وکیل شهرداری

وکیل شهرداری رای مثبت

وکیل دعاوی شهرداری : یکی از مهمترین ارکان مدیریت سیستم شهری ، شهرداری ها هستند که به علت رشد روزافزون شهر نشینی و ساخت و سازهای فراوان جزء مهمترین ارگانهای مورد مراجعه مردم می باشد. به همین دلیل بسیاری از مردم با مشکلات و مصائب حقوقی بسیاری در ارتباط با این ارگان مهم مواجه شده اند . مؤسسه وکیل حقوقی رأی مثبت با تجربه طولانی و با همکاری وکلای متخصص در این گونه دعاوی آماده همکاری با موکلین و همیاری با ایشان می باشد.

در طی چند دهه گذشته هجوم اشخاص از روستاها به شهرها باعث رشد شهرنشینی و همچنین افزایش چشمگیر جمعیت شهرها گشته است.همین امرموجب آن شده است که فرایند ساخت خانه و تهیه مسکن برای این جمعیت کثیر رو به فزونی گذاشته و در اغلب موارد حتی باعث تغییر محدوده شهری و تغییر فزاینده چهره شهرها گردیده است.

با رشد ساخت و سازها و همچنین آپارتمان نشینی در شهرها روند صدور مجوز ساخت و ساز و سایر مقررات مربوط به شهرداری ها نیز تغییر کرده است.شهرداری ها به عنوان مرجع اصلی صدور مجوز ساخت و ساز و نظارت بر آن دارای تشکیلاتی هستند تا بتوانند در مواقع لزوم انجام این وظایف را تسهیل کرده و اگر فرضا تخلفاتی صورت بگیرد به عنوان مرجع به آن رسیدگی نمایند.

همانگونه که مطرح شد با رشد چشمگیر ساخت و ساز در شهرها بعضا شاهد تخلفاتی از سوی برخی سازندگان و مالکان بوده ایم که همین امر موجب تشکیل دعاوی شهرداری و پرونده های مربوط به شهرداری گشته است.

شهرداری دارای کمیسیون هایی هست که هر کدام وظایف جداگانه داشته و مسئول رسیدگی به تخلفات در زمینه های مختلف می باشد.به عنوان مثال کمیسیون ماده ۱۰۰ شهرداری ها مسئول رسیدگی به تخلفات ساخت و ساز  و اختلافات درون حریم شهری می باشد و کمیسیون ماده ۹۹ شهرداری ها به این تخلفات در خارج از حریم شهری می باشد.

بهترین وکیل شهرداری

همانگونه که مطرح شد دعاوی شهرداری، دعاوی گوناگونی هستند و مرجع رسیدگی به این دعاوی کمیسیون های مربوطه در خود شهرداری ها هستند.بهترین وکیل امور شهرداری کسی است که تسلط و دانش کافی به قوانین شهرداری ها داشته و بتواند با استفاده از آیین نامه ها و مقررات شهری بهترین نتیجه را برای موکلین خویش بدست آورد و از حقوق ایشان دفاع نماید.

آگاهی از دعاوی شهرداری و جزئیات و مقررات آن از عهده هر وکیلی بر نمی آید و یک وکیل متخصص شهرداری لازم است تا با تجربه و توانایی خود بتواند باعث احقاق حقوق موکل خود شود.آشنایی با کمیسیون های شهرداری و چگونگی رسیدگی و مراجع حل اختلاف در صورت بروز اختلاف از ویژگی های یک وکیل دعاوی شهرداری یا وکیل پایه یک دادگستری است.

وکیل شهرداری در موسسه حقوقی وکلای رای مثبت

موسسه حقوقی وکلای رای مثبت از دیرباز با همکاری و بهره مندی از وکلای متخصص شهرداری توانسته دعاوی و پرونده های بسیاری را در شهرداری ها با موفقیت به پایان برساند و موکلین خود را به حقوق قانونی خود برساند.با توجه به سالها فعالیت موسسه و وکلای آن که از بهترین وکلای دعاوی شهرداری هستند، تجربه ای گرانبها و طولانی بدست آمده که در طول روند دعاوی شهرداری کمک شایانی به بهتر نتیجه گرفتن می نماید و حقوق موکلین به بهترین نحو تامین می گردد.

وکیل شهرداری تهران

رشد ساخت و ساز و آپارتمان سازی در شهر تهران بیش از سایر شهرها مشهود بوده و به همین دلیل نیز حجم دعاوی شهرداری و پرونده های مطروحه در این زمینه بسیار زیاد می باشد.

که این امر می طلبد که یک وکیل متخصص شهرداری در تهران تمرکز کاری و فعالیت خویش را در شهر تهران قرار دهد و ادارات و کمیسیون های مربوطه در تهران را به خوبی بشناسد و با روال ان آشنا باشد.

وکلای موسسه رای مثبت جملگی از بهترین وکلای متخصص دعاوی شهرداری در تهران هستند که سالیان طولانی تجربه فعالیت در این دعاوی را دارند.

وکیل شهرداری
شهرداری نهادی عمومی و غیر دولتی می باشد. این نهاد طبق قانون، اختیارات و وظایف متعددی را دارا بوده و اختیارات متعدد آن قدرت زیادی را به شهرداری داده و متاسفانه در سالهای گذشته سوء استفاده هایی از این اختیارات مشاهده شده که موجب سلب حقوق شهروندان شده است.

لازم است بدانید که در خصوص شهرداری نهادهای متعددی اقدام به تصویب مقررات می نمایند که برای شهرداری لازم الاتباع بوده و در دعاوی بین شهرداری و شهروندان موثر می باشند.وکیل شهرداری می بایست تسلط کامل بر این نهادها و مصوبات را داشته باشد.

عموما شکایت از شهرداری ها، موضوع و محور درصد قابل توجهی از پرونده ها و دعاوی تشکیل شده در مراجع قضایی از جمله دیوان عدالت اداری را تشکیل می دهد.

در این میان، یک وکیل پایه یک دادگستری که وکیل متخصص در امور شهرداری باشد با تسلط به قوانین و مقررات عام و خاص شهرداری، کمیسیون های شهرداری، آئین نامه ها، بخشنامه ها و … می تواند در پیشبرد دعاوی مطروحه علیه شهرداری و اخذ نتیجه مطلوب موثر واقع گردد.

بنابراین، می توان گفت وکیل شهرداری شخصی است که با اتکا بر این آگاهی می تواند از حقوق طرفین در دعاوی مربوط به امور شهرداری ها به خوبی دفاع کند.

از جمله مواردی که معمولا در دعاوی مربوط به امور شهرداری ها مطرح شده و یک وکیل متخصص در پرونده های شهرداری می تواند در آنها حضور موثری داشته باشد می توان به اعتراض به آراء صادره از سوی کمیسیون های ماده ۱۰۰ و ۹۹ و ۷۷ و۵۵ شهرداری، اخذ دستور موقت از دیوان عدالت اداری مبنی بر توقیف عملیات اجرایی آراء صادره از کمیسیون های شهرداری، اخذ مجوز پروانه ساختمانی، گواهی پایان کار و اخذ سند مالکیت، وصول مطالبات پیمانکاران از شهرداری، تغییر کاربری املاک از مسکونی به تجاری، مطالبه خسارت از شهرداری و…اشاره کرد.

همان طور که اشاره شد دعاوی مربوط به امور شهرداری ها از آن دسته از دعاوی حقوقی به شمار می روند که نیازمند حضور و نظارت مستمر یک فرد متخصص و آگاه به مسائل حقوقی است تا بتواند در کمترین زمان ممکن و نیز با کمترین هزینه نسبت به استیفای حقوق طرفین اقدام نماید.

به همین منظور پیشنهاد می شود تا از تجربیات یک وکیل شهرداری در این زمینه بهره مند شوید. موسسه حقوقی رای مثبت با سابقه درخشان و پرونده های موفق طی سال های اخیر آماده بررسی پرونده های قضایی و مشاوره های تخصصی در حوزه های مختلف حقوقی از جمله دعاوی امور مربوط به شهرداری ها می باشد.

با اعتماد به وکلای پایه یک دادگستری این موسسه می توانید از استیفای کامل حقوق قانونی خود اطمینان خاطر داشته باشید.

 

Rate this page

تماس با ما

تلفن موسسه

موبایل

برگشت به منوی تماس ها

مشاوره آنلاین

مشاوره آنلاین

برگشت به منوی تماس ها

برگشت به منوی تماس ها

برگشت به منوی تماس ها

برگشت به منوی تماس ها

برگشت به منوی تماس ها