اسقاط کافه خیارات

اسقاط کافه خیارات

اسقاط کافه خیارات در معاملات ملکی

اسقاط کافه خیارات از جمله مواردی است که بسیار امروزه در امور قراردادی مشاهده می شود و افراد باید پیش از تنظیم یا امضای ان با وکلای پایه یک دادگستری که تخصص خود را در رشته ی حقوق خصوصی ، در مقطع ارشد و یا دکتری ادامه داده اند و به اصطلاح وکیل حقوقی می باشد ، مشورت نمایند و وکیل اسقاط کافه خیارات در معاملات کسی است که به قوانین و مقررات این حوزه اشراف دارد و بسیار راهگشا می باشد.

مفهوم اسقاط کافه خیارات

اسقاط در معنای لغوی به معنای از بین بردن می باشد و کافه به معنای تمام و همه است و خیار در معنای لغوی به معنای اختیار است و همچنین در معنای حقوقی این اصطلاح به معنای اختیار فسخ یا بر هم زدن یک معامله است و در نهایت اسقاط کافه خیارات یعنی از بین بردن تمام اختیاراتی که می توان به موجب ان قرارداد را به صورت یکجانبه فسخ و یا به هم بزند.

به شما پیشنهاد میشود بخش وکیل ملکی را نیز مشاهده کنید.

خیارات در قانون مدنی

در ماده ۳۹۶ قانون مدنی ۱۰ نوع خیار ذکر شده است :

۱)خیار مجلس:طرفین عقد می توانند مادامی که در مجلس عقد حضور دارند قرارداد را فسخ نمایند.

۲)خیار حیوان:در صورتی که مبیع معامله، حیوان باشد خریدار تا سه روز می توانند معامله را فسخ نمایند.

۳)خیار شرط:هرگاه در معامله شرط شود که یکی از متعاملین یا هر دو یا شخص ثالثی حق فسخ معامله را در مدت معین داشته باشد.

۴)خیار تاخیر ثمن:اگر فروشنده و خریدار زمانی را برای پرداخت مشخص نکرده باشند در صورتی که ۳ روز از تاریخ معامله بگذرد و خریدار ثمن را نپردازد و فروشنده هم کالا را در اختیار وی نگذاشته باشد،فروشنده حق خواهد داشت معامله را فسخ کند.

۵)خیار رویت و تخلف وصف:طبق ماده ۴۱۰ قانون مدنی :هرگاه  کسی مالی را ندیده و ان را فقط به وصف بخرد بعد از دیدن اگر دارای اوصافی که ذکر شده است نباشد مختار می شود که بیع را فسخ کند یا به همان نحو که هست قبول کند.

۶)خیار غبن: به معنای زیان ناشی از عدم تعادل بین عوضین در زمان معامله است که به زیان دیده بعد از اگاهی به غبن حق فسخ می دهد.

۷)خیار عیب: این خیار در جایی ایجاد می گردد که مشتری کالایی را که معیوب است خریداری کرده و بر اساس ان حق بر هم زدن معامله را دارد.

۸)خیار تدلیس: به معنای امکان فسخ قرارداد به دلیل فریب یکی از طرفین معامله است.

۹)خیار تبعض صفقه: هنگامی حاصل می شود که عقد بیع نسبت به بعض مبیع به جهتی از جهات باطل باشد در این صورت مشتری حق خواهد داشت بیع را فسخ کند.

۱۰)خیار تخلف شرط: هرگاه شرطی ضمن عقد به نفع یکی از متعاملین شده باشد در صورت تخلف شرط مشروط له با حدود شرایطی می تواند معامله را فسخ کند.

ایا در همه موارد می توان اسقاط کافه خیارات کرد

اصل بر این است که طرفین با توافق یکدیگر می توانند تمامی خیارات (اختیار فسخ معامله) را ساقط نمایند ،ولی مطابق نظریه دکترین حقوق خیار تدلیس که بواسطه ان یکی از طرفین قرارداد دیگری را فریب می دهد اگرچه در قرارداد ساقط شده باشد در مقابل فرد مغبون یا دارای خیار قابل استناد و اسقاط نمی باشد همچنین اگر در قرارداد اسقاط کافه خیارات ذکر شود ولی کلمه اسقاط کافه خیارات ولو خیار غبن فاحش ولو افحش ذکر نگردد خیار غبن ساقط نگشته و شخص مغبون می تواند با مراجعه به وکیل پایه یک دادگستری متخصص دعاوی حقوقی و اثبات غبن فاحش قرارداد را فسخ نمایند.

وکیل اسقاط کافه خیارات در معاملات ملکی در رای مثبت

موسسه حقوقی وکلای رای مثبت با همکاری تعدادی از بهترین وکلای پایه یک دادگستری و اساتید دانشگاه در زمینه های تخصصی من جمله اسقاط کافه خیارات ،اراضی موات، اسباب تملک و….. سابقه طولانی داشته و توانسته رضایتمندی بالای موکلین خویش را به دست اورد و موکلین را از داشتن یک همراه متخصص بهره مند سازد.
در پایان

موسسه حقوقی وکلای رای مثبت در راستای حمایت تخصصی از موکلین خود از وکلای پایه یک دادگستری و متخصص در دعاوی حقوقی و کیفری استفاده می نماید .
موسسه حقوقی وکلای رای مثبت در مواجه با دعاوی حقوقی از وکیل پایه یک دادگستری که تخصص خود را در امور حقوقی قرار داده‌اند استفاده می نماید از جمله مهمترین اقسام وکیل حقوقی می توان به وکیل ملکی ،وکیل سرقفلی، وکیل قرارداد ، وکیل خانواده ،وکیل طلاق، وکیل شرکت‌ها ،وکیل ارث ،وکیل تجاری ،وکیل امور بیمه ، وکیل روابط کارگر و کارفرمایی، وکیل شهرداری، وکیل بین المللی و وکیل دیوان عدالت اداری و غیره اشاره نمود .

موسسه حقوقی وکلای رای مثبت در مواجه با دعاوی کیفری از وکلای پایه یک دادگستری که تخصص خود را در امور کیفری قرار داده‌اند استفاده می نماید از جمله مهمترین اقسام وکیل کیفری می توان به وکیل قتل و ضرب وجرح عمدی، وکیل سایبری و  جرایم رایانه ای ، وکیل کلاهبرداری ،وکیل جعل اسناد، وکیل خیانت در امانت ،وکیل مواد مخدر ،وکیل جرایم پزشکی، وکیل جرایم رانندگی ، وکیل روابط نامشروع و غیره اشاره نمود .
موسسه حقوقی وکلای رای مثبت در مواجه با پرونده های حقوقی و کیفری با به کارگیری از وکیل پایه یک دادگستری و متخصص در آن حوزه به صورت تخصصی و خرد جمعی عمل نموده و حافظ حقوق موکلین خود به بهترین شکل ممکن می باشد.

اطلاع رسانی
خبرم کن وقتی
0 Comments
قدیمی ترین
جدیدترین محبوب ترین
Inline Feedbacks
View all comments

برچسب ها