وکیل بیمه

وکیل بیمه

وکیل بیمه وکیل پایه یک دادگستری  است که در خصوص امور مربوط به کلیه بیمه ها اطلاعات حقوقی و کیفری کامل داشته و به قوانین بیمه مسلط بوده و با تخصص کامل در این امور با تکیه بر قوانین بیمه و آرای وحدت رویه مربوطه و قوانین حقوقی و کیفری مرتبط می­تواند در دعاوی فوق، پیروز بوده و رأی مثبت از دادگاه های صالح دریافت نماید.

وکیل بیمه کیست و چه خصوصیاتی دارد ؟

از نظروکیل بیمه ، شخصی که (بیمه گر) با دریافت مبلغ معینی دربازه زمانی مشخص  شخص طرف مقابل قرارداد (بیمه پذیر) را در در صورت وقوع حوادث معین که منظور قرارداد می­باشد تحت پوشش قرار داده و در صورت بروز خسارت زیان بیمه شده را پرداخت می­نماید را قرار داد بیمه می گویند . با توجه به اینکه طرفین قرارداد بیمه تعهد می­نمایند نسبت به شرایط قرارداد بیمه پایبند باشند، بیمه عقدی عهدی محسوب می­گردد و همچنین برای انعقاد یک عقد بیمه لازم نیست طرفین تشریفات خاص و آمره­ای را دنبال کنند و فقط می­بایست طبق قواعد اصولی قراردادها و البته پس از گرفتن مجوزهای لازم از طرف قانون گذار توسط بیمه گر، قرارداد را فیمابین طرفین منعقد نمایند در نتیجه عقد بیمه یک عقد رضایی بوده و با رضایت دو طرف منعقد می گردد.

عقد بیمه یک عقد لازم می­باشد: یعنی یکی از طرفین نمی­تواند به تنهایی هر وقت که بخواهد عقد را به تنهایی فسخ نماید و یا اینکه بعد از فوت یک طرف، عقد باطل گردد حتی مواردی مانند بیمه عمر وجود دارد که بعد از فوت بیمه شده تعهدات شرکت بیمه (بیمه گر) آغاز می­گردد.

*عقد بیمه جزء عقود معوض می­باشد: بدین معنی که طرفین در قبال تعهد یکدیگر باید عوضی بدهند ؛ بطور مثال بیمه گر تعهد می­نماید در برابر دریافت مبلغ معینی که بیمه گذار پرداخت می نماید در بازه زمانی مشخص، در صورت بروز خسارات احتمالی، خسارات پیش آمده را جبران نماید. البته باید توجه نمود که خسارات مذکور الزاما باید احتمالی باشد نه عمدی.

*عقد یبمه عقدی مستمر و الحاقی می­باشد: مستمر و الحاقی بودن بدین معنا می­باشد که باید حتما برای عقد بیمه زمان مشخص در نظر گرفته شود و طرفین باید بدانند که تا چه زمانی ملزم به انجام تعهدات داخل قرار داد می­باشند.

وکیل بیمه اموال

بیمه اموال در ارتباط با اموال اشخاص است همچون بیمه آتش سوزی، بیمه خودرو، بیمه باربری و بیمه مهندسی و… می­باشد که به طور مستقیم با اموال اشخاص در ارتباط است. با توجه به اهمیت یبمه خودرو در کشور و الزامی بودن آن به اختصار در خصوص این نوع بیمه توضیح داده می­شود.

انواع بیمه خودرو:

به طور کلی در قانون ایران دو نوع بیمه برای خوردو وجود دارد نوع اول بیمه شخص ثالث می باشد.

این نوع بیمه جنبه اجباری داشته و دارندگاه خودرو الزاما باید خودرو خود را بیمه شخص ثالث نمایند.

نوع دوم بیمه، بیمه بدنه نام دارد که دارندگاه خوردو می­توانند در صورت نیاز خود و به صورت اختیاری این نوع بیمه را انجام دهند.

در بیمه شخص ثالث بیمه گر خسارتهایی که خودرو بیمه شده به اشخاص و سایر خودروها وارد نماید را پرداخت می­نماید ولی در بیمه بدنه خساراتی که به خودرو بیمه شده وارد شود و مقصر خود بیمه کننده یا راننده باشد جبران می­گردد و یا در مواردی که خودرو سرقت شده باشد و یا اینکه خسارت زننده معلوم نباشد بیمه گر جبران خسارت می­نماید.

دایره شمول بیمه نامه شخص ثالث در پرداخت خسارات مالی و جانی و دیه :

مطابق ماده یک قانون بیمه اجباری خسارتهای وارد شده به اشخاص ثالث به دو صورت می­باشد.

* خسارات بدنی: پرداخت دیه یا ارش و هزینه معالجه و دیه فوت شخص ثالث در صورتی که صدمات توسط خودرو بیمه شده انجام پذیرد بر عهده بیمه گر می­باشد.

* خسارات مالی: زیانهای وارده به اموال شخص ثالث توسط خودرو بیمه شده ناشی از حوادث مشمول بیمه­ی موضوع این قانون می­بایست توسط بیمه گر پرداخت شود.

* منظور از شخص ثالث هر شخصی است که به سبب حوادث موضوع این قانون دچار خسارت بدنی و یا مالی شود (به استثنای راننده مسبب حادثه).

* مبنای محاسبه میزان خسارات قابل پرداخت به راننده مسبب حادثه معادل دیه فوت یا دیه و یا ارش جرح در فرض ورود خسارت بدنی به مرد مسلمان در ماه غیر حرام و هزینه معالجه آن می­باشد.

اخذ خسارت از بیمه در تصادفات رانندگی

در صورت وقوع حوادث موضوع این بیمه سه حالت متصور است:

الف: چنانچه وسیله نقلیه مسبب حادثه، دارای بیمه نامه موضوع این قانون باشد، جبران خسارتهای وارد شده در حدود مقررات این قانون بر عهده بیمه گر است.

ب: چنانچه وسیله نقلیه، فاقد بیمه نامه موضوع این قانون یا شمول ماده ۲۱ این قانون باشد، خسارتهای بدنی وارده توسط صندوق تأمین خسارات بدنی با رعایت ماده ۲۵ این قانون جبران می­گردد.(باید توجه نمود که صندوق تأمین خسارات بدنی فقط خسارات بدنی را جبران می­نماید و زیانهای مالی توسط این صندوق جبران نمی­گردد.)

ج: اگر خودرو، فاقد بیمه نامه موضوع این قانون بوده و وسیله نقلیه با اذن مالک در اختیار راننده مسبب حادثه قرار گرفته باشد، چنانچه مالک، شخص حقوقی باشد، به جزای نقدی معادل ۲۰ درصد و چنانچه مالک شخص حقیقی باشد به جزای نقدی معادل ۱۰ درصد مجموع خسارات بدنی وارد شده محکوم می­شود.

اگر در تصادف راننده گواهینامه نداشته باشد، آیا بیمه مسئول پرداخت دیه می باشد؟

وکیل بیمه اشخاص

بیمه اشخاص: این نوع بیمه در خصوص اشخاص می­باشد، در این گروه از بیمه ها اشخاص خود را بیمه می­کنند تا در قبال هزینه­هایی که پرداخت می­نمایند امکاناتی را برخوردار باشند. بطور مثال اگر جان و یا سلامت بیمه شده به خطر بیفتد بتوانند از این نوع بیمه ها استفاده نمایند این گروه از بیمه انواع مختلفی دارد، مهمترین آنها بیمه عمر، درمان و حادثه می­باشد.

* بیمه عمر: در این نوع بیمه، بیمه شده به پرداخت مبلغ معینی که در قرارداد معین می­شود به مدت طولانی که حتی بعد از فوت هم از آن استفاده میشود و طبق قرارداد مبلغ معینی به وراث بیمه شده و یا هر شخصی که در قرارداد بیمه مشخص شده است پرداخت می­گردد.

* بیمه درمان: بیمه درمان فقط برای پرداخت هزینه های درمان بیماری های پیش­آمده می­باشد که می­توان در این خصوص به بیمه تأمین اجتماعی و بیمه سلامت اشاره نمود.

* بیمه حادثه: بیمه حادثه به این معنا می­باشد که شخص متقاضی خود و یا محل کار و یا پروژه و… را بیمه می­نماید که در صورتی که حادثه­ای برای موارد فوق اتفاق بیفتد بیمه طرف قرارداد هزینه های فوق را پرداخت و جبران ضرر نماید.

وکیل بیمه در موسسه حقوقی وکلای رای مثبت

موسسه حقوقی وکلای رأی مثبت مفتخر است با همکاری اساتید دانشگاه و جمعی از وکلای پایه یک دادگستری حمایت تخصصی خود را از موکلین خود در امور بیمه و پرونده های مربوط به آن  اعلام می دارد . در مواجهه با دعاوی بیمه توصیه می گردد قبل از هرگونه اقدامی از مشاوره های تخصصی وکلای پایه یک دادگستری و متخصص در امور بیمه بهره مند گردید .

 

اطلاع رسانی
خبرم کن وقتی
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments

برچسب ها

 

تماس با ما

تلفن موسسه

موبایل

برگشت به منوی تماس ها

مشاوره آنلاین

مشاوره آنلاین

برگشت به منوی تماس ها

برگشت به منوی تماس ها

برگشت به منوی تماس ها

برگشت به منوی تماس ها

برگشت به منوی تماس ها