انواع سند ملکی

انواع سند ملکی

وکیل انواع سند ملکی

قبل از شروع هرگونه معامله و خرید و فروش بهتر است با انواع سند و اعتبار قانونی ان ها اشنا شوید چرا که ممکن است افراد با داشتن اطلاعات نا کافی یا ناقص در معامله ی غیر ایمن گرفتار شوند هر سند ملکی مسائل حقوقی ویژه خود را دارا است که برای اشنایی با ان باید به یک وکیل پایه یک دادگستری که تخصص خود را در مقطع ارشد و یا دکتری حقوق خصوصی گذرانده مراجعه نمایید .

سند ملکی مشاع

سند مشاع به سندی گفته می شود که حکایت از اجتماع حقوق مالکین متعدد در شیئ واحد به نحو اشاعه داشته باشد مشاع در لغت به معنی مشترک و تقسیم نشده است و در تعریف حقوقی مشاع به ملک یا مالی گفته می شود که دو یا چند نفر در ان سهیم باشند سند مشاع یعنی چند فرد مالک هستند و بخش مالکیت هر مالک مشخص نیست و تنها مالک بودن فرد در سند قید شده است.

سند مفروز

مفروز در لغت به معنای جداکرده ، تقسیم شده است. در واقع ملک مفروز در مقابل ملک مشاع قرار دارد و در ملک مفروز همان اجزا به طور مشخص تقسیم شده و هرکدام مالک قسمت خود هستند.

سند شش دانگ

سند شش دانگ یعنی سندی که ملکیت ان به یک شخص خاص تعلق دارد عبارت شش دانگ هم یعنی شش جهت ، جهت های جغرافیایی بالا و پایین ، شمال ،جنوب، شرق، غرب می باشد عبارت های بالا و پایین به قسمت های بالا و زیر زمین مربوط می شود که نشان دهنده مالکیت صاحب سند می باشد و هیچ شخص دیگری در ان شریک نمی باشد.

سند منگوله دار

همان سند دفترچه ای یا همان سند منگوله دار ،سندی رسمی است که تا پیش از سال ۱۳۹۰ و ایجاد سند های تک برگی ، به عنوان سند رسمی در خصوص املاک صادر می گردید و از جمله تفاوت های ان با سند تک برگی ،در این است که قلم نویس بوده نه تایپی

سند عرصه

به سند زمینی که ساختمان بر روی ان ساخته می شود ،سند عرصه گفته می شود عرصه به معنای زمین ملک می باشد.

سند مالکیت تک برگ

سند تک برگی یکی از انواع سند ملکی است که مالکیت صاحب ملک را نشان می دهد در گذشته سند املاک به صورت دفترچه ای بود ولی امروزه سند تک برگی ملک صادر می شود در واقع در قانون ثبت تنها سند تک برگی دارای اعتبار است.

سند مالکیت اعیان

به سند ساختمان یا بنایی که بر روی عرصه یا زمین ساخته می شود سند اعیان گفته می شود.

سند وقفی

املاک اوقافی به املاکی گفته می شود که زمین ان توسط شخصی وقف شده است و اداره ی اوقاف در ازای اقساط ۹۹ ساله ان را به افراد دیگر اجاره داده و درامد حاصله را صرف امور مربوطه میکند

سند ورثه ای

همان سندی است که مالک در قید حیات نباشد و وراث ان هنوز برای انتقال و تقسیم سند و ملک اقدامی نکرده اند

سند المثنی

هنگامی که به دلایل مختلف ، سند مالکیتی از بین برود به طوری که اثری از ان نمانده باشد یا ان که گم شود در این موارد شخصی که مالک مال است باید به اداره ثبت اسنادی که در محل ملک وجود دارد مراجعه نماید و درخواست صادر کردن سند مالکیت المثنی کند.

سند معارض

در یک سری از شرایطی که در سند مالکیت از منظر کلیات یا جزئیات با یکدیگر دارای مغایرت باشند یا اصطلاحا با هم تعارض داشته باشند (سند معارض)بعد از اینکه احراز سند مالکیت انجام شد ، سند مالکیتی که ثبت ان در برابر به سند دیگر ، با تاخیر یا تلویحا موخر باشد از اسنادی که در دسته سند های مالکیت معارض محسوب می گردد.

سند شورایی

نوعی سند عادی و مورد قبول قانون است که معمولا زمین های کشاورزی ،باغات،ویلاها،و املاک در روستاها و شهرستان های کشور به واسطه ی ان معامله می شوند.

سند رهنی

سند رهنی ، یکی از تضمین هایی است که برای ارائه تسهیلات ،از متقاضیان وام دریافت می شود این سند از طرف بانک یا موسسه های اعتباری و مالی ، تنظیم می شود تا تضمینی برای پرداخت قسط های وام باشد.

سند وکالتی

به وکالتنامه ای که فروشنده برای حق انتقال سند قطعی به خریدار اعطا می نماید اصطلاحا سند وکالت گفته می شود مدت زمان لازم برای انتقال سند قطعی در این وکالت نامه درج شده است و می تواند از یک هفته یا تا همیشه باشد.

سند بنچاق

پس از تصویب قانون ثبت ، بنچاق به برگه ای گفته می شود که بعد از تنظیم سند رسمی معامله در دفاتر اسناد رسمی ، توسط دفتر دار به افراد داده می شود و مشخصات مورد معامله اطلاعات منعقد کنندگان قرارداد و سایر جزئیات در ان درج گردیده است به نوعی ، خلاصه سند می باشد.

وکیل تشخیص انواع سند ملکی در موسسه حقوقی وکلای رای مثبت

موسسه حقوقی وکلای رای مثبت با همکاری تعدادی از بهترین وکیل ملکی های تشخیص انواع سند ملکی و اساتید دانشگاه ، سالیان طولانی در این گونه مسائل سابقه داشته و توانسته رضایتمندی بالای موکلین خویش را به دست اورد و موکلین را از داشتن یک همراه متخصص مطمئن سازد.

اطلاع رسانی
خبرم کن وقتی
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments

برچسب ها

 

تماس با ما

تلفن موسسه

موبایل

برگشت به منوی تماس ها

مشاوره آنلاین

مشاوره آنلاین

برگشت به منوی تماس ها

برگشت به منوی تماس ها

برگشت به منوی تماس ها

برگشت به منوی تماس ها

برگشت به منوی تماس ها