وکیل تهدید

وکیل تهدید

وکیل تهدید وکیلی است که به صورت تخصصی در حوزه حقوق کیفری فعالیت می کند و با بهره گیری از به روزترین قوانین و اطلاعات در خصوص جرم تهدید می تواند در جهت جلوگیری از تضییع حقوقتان به شما کمک کند. حضور بهترین وکیل کیفری تهدید در پرونده های مرتبط با جرم تهدید هم برای قربانی جرم  و هم برای متهم راهگشا خواهد بود.

وکیل جرم تهدید

یکی از اعمال مجرمانه ای که امروزه با آن سر و کار داریم و حجم عظیمی از پرونده های دستگاه قضایی را به خود اختصاص داده است، جرم تهدید می باشد. چه در فضای عمومی و چه خصوصی و یا فضای مجازی شاهد هستیم که چقدر افراد مورد تهدید قرار می گیرند  و حتی شما خواننده گرامی نیز ممکن است، قربانی جرم تهدید قرار گرفته باشید و بخواهید در مورد این جرم و شرایط آن بیشتر بدانید. پیشنهاد می کنیم کمی وقت گذاشته و مقاله پیش رو مطالعه نمایید. در صورت وجود هرگونه سوال، وکیل تهدید در موسسه حقوقی وکلای رای مثبت در خدمت شما خواهد بود.

تهدید در واقع عملی است که  کسی مرتکب می شود و با آن شخص دیگری را می ترساند تا بتواند به هدف مشخصی برسد. در برخی موارد  تهدیدکننده هدف های مالی دارند و درپی کسب مال و پولی از شما می باشد  و در این راستا ممکن است شما را تهدید به  قتل یا ضررهای نفسی یا شرفی یا مالی یا به افشای سری نسبت به خود یا بستگان شما  نماید.  بهتر است قبل از اینکه به تهدیدکننده برای رسیدن به هدفش کمک کنید و با او همداستان شوید با وکیل تهدید مشورت نمایید.

شرایط تحقق جرم تهدید

جرم تهدید برای تحقق نیازمند  وجود ۳ شرط می باشد  که در صورت وجود آن سه، مجازات تعیین شده در قانون بر مرتکب اعمال می شود. این شرایط به شرح زیر می باشد :

  • فرد تهدید کننده قادر به اجرای تهدید خود باشد.
  • تهدید شونده وضعیتی داشته باشد که احتمال وقوع فعل تهدید را بدهد
  •  تهدید باید در مورد ایجاد شرایطی در آینده باشد.

جرم تهدید در قانون مجازات اسلامی 

قانون مجازات اسلامی ذیل دو ماده ۶۶۸ و۶۶۹  قانون مجازات اسلامی به این جرم می پردازد

مطابق ماده ۶۶۸ قانون مجازات اسلامی :هرکس با جبر و قهر یا با اِکراه و تهدید دیگری را ملزم به دادن نوشته یا سند یا امضاء و یا مهر نماید و یا سند و ‌نوشته ای که متعلق به او یا سپرده به او می‌باشد را از و‌ی بگیرد به حبس از چهل و پنج روز تا یک سال و تا (۷۴) ضربه شلاق محکوم خواهد شد.

ماده ۶۶۹ قانون مجازات اسلامی بیان می دارد  که «هر کس دیگری را به هر نحو به قتل یا ضررهای نفسی و شرافتی یا مالی یا به افشای سری نسبت به خود یا بستگان او تهدید کند، اعم از اینکه به این واسطه تقاضای وجه یا تقاضای انجام امر یا ترک فعلی را کرده یا نکرده باشد، به مجازات شلاق تا ۷۴ ضربه یا زندان از یک ماه تا یک سال محکوم خواهد شد.. طبق ماده یاد شده صرف عمل تهدید جرم محسوب می شود.

تهدید در فضای مجازی

امروزه با پیشرفت علم، دانش و فناوری، همه چیز دستخوش دگرگونی و تغییر شده است و در این رهگذر راه و روش جنایات و جرایم نیز تغییر یافته است. موضوعی که امروز ممکن است شما خواننده گرامی هم با آن سر و کار داشته باشید، بحث تهدید در فضاهای مجازی نظیر واتس آپ، تلگرام، توییتر و اینستاگرام و اپلیکیشن هایی از این قبیل می باشد. خوب است بدانید که تهدید چه در فضای حقیقی و چه در فضای مجازی جرم محسوب می شود و برای قانون گذار تفاوتی نمی کند که این جرم در چه بستری به وقوع بپیوندد. دراین راستا، وکیل تهدید با بروز کردن اطلاعات حقوقی خود در زمینه های مختلف می تواند راهکار مناسب در جهت مقابله  با چنین تهدیدهایی را در اختیار شما قرار دهد.

تهدید به انتشار عکس در فضای مجازی

یکی از جرایمی که قربانی آن بیشتر بانوان هستند، جرم تهدید به انتشار عکس ها در فضای مجازی می باشد.  مطابق ماده ۷۴۴ قانون مجزات اسلامی (قانون جرایم رایانه ای) :هرکس به وسیله سامانه های رایانه ای یا مخابراتی، فیلم یا صوت یا تصویر دیگری را تغییر دهد یا تحریف نماید و آن را منتشر کند و یا با علم به تغییر یا تحریف آن منتشر نماید، به نحوی که عرفاً موجب هتک حیثیت او بشود، به حبس از نود و یک روز تا دو سال یا جزای نقدی از پنج میلیون (۵.۰۰۰.۰۰۰) ریال تا چهل میلیون (۴۰.۰۰۰.۰۰۰) ریال یا هر دو مجازات محکوم خواهد شد. و طبق ماده بعدی هر کس به وسیله سامانه های رایانه ای یا مخابراتی صوت یا تصویر یا فیلم خصوصی یا خانوادگی یا اسرار دیگری را بدون رضایت او جز در موارد قانونی منتشر کند یا دسترس دیگران قرار دهد، به نحوی که منجر به ضرر یا عرفاً موجب هتک حیثیت او شود، به حبس از نود و یک روز تا دو سال یا جزای نقدی از پنج میلیون (۵.۰۰۰.۰۰۰) ریال تا چهل میلیون (۴۰.۰۰۰.۰۰۰) ریال یا هر دو مجازات محکوم خواهد شد. به بانوان محترم پیشنهاد میگردد که حتی المقدور از ارسال عکس و فیلم در فضای مجازی اجتناب نموده و در صورتی که با چنین تهدید هایی مواجه شدید حتما از یک وکیل تهدید مشاوره بگیرید.

پلیس فتا و تهدید در فضای مجازی

پلیس فتا به عنوان نهاد انجام دهنده تحقیقات مقدماتی در قالب ضابط دادگستری، میتواند اطلاعات شخص صاحب حساب کاربری یعنی شخص تهدیدکننده را در اختیار دادگاه قرار دهد. چرا که ممکن است شاکی، شخص تهدیدکننده را نشناسد یا در زمان تنظیم شکواییه و طرح شکایت از او اطلاعاتی در دست نداشته باشد.اگر جرم تهدید در فضای مجازی اتفاق افتاده باشد ، شروع تحقیقات حسب شکایت شاکی خصوصی از طریق دادسرا محقق می گردد . معمولا وقتی ارتکاب جرم در فضای مجازی باشد دادسرا و قاضی تحقیق دستور تحقیقات مقدماتی را به پلیس فتا صادر خواهد کرد . در اینجاست که حضور وکیل متخصص در جرم تهدید می تواند راهگشا و حافظ حقوق موکل خود باشد زیراکه با توجه به تجربه وکیل تهدید و تسلط وی بر قوانین کیفری می تواند با ارائه ادله اثبات دعوی در امور کیفری برای قاضی علم ایجاد نماید و دادگاه محترم با توجه به دلایل و مستندات ارائه شده داز سوی وکیل تهدید نسبت به تعیین مجازات اتخاذ تصمیم نماید .

پیگیری تهدید پیامکی و تلفنی

بهتر است بدانید که متن پیامک دلیل محکمه پسندی نیست ولی به علم قاضی در راستای کشف حقیقت کمک می کند بنابراین می توانید با استناد به متن پیامک ها طرح شکایت کنید.

تهدید با استناد به صدای ضبط شده تهدیدکننده

صدای ضبط شده، دلیل محسوب نمی شود و صرفا به علم قاضی در جهت کشف حقیقت کمک می کند. اصولا صدا ، عکس ، تصاویر و فیلم به دلیل اینکه امکان جعل آن وجود دارد برای دادگاه ها به عنوان دلیل و بینه شرعی قلمداد نمی گردد بلکه در کنار سایر دلایل به عنوان امارات و قرائن می تواند در شکل گیر ی علم قاضی برای انتساب یا عدم انتساب جرم کمک نماید .

پیشنهاد داده میشود مقاله جرم ضبط مخفیانه صدای افراد را نیز مشاهده کنید.

مرجع صالح رسیدگی به جرم تهدید

دادسرای عمومی و انقلاب  محل وقوع جرم، صلاحیت رسیدگی به جرایم کیفری عمومی را دارد. برای تنظیم شکایت جرم تهدید پیشنهاد می گردد که حتما با وکیل تهدید مشورت گردد چرا که این جرم، یک جرم تخصصی بوده و نیازمند مداقه و تامل بیشتری برای تنظیم شکواییه وجود دارد.

دلایل لازم برای اثبات وقوع جرم  تهدید 

مطابق ماده ۱۶۰ قانون مجازات اسلامی ادله اثبات جرم عبارت از اقرار ، شهادت ، قسامه ، سوگند در موارد مقرر قانونی و علم قاضی می باشد. ادله اثبات وقوع جرم  تهدید عبارتند از اقرار متهم ، شهادت شهود و علم قاضی.

اقرار متهم

اقرار به این صورت است که خود متهم ارتکاب جرم را پذیرفته و به آن اعتراف می کند. برای اثبات وقوع جرم  تهدید  صرفا یک بار اقرار متهم کفایت می‌کند.

شهادت شهود

شهادت شهود یعنی انکه شخص ثالثی غیر از اطراف دعوا نسبت به وقوع جرمی نزد قاضی اعلام خبر نماید. بنابر ماده ۱۹۹ قانون مجازات اسلامی نصاب شهادت در جرم  تهدید ، دو شاهد مرد می باشد.

علم قاضی

آخرین ادله جهت اثبات وقوع جرم  تهدید علم قاضی می باشد. ماده ۲۱۱ قانون مجازات اسلامی مقرر می دارد که علم قاضی عبارت از یقین حاصل از مستندات بین در امری است که نزد وی مطرح می شود. مواردی از قبیل نظریه کارشناس ، معاینه محل ، تحقیقات محلی ، اظهارات مطلع ، گزارش ضابطان و اظهارات و دفاعیات وکیل تهدید و سایر قرائن و امارات می تواند از جمله مستندات علم قاضی قرار گیرد. البته لازم به ذکر است که امروزه ، با توجه به رواج استفاده از وسایل ارتباط جمعی و فضای مجازی ، استماع مکالمات تلفنی هم می تواند از جمله امارات مورد استناد قاضی قرار گیرد.

وکیل تهدید در موسسه حقوقی وکلای رای مثبت

موسسه حقوقی وکلای رای مثبت با بهره گیری از خدمات وکلای پایه یک دادگستری، دکترین و مشاوران حقوقی و اساتید در مسایل تخصصی علم حقوق و به ویژه جرایم مهمی چون تهدید، در جهت نیل به حقوق حقه و جلوگیری از تضییع حقوق شما از ابتدا و با طرح شکایت کیفری تهدید در خدمت شما خواهد بود . در موسسه حقوقی وکلای رای مثبت وکیل تهدید که از جمله وکلای پایه یک دادگستری و متخصص در امور کیفری می باشد حضور داشته و با ارائه مشاوره های تخصصی و قبول وکالت ضمن حمایت تخصصی از از تضییع حقوق موکلین خود جلوگیری می نمایند .

اطلاع رسانی
خبرم کن وقتی
2 Comments
قدیمی ترین
جدیدترین محبوب ترین
Inline Feedbacks
View all comments
محمد
1 سال قبل

سلام یه بچه‌ی ۱۴ ساله من رو تهدید کرده مه عکسات رو پخش میکنم من صداش رو ضبط کردم میتونم شکایت کنم بار اولش هست تهدید میکنه
من ۲۷ سالمه

Admin
احسان سهرابی
6 ماه ها قبل
Reply to  محمد

سلام بله حق اقامه دعوی مبنی بر شکایت کیفری تهدید امکان پذیر می باشد

برچسب ها

 

تماس با ما

تلفن موسسه

موبایل

برگشت به منوی تماس ها

مشاوره آنلاین

مشاوره آنلاین

برگشت به منوی تماس ها

برگشت به منوی تماس ها

برگشت به منوی تماس ها

برگشت به منوی تماس ها

برگشت به منوی تماس ها