وکیل کلاهبرداری اینترنتی

وکیل کلاهبرداری اینترنتی

وکیل متخصص کلاهبرداری اینترنتی  همانطور که از نام کلاهبرداری اینترنتی پیداست ، این جرم در محدوده‌ای خاص قابل ارتکاب است و آن هم در بستر اینترنت و فضای مجازی و بین داده‌های رایانه‌ای و سامانه‌های کامپیوتری است. موسسه حقوقی وکلای رای مثبت با حضور وکلای جرایم سایبری و وکیل کلاهبرداری اینترنتی مجرب و حرفه ای خود در زمینه ی جرایم رایانه ای به خصوص کلاهبرداری اینترنتی در کنار شما عزیزان خواهد بود .

در دنیای امروز اینترنت و فضای مجازی نقش بسیار گسترده‌ای دارد. این گستردگی در کنار مزایایی که برای زندگی بشر به همراه می‌آورد، زمینه بروز جرائمی را نیز فراهم می‌کند که تا به امروز سابقه نداشته است. یکی از این جرائمی که امروزه به‌شدت روبه گسترش است و بر پایه رایانه و اینترنت صورت می‌گیرد، کلاهبرداری رایانه‌ای است. همه ما ممکن است روزی در دام یکی از این کلاه‌برداران رایانه‌ای قرار بگیریم. مثلا ممکن است در حین خرید رایانه‌ای از یک سایت به درگاه بانکی جعلی متصل شوید و از این طریق حساب شما خالی شود. در این حالت شما با کلاهبرداری رایانه‌ای مواجه شدید که برای پیگیری و بازگشت پول خود باید به مراجع صالح مراجعه نمایید. در وهله اول باید بدانید جرم کلاهبرداری رایانه‌ای چیست؟ تا با آشنایی با آن گرفتار کلاهبرداری رایانه‌ای نشوید و یا در صورت گرفتاری بدانید برای حل معضل و دریافت حق‌وحقوق خود چه باید کنید. در نظر داشته باشید که وکیل متخصص سایبری به کسانی که قربانی فعالیت های غیر قانونی از طریق اینترنت شده اند کمک می کند تا به حقوق خود دست یابند.

جرم کلاهبرداری اینترنتی چیست؟

با وسعت علم و آگاهی بشر، گسترش جرائم رایانه ای روز به روز بیشتر و وسیع تر می شود همین موضوع باعث این شده است تا مراجع قضایی و قانونگذار برای جلوگیری و پیشگیری از مشکلات غیر قانونی که جامعه را تحت تاثیر قرار می دهد تدابیر امنیتی و قانونی را اتخاذ نمایند. شایان ذکر است که جرم کلاهبرداری اینترنتی شامل جرایم مالی شده و بعد مالی و اقتصادی افراد را تحت تاثیر قرار دهد. که میتوانید در مورد این زمینه مشاوره با وکیل متخصص کلاهبرداری داشته باشید.

تفاوت کلاهبرداری اینترنتی با کلاهبرداری سنتی

در کلاهبرداری سنتی باید جرم در دنیای حقیقی رخ دهد و بزه دیده ‌جرم فریب بخورد و مال خود را در اختیار کلاهبردار قرار دهد اما در کلاهبرداری اینترنتی ، کلاهبردار از طریق فضای مجازی و با تغییر دادن داده ها و اطلاعات فرد ، حتی بدون آگاهی بزه دیده ، اموال وی را تصاحب میکند. درکلاهبرداری اینترنتی کلاهبردار از طریق تغییر یا محو کردن یا وارد کردن یا مختل کردن سامانه مال یا وجهی را تصاحب می کند. بنابراین در این جرم خود شخص به صورت مستقیم در کار مداخله ندارد. بلکه با استفاده متقلبانه از رایانه کلاهبرداری را انجام می دهد. به عبارتی روشن تر در کلاهبرداری اینترنتی هیچ ارتباط مستقیم میان فرد کلاهبردار و فرد بزه دیه وجود ندارد. به عبارتی روشن تر تفاوت کلاهبرداری سنتی و کلاهبرداری اینترنتی در عنصر مادی هردو جرم می‌باشد و از نظر قانون هیچ تفاوتی با هم ندارند.

 

نحوه‌ شکایت از کلاهبرداران اینترنتی با وکیل متخصص اینترنتی

شکایت از کلاهبرداران اینترنتی هم مانند دیگر شکایات می باشد که باید در مراجع قضایی به آن رسیدگی گردد که مرجع قضایی رسیدگی به جرایم رایانه ای، دادسرای جرایم رایانه ای می باشد. وظیفه رسیدگی به جرایم کلاهبرداری اینترنتی با دادسرای جرایم رایانه ای می باشد ولی تحقیق در مورد جرم با پلیس فتا می باشد.

گاها ممکن است که شخص قربانی شده که از او کلاهبرداری کرده اند را نشناسند و هیچ نام و نشانی از وی نداشته باشند و گاها هم شخص مورد نظررا می شناسند که در هر دو حالت هم امکان شکایت از کلاهبرداران اینترنتی امکان پذیر بوده و مراجع قضایی به آن رسیدگی خواهند کرد.

مرجع رسیدگی به شکایت از کلاهبرداران اینترنتی:

مرجع رسیدگی به این جرم، دادسرای جرایم رایانه ای می باشد. در دادسرای مورد نظر بعد از شکایت برای قربانیان کلاهبرداری پرونده تشکیل می دهند و بر حسب روال قانونی رسیدگی به دعاوی به جرم کلاهبرداری رسیدگی می گردد.

نکته : مطابق رای وحدت رویه شماره ۷۲۹ مورخ ۱/۱۲/۱۳۹۱ هرگاه تهیه مقدمات و نتیجه حاصل از آن ، در حوزه های قضایی مختلف صورت گرفته باشد دادگاهی که بانک افتتاح کننده حساب زیان دیده از بزه که پول به طور متقلبانه از آن برداشت شده در حوزه آن قرار دارد صالح به رسیدگی است .

دادسرای جرایم رایانه ای به دلیل اهمیت بالا و حساسیت موضوع کلاهبرداری انجام شده را به پلیس فتا جهت بررسی دقیق تر ارجاع می دهند. البته برای سهولت کار و رسیدگی هرچه سریع تر روند پرونده در صورتی که مورد کلاهبرداری اینترنتی قرار گرفتید می توانید با مراجعه به سایت اینترنتی پلیس فتا برای تبادل اطلاعات مراجعه کرده و روی گزینه ارتباط مردمی کلیک کنید که بعد از اتمام این مرحله پلیس فتا در اولین فرصت با شما تماس گرفته و موضوع ثبت شده توسط شما را پیگیری می کنند.

بهترین وکیل کلاهبرداری اینترنتی

متاسفانه در شرایط کنونی به دلایل مختلفی که بر همه‌ی ما واضح است این چنین اقدامات از طریق فضای مجازی بسیار زیاد شده است و سودجویان به دنبال استفاده از طمع، عدم آگاهی و اعتماد مخاطبان هستند. بنا براین پیشنهاد میکنیم اطلاعات خود را راجع به کلاهبرداری های اینترنتی بالا ببرید، از ابزار های امنیتی معتبر بر روی سیستم های کامپیوتری و موبایل خود در صورت نیاز حتما استفاده کنید.

هیچ وقت در برابر پیام های تبریک برنده شدن شما در جشنواره و مسابقات مختلف وسوسه نشید (شرکت برگزار کننده آن مسابقه در صورت واقعی بودن آن حتما با شما تماس خواهد گرفت برای اطلاع رسانی) و همچنین فریب آگهی های خوش قیمت در سایت و اپلیکیشن های مختلف را نخورید و به توصیه های آن وبسایت و اپلیکیشن گوش ندهید.

به هیچ عنوان بر روی لینک های نامشخص، کوتاه شده و هر لینکی که از منبع نا مشخصی ارسال شده است کلیک نکنید تا شانس دسترسی به سارقان اطلاعات را بالا نبرید. حتما از نرم افزار های رمز ساز برای مبادلات مالی و ورود به شبکه های اجتماعی استفاده کنید تا کمترین شانس را به سودجویان برای نفوذ به اطلاعات شما داده باشید.

شما عزیزان می توانید نسبت به دریافت مشاوره تخصصی در حوزه جرایم رایانه ای ، جرایم سایبری با وکلای این موسسه در ارتباط باشید و با تفویض وکالت به وکیل کلاهبرداری اینترنتی متخصص جرایم رایانه ای موسسه حقوقی وکلای رای مثبت از حقوق خود در بالاترین سطح ممکن دفاع نموده و از تضییع حقوق خود جلوگیری کنید.

اطلاع رسانی
خبرم کن وقتی
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments

برچسب ها

 

تماس با ما

تلفن موسسه

موبایل

برگشت به منوی تماس ها

مشاوره آنلاین

مشاوره آنلاین

برگشت به منوی تماس ها

برگشت به منوی تماس ها

برگشت به منوی تماس ها

برگشت به منوی تماس ها

برگشت به منوی تماس ها