استخدام کارآموز وکالت

استخدام کارآموز وکالت

در این بخش به نحوه همکاری و استخدام کارآموزی وکالت در دفتر وکالت رای مثبت میپردازیم. موسسه حقوقی وکلای رای مثبت با مدیریت آقای احسان سهرابی کاشانی وکیل پایه یک دادگستری ، به صورت  تخصصی در حرفه وکالت و گرایش‌های مختلف رشته حقوق خدمات تخصصی ارائه می نماید .  بنیاد وکلای رای مثبت به کارآموزان محترم حرفه وکالت توصیه می نماید از همین ابتدای کار خود به دنبال تخصص‌گرایی باشید . برای اینکه یک وکیل بتواند به صورت تخصصی در موضوعاتی همچون دعاوی ملکی ، دعاوی کیفری ، دعاوی سایبری و غیر فعالیت نماید و از وکلای معروف و به نام در آن حوزه گردد می بایستی ضمن مطالعه و تسلط بر قوانین و آرای وحدت رویه و نظریات مشورتی قوه قضاییه در حوزه کاری مطلوب خود به دنبال قبول وکالت به صورت اختصاصی بوده و از قبول وکالت در سایر موارد امتناع کند . موسسه حقوقی وکلای رای مثبت مفتخر است با همکاری گروهی از وکلای پایه یک دادگستری و اساتید دانشگاه در تمامی گرایش های رشته حقوق به صورت تخصصی فعالیت و نسبت به ارائه مشاوره و قبول وکالت به صورت حرفه ای  اقدام می نماید .

استخدام کارآموزان وکالت در موسسه حقوقی وکلای رای مثبت

این موسسه برای تکمیل کادر تخصصی خود از کارآموزان محترمی که تمایل به همکاری و قبول وکالت به صورت تخصصی دارند دعوت به عمل می آورد نسبت به ارسال رزومه تحصیلی و کاری خود به واتساپ مدیر عامل موسسه جناب آقای احسان سهرابی کاشانی وکیل پایه یک دادگستری به شماره تماس ۰۹۱۲۱۰۰۱۶۱۴ اقدام نمایند . پس از ارسال رزومه و بررسی آن جهت مصاحبه علمی دعوت خواهید شد ،  در صورت پذیرش در مصاحبه علمی ، کارآموزان محترم می توانند ضمن همکاری با این موسسه از تجربه های گرانقدر اساتید و وکلای متخصص این موسسه بهره‌مند گردند . شایان ذکر است در صورت پذیرش و تمایل به همکاری با این موسسه ، پس از صحبت در خصوص شرایط ، تکالیف و مسائل کارآموزی ، امکان ارائه گواهی وکلای پایه یک دادگستری و اساتید دانشگاه این موسسه جهت ارائه به کانون وکلای مربوطه  بابت وکیل سرپرست شدن برای کارآموزان محترم وجود خواهد داشت . امید است با استعانت از خداوند متعال و پشتکار شما عزیزان در آموختن مباحث حقوقی به زودی به کسوت وکلای نامدار و سرشناس این مرز و بوم مبدل گشته و در راستای پرچم حق و عدالت و در جهت صیانت از حقوق مردم عزیز مان گام بردارید .

همکاری با کارآموز وکالت در دفتر وکالت

کسب پروانه وکالت دادگستری بدلیل حساسیت زیادی که نمایندگی امور حقوقی اشخاص در جان و مال و ناموس و آبرو و آزادی ایشان دارد به راحتی نبوده و بایستی افراد متقاضی بدواً و حداقل پس از گذراندن دوره لیسانس در رشته حقوق و یا فقه و مبانی حقوق اسلامی، در آزمون پذیرش متقاضیان پروانه کارآموزی وکالت کانون های وکلای دادگستری ایران شرکت نمایند.

این آزمون که دارای متقاضیان بسیار عدیده ای می باشد و به گفته صاحب نظران تقریباً سخت ترین آزمون علمی کشور می باشد توسط اتحادیه سراسری کانون های وکلای دادگستری (اسکودا) تقریباً سالی یک مرتبه در کل استان های ایران و بصورت سراسری توسط سازمان سنجش کشور برگزار می گردد.

مطابق تبصره ۱ ماده ۱ قانون کیفیت اخذ پروانه وکالت دادگستری، تعیین تعداد کارآموزان وکالت برای هر کانون بر عهده کمیسیونی متشکل از رییس کل دادگستری استان، رییس شعبه اول دادگاه انقلاب و رییس کانون وکلای مربوطه می باشد. افراد متقاضی در ثبت نام آزمون مذکور باید کانون استان مد نظر خود را انتخاب نموده و با دیگر متقاضیان همان شهر به رقابت تنگاتنگی بپردازد.

مراحل شروع کارآموزی وکالت

نکته قابل تأمل این است که مطابق با ماده ۶ قانون کیفیت اخذ پروانه وکالت دادگستری مصوب ۱۷/۶/۱۳۷۶ وکلا نمی توانند در غیر از محلی که برای آنجا پروانه وکالت دریافت کرده اند دفتر وکالت تاسیس نمایند و همچنین نمی توانند عملاً فعالیت وکالتی خود را در محل دیگری متمرکز نمایند تخلف از این حکم مستوجب مجازات انتظامی درجه ۳ در نوبت اول و درجه ۴ در نوبت دوم و درجه ۵ در نوبت سوم خواهد بود. به این تخلف در دادسرا و دادگاه انتظامی کانونی رسیدگی خواهد شد که تخلف در حوزه آن انجام شده است. درصورت عدم توجه و رسیدگی کانون اخیر، کانون متبوع وکیل نیز حق رسیدگی خواهد داشت. البته این موضوع مغایرتی با امکان وکالت وکیل حقوقی یا کیفری در شهرهای دیگر ندارد بلکه وکیل نباید در شهر خاص دیگری غیر از شهر محل اشتغال خود، تمرکز کاری داشته باشد.

پس از قبولی افراد متقاضی در آزمون پذیرش متقاضیان دریافت پروانه کارآموزی وکالت کانون های وکلای دادگستری ایران، کانون های وکلا پس از ملاحظه مدارک تحصیلی و سجلی ایشان و تشکیل پرونده، اقدام به استعلام های گوناگون نظیر گواهی عدم اعتیاد (مواد مخدر و مصرف مشروبات الکی)، عدم سوء پیشینه کیفری و … از سازمان پزشکی قانونی و نهادهای امنیتی نموده و پس از دریافت پاسخ از مراجع مذکور و برگزاری جلسات توجیهی مبنی بر معارفه و آموزش استفاده از پروفایل شخصی و اهمیت کاربرد رایانه در وکالت، تاریخچه کانون، جایگاه وکالت و کانون وکلاء در نظام قضایی کشور و معرفی ارگان های کانون، شرح وظایف کارآموزی و آشنایی با نحوه انجام تکالیف، اخلاق حرفه ای، تنظیم وکالتنامه و قرارداد مالی با موکل و تبادل اسناد و وجوه، مقررات انتظامی، آشنایی با صندوق حمایت و امور مالیاتی، لایحه نویسی و ادبیات در حقوق، پرونده خوانی در امور حقوقی و کیفری، نقش فن آوری های نوین در توسعه وکالت، کارکرد موسسات حقوقی در ترویج وکالت، آشنایی با معاضدت قضایی و سخنرانی پایانی دوره ٤٥ روز مقدماتی، اقدام به تقدیم پروانه کارآموزی وکالت به قبول شدگان آزمون موصوف می نمایند.

شرح وظایف کارآموزی وکالت

کارآموزان تقریباً دارای اختیارات یک وکیل پایه یک دادگستری می باشد بدین معنی که دارای سربرگ، مهر، شماره پروانه و … می باشد اما دارای محدودیت هایی در قبول پرونده های ارجاعی می باشد. بطور نمونه کارآموزان امکان وکالت پرونده هایی که قابلیت فرجام خواهی در دیوان عالی کشور را دارند نمی باشد.

کارآموزان وکالت باید به مدت ۱۸ ماه تحت نظر وکیل کیفری یا حقوقی سرپرست خود باشد و کلیه امور وکالتی ای را که انجام می دهد با راهنمایی ها و توصیه ایشان انجام دهد. وکیل سرپرست کارآموز بایستی ذیل وکالتنامه دادگستری تنظیمی فی مابین کارآموز خود و موکل را در صورت تنظیم وکالتنامه مطابق با مقررات، امضا و مورد تأیید قرار دهد و هر سه ماه طی یک کارنامه الکترونیک، رضایت و پیشرفت کارآموز را به کانون متبوع اعلام نماید.

کارآموز وکالت در مدت ۱۸ ماهه مذکور حق تأسیس دفتر وکالت مستقل را نداشته و باید در دفتر وکیل سرپرست خود رتق و فتق امور را انجام دهد. مضافاً پس از انجام وظایف کارآموزی وکالت به شرح فوق و همچنین گزارش نویسی از پرونده های مطالعه شده در دادگاه و شرکت در جلسات آموزشی ای که کانون وکلا نسبت به برگزاری آنها اقدام می نماید؛ کارآموزان در پایان با شرکت در یک آزمون دیگر به نام اختبار که دارای دو مرحله شفاهی و کتبی می باشد سنجیده شده و در صورت قبولی و ادای سوگند، نائل به کسوت وکالت گردیده و از آن تاریخ به عنوان وکیل پایه یک دادگستری در جامعه و صنف شناخته خواهد شد.

کارآموزی وکالت در تهران

وکیل پایه یک دادگستری بدلیل آنچه که بطور مبسوط در بالا تشریح شد دارای تجربه علمی و عملی بسیار مناسبی می باشد که افراد جامعه می توانند در صورت نیاز به اعطای وکالت به شخصی از حضور یک وکیل پایه یک دادگستری در محاکم قضایی استفاده نمایند تا علاوه بر پیگیری های لازم با تکیه بر پشتوانه علمی اندوخته شده در سالیان متمادی که توسط کانون های وکلا در معرض آزمونی سخت نیز قرار گرفته اند از تضییع حقوق موکل خود اقدامات مقتضی را بعمل آورد. وکیل پایه یک دادگستری توانایی و اجازه وکالت در زمینه های گوناگون حقوقی را داشته و می تواند به جای موکل خود در دعاوی مختلف حضور پیدا کند. از جمله موضوعاتی که افرار جامعه به آن برخورد می کنند و وکلای پایه یک دادگستری در آن ها از موکل خود دفاع می نمایند می توان به وکیل خانواده، وکیل ملکی، وکیل کیفری، وکیل سایبری، وکیل شرکت ها، وکیل چک و سفته اشاره نمود.

موسسه حقوقی وکلای رأی مثبت با تقسیم بنده موضوعات مختف حقوقی و به کارگیری وکلای پایه یک دادگستری متخصص با حمایت تخصصی از موکلین خود افتخاری همکاری و خدمت رسانی به آحاد افراد جامعه را دارا می باشد.

اطلاع رسانی
خبرم کن وقتی
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments

برچسب ها

 

تماس با ما

تلفن موسسه

موبایل

برگشت به منوی تماس ها

مشاوره آنلاین

مشاوره آنلاین

برگشت به منوی تماس ها

برگشت به منوی تماس ها

برگشت به منوی تماس ها

برگشت به منوی تماس ها

برگشت به منوی تماس ها