اخذ سند مالکیت رسمی برای ساختمان بدون سند

اخذ سند مالکیت رسمی برای ساختمان بدون سند

اخذ سند مالکیت رسمی برای ساختمان بدون سند : رشته حقوقی که از پیچیده ترین و گسترده ترین رشته های علمی در جهان می باشد و طیف گسترده ای از مطالب را در موضوعات مختلف در بر می گیرد. از طرح دعاوی و حل اختلافات فی‌مابین اشخاص تا تنظیم قراردادها و امور اداری اشخاص را شامل می شود. یکی از خدماتی که یک وکیل یا مشاور حقوقی می تواند به موکل خود ارائه نماید روش صحیح اخذ سند رسمی مالکیت برای یک سند ساختمان می باشد .گاهی بنا به علل مختلف یک ملک دارای سند رسمی نمی باشد و صرفاً به صورت مبایعه نامه‌ای با سند عادی معاملات نسبت به آن صورت می‌گیرد. وکیل الزام به تنظیم سند رسمی  اعلام میدارد که بدون سند رسمی ، این موضوع می‌تواند آسیب های گوناگونی را برای مالک به همراه داشته باشد و ملک به راحتی مورد تعرض معارضین دیگر قرار گیرد

داشتن سند مالکیت رسمی مزایای بسیار زیادی داشته و باعث می گردد مالکیت فرد مصون از تعرض قرار گیرد. حال بررسی خواهیم کرد که اساساً سند چیست و سند رسمی به چه نوع سندی گفته می شود و برای یک ساختمان که بر روی زمین هایی احداث گشته اند چگونه می توان سند رسمی دریافت نمود. بهترین وکیل ملکی در تهران در این زمینه به شما راهنمایی کاملی در این در این زمینه ارائه خواهد داد تا انتها همراه ما باشید. 

تعریف سند و انواع آن

سند در مفهوم کلی آن عبارت است از هر نوشته ای که در مقام اقامه دعوا و طرح ادعای دفاع در مقابل ادعاهای مطروحه قابل استناد باشد. نوشته را القاعده و اصولاً در صورتی می‌توان به مفهوم سند دانست که از جمله دارای امضا و اثر انگشت و یا مهر شخصی باشد که سند به او نسبت داده می شود. شایان ذکر است نوشته ای که در اثبات اعمال حقوقی به کار می رود در صورتی سند است که به وسیله اشخاصی تنظیم و امضا شود که در ایجاد آن اعمال اثر دارند .اطلاعات اشخاصی که عمل حقوقی را انجام نداده اند اگر به صورت نوشته صورت پذیرد شهادت نامه محسوب می گردد نه سند . همچنین است گواهی اشخاص در وقوع حوادث و وقایع خارجی. نکته آن که اسناد در مقام ادله اثبات دعوا ممکن است به صورت داده پیام باشد و هیچ محکمه یا اداره دولتی نمی‌تواند صرفاً به دلیل شکل و قالب داده پیام ارزش اثباتی آن را رد کند. قابل توجه است که برای فکس نمیتوان ارزشی بیشتر از رونوشت ( کپی )اعتبار قائل شد . از دیگر موضوعاتی که در مورد سند بسیار مهم میباشد و باعث آن می گردد که یک سند اعتبار و ارزش کافی را داشته باشد آن است که مفاد سند در صورتی معتبر است که مخالف قوانین نباشد پس بدیهی سندی که حاوی مطالبی باشد که آن مطالب خلاف قوانین باشد اعتبار نداشته و قابلیت استناد ندارد.

انواع سند

۱- سند رسمی:

اسنادی که در اداره ثبت اسناد و املاک و یا در دفترخانه اسناد رسمی یا در نزد سایر مأمورین رسمی در حدود صلاحیت آنها و بر طبق مقررات قانونی تنظیم شده باشد سند رسمی است. منظور از مامور رسمی شخصی است که ماموریت وی در قانون پیش‌بینی شده باشد اعم از این که مستخدم دولت باشد یا رابطه قراردادی با دولت داشته باشد. بنابراین ماموران وزارتخانه ها و مامورین شهرداری و نیز موسسات و سازمان هایی که با اجازه قانون تأسیس شده‌اند را میتوان مامورین رسمی دانست .گزارش اصلاحی که دادگاه در مقام اعلام سازش دو طرف دعوا تنظیم می کند رسمی است هرچند حاوی اعمال حقوقی و اقرار باشد. اسناد رسمی درباره طرفین دعوا و وراث و قائم مقام آنان معتبر است و اعتبار آنها نسبت به اشخاص ثالث در صورتی است که قانون تصریح کرده باشد .در اسناد رسمی تاریخ تنظیم سند معتبر است حتی بر علیه اشخاص ثالث.

۲-سند عادی:

دقیقاً برخلاف سند رسمی اسنادی که در اداره ثبت اسناد و املاک و یا دفاتر اسناد رسمی یا در نزد مامورین رسمی در حدود صلاحیت آنها و بر طبق مقررات قانون تنظیم نشده باشد عادی است. شایان ذکر است هرگاه سند به وسیله یکی از مامورین رسمی تنظیم اسناد تهیه شده، لیکن مامور صلاحیت تنظیم آن سند را نداشته باشد و یا رعایت ترتیبات مقرر قانون را در سند نکرده باشد سند در صورتی که دارای مهر و امضای طرف باشد سند عادی محسوب می گردد. نکته قابل ذکر آن که در اسناد عادی تاریخ فقط درباره اشخاصی که شرکت در تنظیم آنها داشته و ورثه آنان و کسی که به نفع او وصیت شده است، معتبر است.

۳- سند لازم الاجرا:

سند عادی یا رسمی است که اگر شخصی به موجب سند بدهکار یا متعهد است به اختیار خود، حسب مورد، آن بدهی را پرداخت نکند یا به آن تعهد عمل نکند طلبکار یا متعهد له می تواند بی آنکه نیاز به اقامه دعوا و گرفتن حکم دادگاه باشد با مراجعه به تشکیلات اجرایی مربوط، وی را وادار به اجرای موضوع سند نماید.

۴- سند در حکم لازم الاجرا:

سندی که در حکم سند لازم الاجرا می‌باشد از نظر اجرای موضوع همانند سند لازم الاجرا می باشد. از جمله اسنادی که عادی و در حکم سند لازم الاجرا می باشد می توان به چک اشاره‌نمود.چکهای صادره عهده بانک هایی که طبق قوانین ایران در داخل کشور دایر شده و یا می‌شوند همچنین شعبه آن ها در خارج از کشور در حکم اسناد لازم الاجرا است.

به شما پیشنهاد داده میشود مبحث دعوی ابطال سند رسمی را نیز مطالعه کنید.

اخذ سند مالکیت رسمی

حال با توضیحات فوق و اینکه تعریف و تفاوت انواع سند را متوجه گشتیم به موضوع اخذ سند مالکیت رسمی برای املاک  می پردازیم. ثبت ملک در معنای ساده آن است که همانگونه که افراد سندی تحت عنوان شناسنامه و کارت ملی دارند که هویت آنان را مشخص می نماید املاک نیز توسط مراجع رسمی دارای شناسنامه تحت عنوان سند مالکیت هستند. اخذ سند مالکیت مراحلی دارد که به آن خواهیم پرداخت.

الف) اقدامات متقاضی برای دریافت سند مالکیت

۱_تهیه مدارک مورد نیاز
۲_تهیه نقشه ملک با مختصات و cd فایل آن
۳_ارسال اینترنتی مدارک
۴_تکمیل فرم درخواست پذیرش فرم اولیه و دریافت شماره ورود به سامانه
۵_ارسال مدارک به واحد ثبتی

ب) اقدامات اداره ثبت برای صدور سند مالکیت

۱_انتشار آگهی های ثبت عمومی
۲_انتشار آگهی مقدماتی
۳_ثبت پلاک و شماره گذاری ملک
۴_توزیع اظهارنامه
۵_تسلیم اظهارنامه به اداره ثبت
۶_انتشار آگهی نوبتی
۷_انتشار آگهی تحدید حدود
۸_انجام عملیات تحدید حدود

اخذ سند املاک دارای سابقه ثبتی

حال که مراحل دریافت سند مالکیت در املاک فاقد سند رسمی را مورد بررسی قرار دادیم نوبت به گرفتن سند رسمی اسناد با سابقه ثبتی خواهد بود. در این موارد که ملک دارای سابقه ثبتی می باشد خریدار لزومی به مراجعه به اداره ثبت و طی تشریفات طولانی فوق الذکر را نخواهد داشت. زیرا می تواند با مراجعه به دفتر اسناد رسمی تقاضای صدور سند جدید مالکیت به نام خود را داشته باشد که این امر پس از طی تشریفاتی همچون اخذ استعلامات از ادارات مختلف همچون شهرداری ، اداره ثبت اسناد و اداره امور دارایی صورت خواهد پذیرفت.

اخذ سند مالکیت رسمی برای ساختمان بدون سند همراه با مراحلی است که در موسسه حقوقی وکلای رای مثبت با همکاری تعدادی از بهترین وکلای پایه یک دادگستری که سابقه طولانی در به ثمر رساندن پرونده های ملکی و اخذ سند رسمی برای املاک را دارند توانسته اعتماد موکلین خود را جلب نموده و کارنامه درخشانی از خود به ثبت برساند

اطلاع رسانی
خبرم کن وقتی
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments

برچسب ها

 

تماس با ما

تلفن موسسه

موبایل

برگشت به منوی تماس ها

مشاوره آنلاین

مشاوره آنلاین

برگشت به منوی تماس ها

برگشت به منوی تماس ها

برگشت به منوی تماس ها

برگشت به منوی تماس ها

برگشت به منوی تماس ها