استملاک اتباع بیگانه

وکیل استملاک اتباع بیگانه در ایران

امروزه با توجه به ازدیاد مهاجرت در نقاط مختلف دنیا افراد زیادی ممکن است در کشور ایران هم حضور یافته و یا قصد تمک اموال در ایران را داشته باشند برای اینکه این افراد از حقوق خود مطلع شوند نیاز به راهنمایی یک وکیل پایه یک دادگستری داشته تا بتوانند برای احقاق حق ایشان راهگشا باشند. وکیل ملکی نیز در این زمینه کارگشا خواهد بود.

مفهوم اتباع بیگانه (خارجی )

۱)اتباع خارجی که مقیم دائم ایران می باشند

۲)اتباع خارجی که مقیم موقت ایران می باشند

۳)اتباع خارجی که به صورت (توریستی) در ایران (تا هشت روز) اقامت دارند

۴)اتباع خارجی که به صورت گذری و عبوری (ترانزیت) در ایران اقامت دارند (معمولا تا ۴۸ ساعت)

۵)بیگانه ای که تاکنون به ایران سفر ننموده است

مفهوم تابعیت

تابعیت رابطه ای است بین فرد و دولت که شخص تبعه را در قبال تبعیت ،به حمایت دولت متبوع خود ذی حق می نماید چنین رابطه ای شخص تبعه را مطمئن می سازد که در رفتار و داد و ستدش با کشور های خارجی و اتباع بیگانه ،در صورت لزوم از حمایت سیاسی دولت متبوع خود ،که بوسیله حقوق بین الملل شناخته شده متمتع خواهد شد.

مفهوم اموال منقول و غیر منقول

اموال منقول: به ان دسته از اموالی گویند که قابلیت جا به جایی بدون نقص و خرابی را داشته باشد

اموال غیر منقول: به ان دسته از اموالی اطلاق می گردد که جا به جایی انها موجب خرابی و خسارت گردد

خرید و فروش و استملاک اموال غیر منقول اتباع بیگانه

مطابق با ایین نامه استملاک اتباع خارجه مصوب ۱۰/۰۵/۱۳۲۸ اتباع خارجه که در ایران می خواهند ملکی برای محل سکونت یا صنعت یا مسکن خود استملاک نمایند باید اظهارنامه ای مشتمل بر مشخصات : الف)نام و نام خانوادگی ب)تابعیت فعلی و در صورت تغییر ،تابعیت اصلی ج)سن ،تاهل و هرگاه تقاضا کننده مرد باشد تابعیت زن او قبل از ازدواج و در صورت داشتن اولاد جنسیت،سن و تعداد انها د)تاریخ ورود به ایران ،مدت اقامت نقاط مختلفی که در ان جاها سکونت داشته با تعیین مشاغل قبلی و شغلی فعلی ه)محل اقامت دائمی ز)نوع و مشخصات و مساحت و شماره پلاک ثبتی و محل وقوع ملک

علاوه بر موارد فوق تقاضا کننده در تقاضای خود تعهد می نماید که هرگاه بخواهد محل اقامت دائمی خود را به خارج از ایران انتقال دهد باید ملک مورد تقاضای استملاک را حداکثر تا شش ماه از تاریخ خروج از ایران به یکی از اتباع ایران یا خارجیانی که طبق مقررات اجازه استملاک تحصیل نموده اند انتقال دهد و الا اداره ثبت مربوطه با اجازه اداره کل ثبت ملک را طبق مقررات به مزایده املاک بیع شرطی از طریق مزایده به فروش رسانیده وجه ان را پس از وضع هزینه ها و عوارض قانونی به مالک خواهد پرداخت. و هرگاه در مزایده خریداری پیدا نشد اداره کل ثبت مراتب را یکمرتبه در روزنامه رسمی کشور اعلام نموده و پس از انقضای مدت شصت روز از تاریخ اعلام ملک را به هر قیمتی که خریدار داشته باشد به فروش می رساند و وجه ان را به شرح مذکور در فوق به مالک خواهد پرداخت.

مطابق قانون اساسی

اصل ۱۵۳ قانون اساسی:هرگونه قرارداد که موجب سلطه بیگانه بر منابع طبیعی و اقتصادی ،فرهگ،ارتش و دیگر شئون کشور گردد ممنوع است. همچنین طبق بند ۸ اصل ۴۳ قانون اساسی :تامین استقلال اقتصادی جامعه و ریشه کن کردن فقر و محرومیت و براوردن نیاز های انسان در جریان رشد و اقتصاد جمهوری اسلامی ایران تا جایی امکانپذیر است که جلوگیری از سلطه اقتصادی بیگانگان بر اقتصاد کشور امکانپذیر باشد.

وکیل استملاک اموال غیرمنقول توسط اتباع بیگانه ایران در موسسه حقوقی وکلای رای مثبت

موسسه حقوقی وکلای رای مثبت با همکاری تعدادی از بهترین وکلای پایه یک دادگستری و اساتید دانشگاه در زمینه های تخصصی من جمله تملک اموال توسط افراد بیگانه در ایران سابقه طولانی داشته و توانسته رضایتمندی بالای موکلین خویش را به دست اورد و موکلین را از داشتن یک همراه متخصص بهره مند سازد.

اطلاع رسانی
خبرم کن وقتی
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments

برچسب ها

 

تماس با ما

تلفن موسسه

موبایل

برگشت به منوی تماس ها

مشاوره آنلاین

مشاوره آنلاین

برگشت به منوی تماس ها

برگشت به منوی تماس ها

برگشت به منوی تماس ها

برگشت به منوی تماس ها

برگشت به منوی تماس ها