وکیل قرارداد اجاره

وکیل قرارداد اجاره

وکیل قرارداد اجاره با تلفیق تجربه و علم اصولاً بهترین راهکار را به موکل معرفی و حافظ حقوق موکلین خود میباشد. از مهمترین دعاوی قراردادی ، قرارداد اجاره فی مابین اشخاص می باشد. یک وکیل متخصص در قراردادهای اجاره از زوایای پنهان و آشکار قرارداد اجاره آگاهی داشته و با پیش بینی شروط و ضمانت اجراهای قراردادی از منافع موجر و مستاجر حمایت تخصصی می نماید. در قانون مدنی عقد اجاره در سه مبحث ، اجاره اشیا و اجاره حیوانات و اجاره اشخاص بررسی شده است . در بین سه مبحث مذکور و مبحث اجاره ای اشیا از مهم ترین و کاربردی ترین عقود میباشد. اشیا اعم از هر شئ و یا منزل مسکونی و تجاری و غیره می باشد. قوانین و مقررات روابط موجر و مستاجر در خصوص املاک مسکونی با املاک تجاری متفاوت بوده و قانونگذار به تفصیل به تشریح شروط و ضوابط آن پرداخته است . قانونگذار در سال ۱۳۵۶ در خصوص املاک تجاری و در مبحث سرقفلی و در سال ۱۳۷۶ در مبحث اجاره املاک تجاری و مبحث حق کسب پیشه و تجارت به تشریح ضوابط آن پرداخته است .

وکیل موجر و مستاجر

حقوق و تکالیف موجر و مستاجر در املاک مسکونی مطابق قانون مدنی و مطابق قانون روابط موجر و مستاجر مصوب سال ۱۳۷۶ می باشد . وکیل متخصص در قرارداد اجاره می بایستی بر قوانین حقوقی از جمله قانون مدنی ، آیین دادرسی مدنی ، قانون روابط موجر و مستاجر مصوب سال ۱۳۵۶ و سال ۱۳۷۶ و قانون شوراهای حل اختلاف تسلط لازم را داشته و رویه عملی و قضایی در حوزه روابط استیجاری آگاهی کامل داشته باشد همچنین از آیین نامه ها و آرای وحدت رویه در این خصوص اطلاع کافی داشته باشد.

وکلای پایه یک دادگستری صلاحیت قبول وکالت در انواع دعاوی از جمله دعاوی حقوقی و کیفری را دارند . ولی با توجه به گسترش روابط فی مابین اشخاص و تخصصی شدن دعاوی توصیه میگردد در مواجهه با هر دعوا بسته به مورد به دنبال وکیل پایه یک دادگستری و متخصص در آن حوزه باشید . یکی از مهمترین دعاوی مبتلابه در مراجع قضایی ایران دعاوی قراردادی از جمله دعوی مربوط به قرارداد اجاره می باشد. وکیل متخصص قرارداد اجاره ، وکیل پایه یک دادگستری می باشد که تخصص کاری خود را دعاوی حقوقی قرار داده است . وکیل قرارداد اجاره اصولاً گرایش رشته دانشگاهی خود را در رشته حقوق خصوصی در مقطع کارشناسی ارشد و دکترا انتخاب نموده است .

قرارداد اجاره

قرارداد اجاره عقدی لازم می باشد که به موجب آن مستاجر در مدت معین مالک عین مستاجره می شود .  اجاره دهنده را موجر و اجاره کننده را مستاجر و مورد اجاره را عین مستاجره می گویند.  مطابق ماده ۴۶۸ قانون مدنی یکی از ارکان اصلی عقد اجاره مدت مشخص و معین می باشد به موجب ماده مزبور، در اجاره اشیا مدت اجاره باید معین باشد و الا اجاره باطل می باشد مطابق ماده ۴۶۹ قانون مدنی مدت اجاره از روزی شروع می شود که بین طرفین توافق شده است در غیر این صورت اگر در عقد اجاره ابتدای مدت ذکر نشده باشد شروع قرارداد از زمان انعقاد قرارداد محسوب می گردد.

ویژگی های عقد اجاره :

از مهمترین ویژگی‌های عقد اجاره می توان به موارد ذیل اشاره نمود :

۱)تملیکی بودن عقد اجاره  :

به موجب عقد اجاره موجر  (مالک منافع) منافع عین مستاجره را در مدت معین به مستاجر انتقال می دهد و به موجب این عقد مستاجر مالک منافع عین مستاجره در مدت معین می گردد.

۲) معوض بودن عقد اجاره:

یکی از ویژگی‌های مهم عقد اجاره معوض بودن آن است . مستاجر در قبال تملیک منافع مقرر می گردد روزانه یا ماهانه و یا سالانه مبلغی مشخص به عنوان اجاره بها به موجر پرداخت نماید در واقع مقتضای ذات عقد اجاره معوض بودن آن است و اگر شرط خلاف آن شود عقد را باطل میکند.

۳) موقت بودن عقد اجاره :

مطابق ماده ۴۸۶ قانون مدنی در عقد اجاره می‌بایستی مدت معلوم باشد و مجهول ماندن آن عقد را باطل میکند در واقع موجر به عنوان مالک منافع عین مستاجره را در مدت مشخصی در قبال دریافت مالی به مستاجر اجاره می دهد.

 

انواع عقد اجاره :

قرارداد اجاره در قانون مدنی به سه دسته تقسیم می گردد:

۱) قرارداد اجاره اشیاء:

بیشترین مواد پیش بینی شده در قانون مدنی و سایر قوانین مربوطه در حوزه قرارداد اجاره در خصوص اجاره قرارداد اشیا می باشد.

۲) اجاره حیوانات :

مطابق ماده ۵۷۰ قانون مدنی در قرارداد اجاره حیوانات ، تعیین منفعت یا به تعیین مدت اجاره است یا به بیان مسافت و محلی که راکب یا محمول باید به آنجا حمل شود.

۳) اجاره اشخاص :

مطابق ماده ۵۱۲ قانون مدنی در اجاره اشخاص کسیکه اجاره می کند مستاجر و کسی که مورد اجاره واقع می شود اجیر و مورد اجاره را اجرت می نامد.

قرارداد اجاره اشخاص خود مطابق ماده ۵۱۳ قانون مدنی به دو دسته تقسیم می گردد :

الف ) اجاره خدمه و کارگران از هر  قبیل .

ب) اجاره متصدیان حمل و نقل اشخاص یا مال التجاره اعم از راه خشکی یا آب و هوا .

 تنظیم قرارداد اجاره در موسسه حقوقی وکلای رای مثبت:

در موسسه حقوقی وکلای رای مثبت دعاوی به صورت تخصصی به وکلای پایه یک دادگستری ارجاع می‌گردد. یکی از مهم‌ترین دعاوی ، دعاوی حقوقی و از مهمترین دعاوی حقوقی  ، دعاوی قراردادی از جمله قرارداد اجاره میباشد . وکلای پایه یک دادگستری موسسه حقوقی وکلای رای مثبت در امور قراردادی دو دسته خدمات ارائه می نمایند دسته اول خدمات : تنظیم قراردادهای مورد نیاز موکل می باشد از جمله این قراردادها ، تنظیم قراردادهای اجاره املاک مسکونی و املاک تجاری می‌باشد. تنظیم قراردادهای املاک مسکونی و تجاری امری تخصصی بوده و در صورتی که این گونه قراردادها توسط اشخاص معمولی تنظیم گردد قطعاً حقوق موجر و مستاجر در آن به خوبی پیش بینی نمی گردد و این موضوع بعضاً منجر به تضییع حقوق موکلین می گردد . دسته دوم خدمات موسسه حقوقی وکلای رای مثبت قبول وکالت توسط وکلای پایه یک دادگستری و متخصص در دعاوی قراردادی از جمله قبول وکالت از موجر و مستاجر در دعاوی قرارداد اجاره می باشد. در مواجهه با تنظیم قرارداد اجاره یا دعاوی قراردادی موجر و مستاجر ، وکلای متخصص موسسه حقوقی وکلای رای مثبت حامی و حافظ حقوق موکلین خود می باشد و از تضییع حقوق آنان در مراجع قضایی جلوگیری خواهند نمود .

اطلاع رسانی
خبرم کن وقتی
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments

برچسب ها

 

تماس با ما

تلفن موسسه

موبایل

برگشت به منوی تماس ها

مشاوره آنلاین

مشاوره آنلاین

برگشت به منوی تماس ها

برگشت به منوی تماس ها

برگشت به منوی تماس ها

برگشت به منوی تماس ها

برگشت به منوی تماس ها