وکیل مهاجرت

وکیل مهاجرت

شاید برای شما خواننده گرامی این سوال مطرح باشد که آیا برای مهاجرت حتما باید از وکیل مهاجرتی کمک  بگیرم یا خیر؟ وکیل مهاجرت چه اطلاعاتی دارد که خودم نمی توانم با سرچ ساده در اینترنت به آن اطلاعات دسته پیدا کنم ؟

اگر بخواهیم در یک جمله خلاصه وار به سوال شما پاسخ دهیم باید بگوییم که خیر، بهره مندی از وکیل مهاجرت الزامی نیست اما می توانید با این کار به روند پذیرش و اخذ ویزای خود سرعت ببخشید. در این مقاله سعی شده تا به بخشی از سوالاتی که مراجعین در زمان مراجعه به موسسه حقوقی وکلای رای مثبت در ذهن خود دارند پاسخ داده شود. برای اخذ اطلاعات بیشتر در خصوص مهاجرت می توانید با ما تماس بگیرید بهترین وکیل بین الملل و مهاجرتی با تجربه ۲۰ ساله مشاور حقوقی تخصصی به شما خواهد داد.

مهاجرت یک شبه اتفاق نمی افتد. شاید از زمانی که جرقه مهاجرت در ذهن شما شکل میگیرد تا هنگامی که این تصمیم عملی شود اتفاقات زیادی رقم بخورد؛ از تغییر وضعیت تاهل شما و وضعیت مالی تان تا تغییر روند مهاجرت پذیری کشور مقصدی که قصد مهاجرت به آن را دارید. در این فرایند، یک وکیل مهاجرت در کنار شما می تواند به سوالات و دغدغه های شما در خصوص تغییر قوانین، روند بررسی پرونده، مصاحبه با سفارت، تکمیلِ مدارک و….پاسخ دهد و از بهترین راه در هر وضعیتی شما را آگاه نماید.

لازم است بدانید که به دلیل شرایط خاص کشورهای مهاجرفرست، تعداد افرادی که سالانه قصد مهاجرت می کنند بسیار قابل توجه بوده و از این رهگذر، افرادی انتخاب می شوند که پرونده های کامل تری داشته باشند. بر مبنای همین موضوع است که ما برای مهاجرت، توصیه میکنیم که حتما از مشاوره وکیل مهاجرت بهره مند شوید. ممکن است برای مهاجرت اقدام نمایید و مدارک مورد نظر را نیز ارسال نمایید اما به دلیل عدم اطلاع از مسائل فنی از قبیل قانون کشور مربوطه و مواردی از این دست پرونده شما برگشت بخورد یا اصطلاحا reject شود و اینگونه نیست که اگر برای یک دوره برگشت بخورید بتوانید به سهولت برای بار دیگر اقدام نمایید. پس بازهم در این جا اهمیت مشورت با وکیل مهاجرت را یاداور می شویم.

وکیل مهاجرت در چه مواردی می تواند به شما کمک کند؟

وکیل مهاجرت از همان ابتدا یعنی تصیم به مهاجرت می تواند به شما کمک کند؛ این که با توجه به وضعیت اعم از مالی، تحصیلی و شغلی چه کشوری برای شما مناسب تر است تا جمع آوری مدارک . علاوه براین می تواند در انتخاب بهترین روش مهاجرتی باتوجه‌به شرایطتان به شما کمک نماید. بررسی پرونده و اطلاع دادن نقصِ مدارک و پیشنهاد دادن نکات و روش‌هایی برای افزایش امتیاز یا شانس اخذ ویزا از دیگر وظایف یک وکیل مهاجرتی می باشد. علاوه براین شما می توانید در خصوص ارسال پرونده به اداره مهاجرت با کمترین ریسک به وکیل مراجعه نمایید. حتی ممکن است شما در خصوص گرفتنِ اقامت دائم و شهروندی سوالاتی داشته باشید که در این موارد نیز وکیل مهاجرت می تواند راهگشای شما باشد و در اخر اینکه وکیل مهاجرت با توجه به تبحر، اطلاعات و سابقه ای که دارد می تواند به شما در پیداکردن کار یا ثبت‌نام برای تحصیل در کشور مقصد کمک نماید.

وکیل مهاجرت را باید در داخل ایران پیدا کنیم یا حتما باید با وکیل مهاجرتی خارج از کشور مشورت کرد؟

یکی از دلایلی که افراد را به گرفتن وکیل به ویژه وکیل مهاجرتی سوق می دهد امکان صحبت با وکیل در اسرع وقت و بدون هیچ مشکلی می باشد. اینکه وکیل شما دفترکاری داشته باشد که بتوانید ایشان را در انجا ملاقات نمایید، موجب تسریع کار و پیشبرد اهداف شما خواهد بود و به لحاظ روانی ارتباط فیزیکی با وکیل، تاثیر مثبت تری در شما ایجاد خواهد کرد در مقایسه با زمانی که بخواهید به صورت انلاین با ایشان مکالمه داشته باشید آن هم در ساعاتی که به احتمال زیاد با کشور محل اقامت خودتان، اختلاف ساعتی داشته باشد. مورد دیگر،  که حضور وکیل مهاجرت  را در روند پرونده ،شانس شما را در پذیرش بیشتر می کند امکان پیگیری و ارائه مشاوره های قانونی و رفع بروز مشکل در روند پرونده می باشد اگر شما وکیل خود را در خارج از کشور انتخاب کنید  امکان برقراری ارتباط و جلسلات حضوری برای ارائه مشاوره و گرفتن راهکار های قانونی به تناوب بسیارسخت تر از وکیل داخل کشور خواهد بود.

انواع روش های مهاجرت به اروپا

به طور کلی راه های مهاجرت به اروپا به قرار زیر می باشد:

  1. ویزای شینگن

ویزای شینگن ویزای کوتاه مدتی است که به شخاص اجازه می دهد تا به هر یک از کشورهای عضو منطقه شینگن سفر کنند. در هر اقامت تا ۹۰ روز اجازه دارید در حوزه شینگن بمانید. این اقامت می تواند تفریحی یا کاری باشد. در این نوع ویزا هیچگونه کنترل مرزی در منطقه شینگن وجود ندارد. با این وجود، اگر قصد دارید بیش از ۹۰ روز در یکی از کشورهای شینگن تحصیل، کار یا زندگی کنید، ناچارید برای ویزای بلند مدت آن کشور اروپایی اقدام نمایید.

  1. ویزای تحصیلی

برای این نوع شما باید  از یک موسسه آموزش عالی پذیرش داشته و منابع مالی کافی برای تأمین هزینه های زندگی و تحصیل در زمان اقامت خود را داشته باشید. بسته به کشوری که قصد تحصیل در آن را دارید، ممکن است نیاز به ارائه مدرک زبان داشته باشید. برای درخواست این نوع ویزا پاسپورت معتبر، بیمه درمانی، پرداخت هزینه درخواست مجوز اقامت و اجازه والدین در صورتی که سن شما کمتر از ۱۸ سال است لازم دارید.

  1. ویزای دوره زبان

اگر به دنبال تحصیل در اروپا می‌باشید اما سطح زبانتان بالا نیست می‌توانید در بعضی از کشورهای اروپایی، دوره زبان بگذرانید. این روش یک راه سریع و مطمئن برای ورود به اروپا می‌باشد. پس از اتمام دوره زبان می‌توانید بدون مراجعه به کشور خود، در همان اروپا ویزای خود را به ویزای دیگری تبدیل کنید.

  1. ویزای کاری

یکی از پرطرفدارترین انواع روش های مهاجرت، برای مهاجرت قانونی دریافت ویزای کار است. ویزای کار معمولا به کارگران بسیار ماهر Expert اعطا می شود. هر کشور در اتحادیه اروپا، به مهارت ها و مشاغل مختلفی نیاز دارد که یکی از عوامل جذاب برای جذب مهاجران به کشورهای دیگر است. رایج ترین مشاغل مورد نیاز در انواع روش های مهاجرت کاری، پزشکی و پرستاری است اما برخی کشورهای دیگر به متخصصان IT و امور مالی نیاز دارند.

  1.  اقامت سرمایه گذاری

بسیاری از کشورهای اتحادیه اروپا در تلاش‌اند، شرایط مهاجرت را برای متخصصان سایر کشورها که مایل به ایجاد مشاغل جدید در اروپا هستند، آسان کنند. یکی از مشکلاتی که در روش سرمایه گذاری از میان انواع روش های مهاجرت وجود دارد، هزینه های شروع کار است که فرد ملزم به پرداخت این هزینه ها برای پیشرفت برنامه اقامتی و مهاجرت به کشور مورد نظر است. اما در صورت موفقیت، این روش مهاجرتی می تواند بسیار مورد توجه باشد و بسیاری از کشورها پس از سه سال موفقیت متوالی در تجارت اجازه اقامت دائم را می دهند.

وکیل مهاجرت در موسسه حقوقی وکلای رای مثبت

با توجه به آنچه  پیشتر مورد بررسی قرار گرفت، مهاجرت یک تصمیم بزرگ در زندگی هر فرد محسوب می شود و می بایست با دقت درتمام جوانب امر، صوزت پذیرد. وکلای موسسه حقوقی وکلای رای مثبت با داشتن دانش به روز در خصوص قوانین کشورهای مختلف می توانند در این راستا از آغاز یعنی پیدا کردن مقصد مورد نظر تا پایان که موفقیت در مهاجرت به کشور آرمانی شماست، یاری گر شما خواننده گرامی باشند.

Rate this articles
اطلاع رسانی
خبرم کن وقتی
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments

برچسب ها

 

تماس با ما

تلفن موسسه

موبایل

برگشت به منوی تماس ها

مشاوره آنلاین

مشاوره آنلاین

برگشت به منوی تماس ها

برگشت به منوی تماس ها

برگشت به منوی تماس ها

برگشت به منوی تماس ها

برگشت به منوی تماس ها