وکیل روابط نامشروع

یک وکیل رابطه نامشروع در تهران با آشنایی با محاکم و مراجع مربوطه می تواند احقاق حقوق موکلین خویش را به بهترین شکل ممکن تامین نماید.

وکیل روابط نامشروع

وکیل روابط نامشروع :بر اساس آموزه های دینی و فرهنگی کشور ما روابط بین زن و مرد تعریف و چارچوب خاصی دارد و باید از یک تشریفات مذهبی و قانونی برخوردار باشد تا مورد حمایت قانونگذار قرار گیَرد.

در مذهب اسلام و در قوانین جاری کشورمان که مبتنی و آمیخته بر آموزه های دینی است، محارم یک فرد مشخص شده است که افراد نمی توانند با محارم خود ازدواج نمایند.درغیر از محارم افراد می توانند با رعایت اصول شرعی و تشریفات قانونی به عقد نکاح یکدیگر در بیایند.

ارتباط زن و مرد نامحرم در غیر از موارد نکاح دائم و موقت، روابط نامشروع تلقی می گردد و نه اینکه به هیچ عنوان مورد حمایت قانونگذار نیست بلکه جرم محسوب می شود و قانونگذار آنرا جرم انگاری نموده است.از آنجا که دین اسلام روابط نامشروع را عملی بسیار شنیع می داند و بالاترین عذاب و عقوبت را برای آن متصور است، قانون نیز مجازاتهای سنگینی را برای روابط نامشروع در نظر گرفته است.در بخش حدود که می توان محکم ترین و قطعی ترین احکام اسلامی را در قانون مجازات اسلامی دید، چندین جرم پیش بینی شده است که نوع جرم، نحوه اثبات و میزان مجازات آن در شرع و قانون معین شده و تغییر ناپذیر است.یکی از این جرایم حدی زنا می باشد. ماده ۲۲۱ قانون مجازات اسلامی در تعریف زنا اشعار می دارد:

((زنا عبارت است از جماع مرد با زنی که علقه زوجیت بین آنها نبوده و از موارد وطی به شبهه نیز نباشد.))

بنا بر این تعریف و همچنین با توجه به تبصره ۱ همین ماده اگر میان زن و مردی که علقه زوجیت میان آنها نیست دخول صورت پذیرد چه در قبل باشد چه در دبر، به این عمل زنا گفته می شود که شرایط و احکام خاص خود را داشته که در بحثی جداگانه بدان خواهیم پرداخت.

مطابق قانون مجازات اسلامی آنچه کمتر از زنا باشد در بحث روابط نامشروع مورد بررسی قرار می گیرد.

قابل توجه است که از آنجا که اثبات جرم زنا و تحقق شرایط زنا بسیار دشوار است معمولا پرونده های مربوط به روابط غیر متعارف و غیر شرعی زن و مرد، مشمول روابط نامشروع می شود که البته بسته به شرایط و اتفاقات هر پرونده، مجازات متفاوتی می تواند داشته باشد.

در دعاوی روابط نامشروع اثبات جرم با توجه به شرایط هر دعوا بسیار دشوار است و دفاع از دعاوی روابط نامشروع کاری تخصصی است و نیاز به دخالت یک وکیل با تجربه می باشد.

بهترین وکیل روابط نامشروع

 

همانگونه که طرح گردید دعوای روابط نامشروع دعوای پیچیده ای است که هم از لحاظ شرایط تحقق جرم و هم از لحاظ اثبات جرم دارای ویژگی های خاصی است که از عهده هر کسی بر نمی آید.

بهترین وکیل روابط نامشروع کسی است که با اطلاع از قوانین و احکام مرتبط بتواند بهترین راهکار را برای دفاع از موکل خود برگزیند.بر اساس قانون آیین دادرسی کیفری و قانون مجازات اسلامی اگر در یک جرم روابط نامشروع و منافی عفت شاکی خصوصی وجود نداشته و ادله ای هم موجود نباشد و نیز در ملا عام هم نباشد، دستگاه قضائی حق تفتیش و پرس و جو در این دعاوی را ندارند و باید پرونده را مختومه کنند.این تاسیس یکی از موارد مهمی است که یک وکیل متخصص روابط نامشروع باید بدان توجه نموده و بتواند در زمان مناسب از این تاسیس قانونی بهره ببرد.یک وکیل متبحر روابط نامشروع باید تجربه کافی برای این دعاوی را داشته باشد زیرا این دعاوی پیچیدگی های خاصی دارد که در طول سالیان متمادی و تجربه بالا می توان بر این شرایط تسلط پیدا کرد.از دیگر خصوصیات یک وکیل حرفه ای روابط نامشروع رسم امانت داری است.با توجه به اینکه دعاوی روابط نامشروع مربوط به مسائل خصوصی و اخلاقی موکل می باشد، یک وکیل روابط نامشروع باید با امانت داری و حفظ اسرار موکل مانع از انتشار مسائل خصوصی موکل و هتک آبروی وی شود.

وکیل روابط نامشروع در موسسه حقوقی وکلای رای مثبت

موسسه حقوقی وکلای رای مثبت با سابقه یک دهه فعالیت حرفه ای حقوقی متشکل از بهترین وکیل پایه یک دادگستری ، دکترین حقوق و اساتید دانشگاه  موفق به ثبت کارنامه ای درخشان از به ثمر رساندن  دعاوی متعدد گشته است.وکیل رابطه نامشروع موسسه با دانش و علم کافی و تجربه سالیان طولانی از موفق ترین و حرفه ای ترین وکلای این دعاوی هستند که توانسته اند علاوه بر به ثمر رساندن تعداد زیادی از دعاوی روابط نامشروع، رسم امانت داری را نیز بجا آورده و در همین راستا اعتماد موکلین خویش را بدست آورند.

وکیل رابطه نامشروع در تهران

از آنجا که رشد جمعیتی و همچنین تراکم جمعیت در کلانشهر تهران نسبت به سایر شهر های کشور بسیار چشمگیر تر است به تبع آن وقوع جرایم و اتفاقات ناگوار نیز بیشتر از سایر نقاط کشور است.

در همین راستا شاهد هستیم حجم بالایی از دعاوی روابط نامشروع در تهران رخ می دهد و تعداد پرونده های مطروحه بسیار بالاست.یک وکیل رابطه نامشروع در تهران با آشنایی با محاکم و مراجع مربوطه می تواند احقاق حقوق موکلین خویش را به بهترین شکل ممکن تامین نماید.

  

با توجه به قوانین جاری و احکام شرعی برخی از روابط اشخاص که از شئون اجتماعی و عرفی خارج است مشمول روابط نامشروع گردیده و با توجه به قوانین موجود ، قانونگذار آنرا جرم انگاری نموده است.گستره این جرم بسیار وسیع می باشد که می تواند از یک رابطه ساده تا روابط نا متعارف بدان اشاره نمود.گروه وکلای رای مثبت می تواند توسط وکلا و کارشناسان خبره خود وکیل کیفری موکلین گرامی را در این امر همراهی نموده و باعث احقاق حقوق و حفظ منافع ایشان گردد.

 

سوالات متداول در مورد رابطه نامشروع

 

به چه رابطه هایی روابط نامشروع میگویند؟

رابطه نامشروع در مقابل رابطه مشروع قرار دارد و منظور از آن رابطه بین زن و مردی است که باهم ازدواج نکرده اند و در روابط خود ، مرزهای قانونی و شرعی را رد کرده اند . تشخیص این که به چه رابطه هایی روابط نا مشروع می گویند​ با عرف است .

رابطه نامشروع طیف گسترده ای از روابط بین زن و مردی است که رابطه زوجیت بین آن ها وجود ندارد و در قانون از زنا جدا شده است لذا منظور از رابطه نامشروع ، رابطه نامشروعی است که شامل زنا نشود. بنابراین در مقام جمع بندی می توان گفت که نامشروع به معنی غیر شرعی است و در پاسخ به این که در اصطلاح حقوقی ، به چه رابطه هایی روابط نامشروع می گویند باید گفت که هر گونه رابطه نامتعارف بین زن و مردی که ازدواج نکرده اند ، رابطه نامشروع است .

تفاوت رابطه نامشروع با زنا در چیست؟

اغلب افراد تصور می کنند رابطه نامشروع ، زنا و دون زنا یکسان است ؛ در صورتی که این جرایم با هم تفاوت دارند . و هرچند در همه این ها میان یک زن و مردی که باهم ازدواج نکرده اند رابطه ای برقرار می شود ، با این حال ، شرایط تحقق هر کدام از آن ها باهم متفاوت است . 

رابطه نامشروع ، گستره وسیعی دارد که زنا و دون زنا را نیز در بر می گیرد . زنا یک جرم حدی است که به معنی جماع بین زن و مردی که ازدواج نکرده اند ، می باشد .

جماع در تبصره ماده ۲۲۱ تعریف شده است : ” جماع با دخول اندام تناسلی مرد به اندازه ختنه گاه در قبل یا دبر زن محقق می شود . ” در حالی که رابطه نامشروع دون زنا یک جرم تعزیری است و هر گونه ارتباط منافی عفت زن و مردی که با هم ازدواج نکرده اند با یکدیگر با قصد میل و لذت جنسی است که شامل زنا هم نشود که حتی شامل رابطه ای مثل رابطه نامشروع تلفنی هم می شوند .

تفاوت دیگر آن ها این است که وجود و یا عدم وجود شرایط احصان در میزان مجازات زنا تاثیر گذار است و در صورتی که احصان هیچ تاثیری بر رابطه نامشروع دون زنا ندارد .

منظور از احصان این است که فرد ، زن یا شوهر داشته ، و امکان برقراری رابطه جنسی با همسر خود را داشته باشد . این موضوع در خصوص دستگیری زن و مرد در حال رابطه نامشروع سبب ایجاد شرایط قتل در فراش برای همسر نخواهد شد .

تفاوت بعدی زنا، رابطه نامشروع و دون زنا در مرور زمان این جرایم است. مرور زمان به این معنی است که در صورت گذشت مدتی از زمان وقوع یک جرم ، دیگر امکان اقامه دعوا در دادگاه ها وجود ندارد .

جرم زنا از جمله جرایم حدی است که مرور زمان ندارد و هر چه قدر از آن گذشته باشد باز هم می توان از آن شکایت کرد و در صورتی که شکایت از رابطه نامشروع دون زنا ، پس از گذشت هفت سال از زمان وقوع آن ممکن نخواهد بود .

مجازات رابطه نامشروع چیست؟

مجازات قانونی رابطه نامشروع و اعمال دون زنا از ۱ تا ۱۰۰ ضربه شلاق است یعنی کمتر از ۱۰۰ ضربه شلاق و حسب مورد ممکن است قاضی مجازات تکمیلی نیز برای مرتکبین در نظر بگیرد.

 

اگر مردی که دارای همسر است با زنی دیگر رابطه نامشروع داشته باشد، آیا حق طلاق برای زن ایجاد می‌شود؟

اثبات وقوع رابطه نامشروع می تواند موید بوجود آمدن عسر و حرج و قرار گرفتن زندگی زن در سختی و مشقت باشد پس رابطه ی نامشروع به این دلیل می تواند دلیل فرعی و غیر مستقیمی برای طلاق محسوب شود ولی خود دلیل مستقیمی برای طلاق نیست، یعنی چنین نیست که قانونگذار در مقررات و قوانین خانواده و یا در عقدنامه به صورت شرط ضمن عقد رابطه نامشروع را دلیل برای طلاق محسوب کرده باشد.

توجه داشته باشید که این در فرضی است که رابطه نامشروع اثبات شود و صرف ادعای وجود رابطه نامشروع هیچ تأثیری در امکان طلاق ندارد.

علاوه بر این حتی اگر زن بتواند ثابت کند که شوهرش در قالب ازدواج دایم و نه ازدواج موقت با زن دیگر در ارتباط است می تواند از وی طلاق بگیرد.

داشتن رابطه نامشروع توسط زن برای مرد بعد از اثبات نیز می تواند امتیازاتی داشته باشد مثل اینکه اگر نشوز زن به اثبات برسد موجب عدم ضرورت پرداخت نفقه و نیز سقوط شرط تملیک نصف اموال مرد به زن.

چه دادگاهی صالح به رسیدگی نسبت به جرم رابطه نامشروع میباشد؟

حسب مورد و بسته به شکایت و موضوع دادگاه صالح برای شکایت رابطه نامشروع یا زنا می تواند دادگاه کیفری یک و یا کیفری دو باشد.

توجه داشته باشید که دادسرا هیچ گاه صالح به انجام تحقیقات در جرایم منافی عفت نیست و در اینگونه جرایم تحقیقات توسط دادگاه کیفری دو انجام می شود.در تهران دادگاه ویژه ای تحت عنوان دادگاه ارشاد که از جمله دادگاهای کیفری دو است به اتهام رابطه نامشروع و اعمال دون زنا رسیدگی می نماید.

دلایل اثبات رابطه نامشروع چیست و چطور اثبات میگردد؟

دلایل اثبات رابطه نامشروع همان دلایل عمومی اثبات جرم است که عبارتند از : ا) شهادت شهود ۲) سند و نوشته ۳) اقرار مرتکب ۴) علم قاضی ۵) امارات و قرائن   توجه داشته باشید، زنا فقط با شهادت ۴ مرد یا ۴ بار اقرار مرتکب اثبات می شود.

اگر اثبات شود که زن شوهرداری مرتکب رابطه نامشروع شده است، آیا مهریه به او تعلق میگیرد؟

وقوع رابطه نامشروع هیچ تاثیری در مهریه و امکان مطالبه آن ندارد ولی در عمل وقتی که شوهر شکایت رابطه نامشروع می کند ممکن است زوجه برای جلب رضایت وی راضی شود که از مهریه خود بگذرد.

پیام دادن به زن شوهردار موجب اثبات رابطه نامشروع میباشد؟

خیر، با استناد به این پیام ها رابطه نامشروع اثبات نخواهد شد لیکن در صورت تعدد این قبیل پیام ها این امر امکان دارد باعث علم قاضی به وقوع رابطه نامشروع گردد

 

 

سوالات متداول

مجازات رابطه نامشروع چیست؟
مجازات قانونی رابطه نامشروع و اعمال دون زنا از 1 تا 100 ضربه شلاق است یعنی کمتر از 100 ضربه شلاق و حسب مورد ممکن است قاضی مجازات تکمیلی نیز برای مرتکبین در نظر بگیرد
دلایل اثبات رابطه نامشروع چیست و چطور اثبات میگردد؟
دلایل اثبات رابطه نامشروع همان دلایل عمومی اثبات جرم است که عبارتند از : ا) شهادت شهود2) سند و نوشته3) اقرار مرتکب 4) علم قاضی5) امارات و قرائن  توجه داشته باشید،  زنا فقط با شهادت 4 مرد یا 4 بار اقرار مرتکب اثبات می شود.

تماس با ما

تلفن موسسه

موبایل

برگشت به منوی تماس ها

مشاوره آنلاین

مشاوره آنلاین

برگشت به منوی تماس ها

برگشت به منوی تماس ها

برگشت به منوی تماس ها

برگشت به منوی تماس ها

برگشت به منوی تماس ها