنی بر نقض رای یا لغو اثر از تصمیم و اقدام مورد شکایت یا الزام طرف طرف شکایت به اعاده حقوق تضییع شده صادر می نماید .

موسسه حقوقی وکلای رای مثبت دارای کادر حرفه ای و متخصصی است که از بهترین وکلای پایه یک دادگستری تشکیل شده است که هر یک از انها دارای تخصص در زمینه پرونده های گوناگون می باشند. برای شناسایی بهترین وکیل دیوان عدالت اداری و سپردن وکالت پرونده خود ، شما می توانید از گروه حقوقی وکلای رای مثبت کمک بگیرید.

 

تماس با ما

تلفن موسسه

موبایل

برگشت به منوی تماس ها

مشاوره آنلاین

مشاوره آنلاین

برگشت به منوی تماس ها

برگشت به منوی تماس ها

برگشت به منوی تماس ها

برگشت به منوی تماس ها

برگشت به منوی تماس ها