وکیل معافیت سربازی

وکیل معافیت سربازی

اگر شما قصد ندارید به خدمت بروید و میخواهید ببنید آیا این امکان را دارید که معاف شوید یا خیر می توانید با شماره های موجود در سایت موسسه حقوقی وکلای رأی مثبت صحبت کنید و با بهترین وکلای متخصص در این امر مشاوره کنید. اگر راهی برای معافیت قانونی افراد ذکور وجود داشته باشد قطعاً از طریق مشاوره حقوقی با وکیل معافیت سربازی و وکیل برای سرباز فراری می توانید آن را پیدا کنید.

معافیت سربازی نوع های گوناگونی دارد و نکته حائز اهمیت اینجاست بسیاری از اشخاص برای دریافت معافیت سربازی آسیب های وحشتناکی به سلامتی خود وارد کرده اند که اصلا ارزش اینگونه آن را نداشته است، به طوری که شخص برای معافیت از سربازیِ دو ساله، خود را تا آخر عمر گرفتار معلولیت ها و بیماری های لاعلاج کرده است. بدین منظور  قبل از گرفتن مشاوره شما را با تعدادی از معافیت های تصریح شده در قانون آشنا می نماییم:

وکیل برای معافیت نظام وظیفه

مطابق با قانون خدمت  نظام وظیفه عمومی، دفاع از استقلال و تمامیت ارضی و نظام جمهوری اسلامی ایران و جان ومال و ناموس مردم وظیفه دینی و ملی هر فرد ایرانی است و در ‌اجرای این وظیفه کلیه اتباع ذکور (مرد) دولت جمهوری اسلامی ایران مکلف به انجام خدمت وظیفه عمومی برابر مقررات این قانون می‌باشند و هیچ فرد‌ مشمول خدمت وظیفه عمومی را جز در موارد مصرحه در این
قانون نمی‌توان از خدمت معاف کرد. هر فرد ذکور ایرانی از اول فروردین ماه سالی که طی آن سال وارد سن ۱۹
سالگی می‌شود مشمول مقررات خدمت وظیفه عمومی خواهد‌شد.

بر خلاف باور اشتباه عموم مردم، مدت خدمت وظیفه عمومی ۳۰ سال است و مراحل آن برای کلیه مشمولان به شرح زیر است:
‌الف – دوره ضرورت دو سال و در صورتی که مشمولان مازاد بر نیاز باشند شورای عالی دفاع می‌تواند این مدت را تا ۱۸ ماه تقلیل دهد.
ب – دوره احتیاط ۸ سال.
ج – دوره ذخیره اول ۱۰ سال.
‌د – دوره ذخیره دوم ۱۰ سال.
‌تبصره ۱ – تاریخ شروع و پایان خدمت در مراحل احتیاط و ذخیره از تاریخ پایان خدمت دوره ضرورت محاسبه می‌گردد و در هر حال تاریخ خاتمه‌آن از سن ۵۰ سالگی تجاوز نخواهد کرد.

کلیه مشمولان قادر به خدمت و بلامانع به خدمت دوره ضرورت اعزام می‌شوند و پس از فراگرفتن آموزشهای نظامی لازم بقیه خدمت‌دوره ضرورت را در نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران انجام خواهند داد.

مطابق با توضیحاتی که در مقدمه ذکر شد، وکیل سربازی وکیلی هست که علم و تخصص کافی در زمینه نظام وظیفه داشته باشد و فردی را که قادر به ارائه خدمت نظامی نمی باشد یاری نماید تا در چارچوب و مقررات تصویب شده از خدمت وظیفه عمومی یا خدمت رزم معاف گردد. این تخصص جز در سایه علم اندوزی و کسب تجربه در پرونده های مشابه میسر نبوده و می تواند تأثیر به سزایی در ۲ سال از زندگی فرد ذکور به جای گذارد.

معافیت پزشکی

یکی از انواع معافیت ها برای سربازان، معافیت پزشکی است. بدین توضیح که اگر فرد توان و سلامتی جسمی و روانی مصرح در آئین نامه معاینه و معافیت های پزشکی مشمولان خدمت نظام وظیفه عمومی مصوب سال ۱۳۹۳ هیأت وزیران را نداشته باشد حسب مورد معاف از خدمت، معاف از خدمات رزمی، معاف از خدمات سنگین، معافیت های دائم یا موقت برخوردار می شوند.

احراز این ضعف ها یا نقصان ها با شورای های پزشکی می باشد که از پزشکان متخصص و امین در هر یک از حوزه های تخصصی پزشکی تشکیل شده است . و در صورتیکه شورای موصوف توانایی و سلامتی جسمی یا روانی مشمول را مطابق با هر یک از معافیت های مذکور تشخیص دهند ایشان را از خدمت یا رزم معاف می نمایند.

معافیت کفالت

در یک بیان ساده می توان گفت، معافیت کفالت سربازی به افرادی که به دلیل بیماری یا از دست دادن سرپرست خانواده خود امکان اعزام به خدمت و دوری از خانواده خود را نداشته باشند، تعلق می گیرد. این افراد بسته به نوع معافیت درخواستی خود می توانند با تشخیص شورای پزشکی نظام وظیفه و کارشناس این سازمان، کارت معافیت خود را دریافت کنند. البته باید توجه نمایید که معافیت کفالت شامل موارد متفاوتی می شود که هر کدام از این موارد نیز قوانین مشخصی برای خود دارند.

عمده ترین نوع معافیت های کفالت را می توان به موارد ذیل تقسیم نمود:

معافیت کفالت پدر مسن – معافیت کفالت پدر از کار افتاده – معافیت کفالت مادر – کفالت خواهر – کفالت برادر صغیر کوچکتر از ۱۸ سال – کفالت برادر نیازمند مراقبت  –

همانطور که بیان شد، هر کدام از انواع کفالت ذکر شده در بالا، شرایط و ضوابط خاص خود را دارند و افراد مشمول خدمت سربازی، تنها در صورت داشتن شرایطی اختصاصی آن، می توانند معافیت سربازی کفالت بگیرند.

اگر چه برای دریافت معافیت خود می بایست اقدامات و مراحل زیادی را پشت سر بگذارید، اما در صورت برخورداری از شرایط لازم، فرد مشمول لازم نیست نگران باشد. صرفاً کافیست در صورت داشتن هر کدام از شرایط، با مراجعه به یک مشاور حقوقی متخصص از تمامی ضوابط و شرایط معافیت پزشکی آگاه گردیده و از اتلاف زمان و انرژی خود جلوگیری نماید.

معافیت تحصیلی

این نوع معافیت از آن دسته معافیت ها وجود دارد که چندگاهه (موقت) است یعنی کسانی که در حال تحصیل و درس خواندن هستند اعم از دانش آموزان و دانشجویان، تا زمانی که تحصیل می کنند از خدمت نظام وظیفه عمومی معاف هستند.

معافیت بنیاد ملی نخبگان

بر اساس ماده ۱۴ اساسنامه بنیاد ملی نخبگان کشور، نخبه به فرد برجسته و کارآمدی اطلاق می‌شود که اثرگذاری وی در تولید علم، هنر و فناوری کشور محسوس باشد و هوش، خلاقیت، کارآفرینی و نبوغ فکری وی در راستای تولید دانش و نوآوری، موجب سرعت بخشیدن به رشد و توسعه علمی و متوازن کشور گردد.

مشمولانی که دارای رتبه های برتر المپیاد ها، کنکور سراسری، مسابقات کشوری و بین المللی در زمینه های علمی، پژوهشی هنری و قرآن هستند، و نیز دیگر مشمولانی که دارای اختراع و … می باشند، می توانند با استفاده از شرایط نخبگی برای معافیت سربازی از تسهیلات ویژه سازمان نظام وظیفه عمومی برای نخبگان بهره‌مند شوند.

معافیت نخبگان از خدمت سربازی به صورت گذراندن دوران خدمت با انجام تحقیقات و پژوهش های علمی بوده که حدود یک سال به طول می انجامد.  موضوعات پژوهش ها توسط ستاد کل نیروهای مسلح مشخص می‌شود. ضمن آنکه نخبگان دوران آموزشی کوتاه ‌تری نیز خواهند داشت.

وکیل سرباز فراری

وکیل سرباز فراری

طبق ماده ۵۹ قانون مجازات جرائم نیروهای مسلح؛ در مواقعی که کارکنان نیروهای مسلح و یا سربازان وظیفه در زمان صلح به مدت ۱۵ روز مرتکب غیبت شوند، نامه فرار از خدمت آنان به دادسرای نظام ارسال خواهد شد و شخص مذکور تحت تعقیب قرار خواهد گرفت.

سربازی که به عنوان فراری شناخته میشود، محکوم به حبس از ۳ماه تا ۱ سال و یا ۳ ماه تا ۱ سال اضافه خدمت خواهد خورد. اما چنانچه شخص در زمان صلح خود را معرفی کرده باشد به این صورت با او برخورد خواهد شد، در زمانی که شخص خاطی در مدت زمان ۶۰ روز خود را به یگان خود معرفی کند، پرونده وی به دادسرا نظامی ارجاع داده نمیشود و تنها به ازای هر روز غیبت،۲ روز اضافه خدمت خواهد خورد این اضافه خدمت بیشتر از ۳ ماه نخواهد شد اما در زمانی که سرباز وظیفه در گذشته سابقه فرار از خدمت هم داشته و باز هم مرتکب این عمل شده است توسط قانوگذار به حبس از ۲ تا ۶ ماه محکوم خواهد شد.

مطابق با ماده ۷۶  قانون مجازات جرائم نیروهای مسلح؛ منظور از عذر موجه مندرج در این قانون مواردی است از قبیل:
‌الف – بیماری مانع از حضور.
ب – فوت همسر، پدر، مادر، برادر، خواهر و اولاد (‌در زمانی که عرفاً برای مراسم‌ اولیه ضرورت دارد) و همچنین بیماری سخت یکی از آنان (‌درصورتی که مراقب دیگری ‌نباشد و به مراقبت وی نیاز باشد.

ج – ابتلاء به حوادث بزرگ مانند حریق، سیل و زلزله.
‌د – در توقیف یا حبس بودن.

با توجه به مواد قانونی یاد شده، در صورت فرار سرباز از خدمت سربازی، مشارالیه مشمول مجازات بوده و در این گونه موارد با بهره گیری از یک وکیل پایه یک دادگستری و اخذ مشاوره حقوقی می توان با دقت و تخصص وکیل، علت فرار را با یکی از موارد معاذیر موجه توجیه نمود و سرباز فراری را از تحمل مجازات رهانید یا حداقل مجازات را برای ایشان دریافت نمود.

در پایان مفتخریم اعلام نماییم موسسه حقوقی وکلای رأی مثبت با بهره مندی از وکلای پایه یک دادگستری متخصص در امر سربازی آماده ارائه خدمات حقوقی به متقاضیان محترم می باشد.

اطلاع رسانی
خبرم کن وقتی
4 Comments
قدیمی ترین
جدیدترین محبوب ترین
Inline Feedbacks
View all comments
میلاد
10 ماه ها قبل

سلام، من سرباز فراری‌ام و اعزامی ۹۵ هستم، چطور میتونم اقدام کنم برای معافیت؟،

Admin
احسان سهرابی
5 ماه ها قبل
Reply to  میلاد

سلام جهت بررسی وضعیت شما و مشاوره تخصصی در صورت تمایل با شماره ۰۲۱۷۸۳۵۱ و یا شماره ۰۹۱۲۱۰۰۱۶۱۴ تماس بگیرید

دهستانی
25 روزها قبل

سلام . من ۲۷ ماه خدمت کردم بدون خلا تو اضافه فرار کردم . بدون حساب کتاب اضافه زدن و پروندمم هیچ وقت برسی نشده . میخوام پیگیری کنم ، لطفا یه متخصص هماهنگ شه برای مشاوره و پیگیری

Admin
احسان سهرابی
23 روزها قبل
Reply to  دهستانی

سلام جهت مشاوره تخصصی میتوانید با شماره های موسسه و یا شماره موبایل ۰۹۱۲۱۰۰۱۶۱۴ تماس بگیرید.

برچسب ها

 

تماس با ما

تلفن موسسه

موبایل

برگشت به منوی تماس ها

مشاوره آنلاین

مشاوره آنلاین

برگشت به منوی تماس ها

برگشت به منوی تماس ها

برگشت به منوی تماس ها

برگشت به منوی تماس ها

برگشت به منوی تماس ها