تعدیل اجاره بها

تعدیل اجاره بها

وکیل تعدیل اجاره بها

یکی از دغدغه های اصلی امروزه در تهران و سایر نقاط کشور مسئله خرید ،فروش و اجاره املاک است که در این میان ،قرارداد اجاره بسیار رایج و حساس و با اهمیت می باشد وکیل تعدیل اجاره بها (وکیل ملکی) ،وکیل پایه یک دادگستری است که تحصیلات خود را در مقطع کارشناسی ارشد و یا دکتری در رشته حقوق خصوصی ادامه داده است و تمرکز کاری خود را دعاوی قراردادی و ملکی ، بالاخص  دعاوی روابط موجر و مستاجر و تعدیل اجار بها قرار داده و با  تخصص خود در این زمینه می تواند در امور قراردادی و تعدیل اجاره بها بسیار راهگشا می باشد. وکیل تعدیل اجاره بها وکیل پایه یک دادگستری می باشد که تخصص خود را دعاوی حقوقی قرارداده و این وکیل حقوقی ، تمرکز کاری خود را انواع دعاوی استیجاری از جمله دعوی تعدیل اجار بها قرارداده است . وکیل تعدیل اجاره بها وکیل پایه یک دادگستری می باشد که بر قوانین مدنی ، قانون روابط موجر و مستاجر مصوب سال ۱۳۵۶ و مصوب سال ۱۳۷۶ و آرای وحدت رویه و نظریات مشورتی قوه قضاییه در خصوص تعدیل اجاره بها تسلط کافی داشته و با بکارگیری فنون دفاع در امور حقوقی حافظ حقوق موکلین خود می باشد و از تضییع حقوق موکلین خود در مراجع قضایی جلوگیری می نماید .

در مورد بهترین وکیل قرارداد در  رای مثبت بیشتر بدانید.

مفهوم تعدیل

تعدیل در اصطلاح لغوی،به معنای عادلانه کردن،برابر ساختن ،تراز ،برابر سازی می باشد و در اصطلاح حقوقی ،هرگاه میان دو طرف قرارداد اجاره در خصوص مبلغ آن توافق صورت نگیرد و در اثنای ان برای امر تعدیل کردن اجاره بها افراد می توانند به مراجع قانونی مراجعه نمایند.

 

مفهوم موجر

موجر یا همان مالک می باشد که حق انتقال منافع ان ملک را به دیگری داشته باشد.

 

مفهوم مستاجر

مستاجر یا کرایه نشین به فردی گفته می شود که ملکی یا چیزی را از موجر و صاحب خانه به اجاره بگیرد و مال الاجاره پرداخت نماید.

 

مفهوم اجاره بها

همان مبلغی است که مستاجر باید بابت استفاده از خانه و منافع ان، مطابق قرارداد اجاره به طور روزانه یا ماهیانه به موجر و صاحب خانه پرداخت کند.

 

 

شرایط درخواست تعدیل اجاره بها

 

شرایط طرح دعوی تعدیل اجاره بها در قانون   روابط موجر و مستاجر مصوب سال ۱۳۵۶ در ماده ۴ ذکر شده است:

 

۱)انقضا مدت اجاره که آن را مشروط به انقضا مدت نموده است ،شرط انقضا مدت اجاره در ماده صریح است و برای طرح دعوی تعدیل اجاره بها انقضا مدت اجاره الزامی است،فلذا اشخاصی که قرارداد اجاره آنها همچنان دارای مدت زمان و اعتبار می باشند نمی توانند درخواست تعدیل اجاره بها را از دادگاه داشته باشند.

 

۲)سپری شدن ۳ سال تمام شمسی که دادگاه رسیدگی کننده به دعوی تعدیل باید به این موضوع توجه داشته باشند که سپری شدن سه سال تمام شمسی از تاریخ مقرر در حکم قطعی است.

 

الزامات اثباتی موجر در دعوی تعدیل اجاره بها

 

۱)احراز سمت :  مالک یا موجر برای طرح دعوی تعدیل اجاره بها می بایستی ذینفع بوده  و باید دارای سمت قانونی باشد.

۲)احراز رابطه استیجاری ،که شیوه معمول احراز از طریق اجاره نامه است

۳)اشاره به انقضای مدت ۳ سال از اخرین رای صادر شده راجع به تعدیل

۴) درخواست جلب نظر کارشناس رسمی دادگستری

 

نحوه ارائه دادخواست و مرجع صالح برای رسیدگی به دعوی تعدیل اجاره بها

بر اساس قانون شورای حل اختلاف رسیدگی به دعاوی تعدیل اجاره بها در صلاحیت شوراهای اختلاف می باشد که در ماده ۹ این قانون و در بند پ مقرر کرده است:دعاوی تعدیل اجاره بها به شرطی که در رابطه استیجاری اختلافی وجود نداشته باشد ،همانطور که می بینیم این در صورتی است که در اصل رابطه ی استیجاری بین موجر و مستاجر اختلافی نباشد بنابراین اگر طرفین نسبت به اصل رابطه استیجاری نیز اختلاف داشته باشند باید دعوی خود را در دادگاه عمومی حقوقی طرح کنند.

نکته حائز اهمیت این است که درخواست تعدیل اجاره بها تنها مختص املاک تجاری است که تابع قانون موجر و مستاجر ۱۳۵۶ باشند و سایر املاک از قبیل مسکونی ، زراعی ، باغی مشمول این قانون نمی شوند.

 

شاخص تعدیل اجاره بها

با توجه به این که تشخیص میزان اجاره بها یک موضوع فنی و تخصصی می باشد در دعوی تعدیل اجاره بها این کار با محول کردن آن به کارشناس صورت می پذیرد باید به کارشناسی میدانی و دیدن محل موردنظر و مقایسه ان با اماکن مشابه ان انجام می گیرد و عواملی چون میزان اجاره بها ی قبلی ،پرداخت سر قفلی و تعمیرات احتمالی توسط مستاجر نیز در نظر گرفته خواهد شد.

در مورد مقاله الزام موجر به تعمیرات بیشتر بدانید.

وکیل تعدیل اجاره بها در موسسه حقوقی وکلای رای مثبت

وکیل متخصص دعاوی حقوقی در موسسه وکلای رای مثبت با سال ها تجربه فعالیت موفق حقوقی در امور قراردادها و دعوی تعدیل اجاره بها و … با همکاری وکلای پایه یک دادگستری و حقوقدانان توانمند بالغ بر ۱۵ سال سابقه کاری معتقد است اعتماد و اطمینان موکلین بهترین سرمایه و تبلیغ برای ما بوده است و این گروه حقوقی بر این می بالد که در تمام سالیان فعالیت حقوقی خود را در جهت دفاع از حقوق موکلین از هیچگونه تلاشی دریغ ننموده است ونتیجه ان نیز موفقیت و اعتبار روز افزون برای این موسسه بوده است. در موسسه حقوقی وکلای رای مثبت دعاوی به صورت تخصصی به وکلا ارجاع می گردد یکی از خدمات تخصصی این موسسه ، مشاوره تخصصی و قبول وکالت در دعاوی ملکی و قراردادی توسط وکلای متخصص حقوقی کار می باشد . در مواجهه با دعاوی استیجاری و دعاوی تعدیل اجاره بها نگران تضییع حقوق خود نباشید زیراکه  وکلای متخصص دعوی تعدیل اجاره بها در موسسه حقوقی وکلای رای مثبت با تجربه بالغ بر ۱۵ سال وکالت تخصصی حافظ حقوق شما عزیزان می باشند .

اطلاع رسانی
خبرم کن وقتی
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments

برچسب ها

 

تماس با ما

تلفن موسسه

موبایل

برگشت به منوی تماس ها

مشاوره آنلاین

مشاوره آنلاین

برگشت به منوی تماس ها

برگشت به منوی تماس ها

برگشت به منوی تماس ها

برگشت به منوی تماس ها

برگشت به منوی تماس ها