نحوه ی دفاع در برابر شهادت کذب

نحوه ی دفاع در برابر شهادت کذب

 

 

نحوه ی دفاع در برابر شهادت کذب
در حقوق ایران شهادت شهود به عنوان بینه شرعی و دلیل قانونی محسوب میشود و با شهادت دو شاهد مرد و یا یک شاهد مرد و دو زن و یا یک شاهد مرد به ضمیمه قسم مدعی، بسیاری از دعاوی یا ادعاهای مالی و حقوقی قابل اثبات است و در مقابل برای شهادت کذب نیز مجازات مقرر شده است.

ماده ۱۷۴ تا ماده ۲۰۰

ماده ۶۴۸ تا ماده ۶۵۰

ماده ۲۰۴ تا ماده ۲۱۶

ماده ۳۱۸ تا ماده ۳۳۴

ماده ۲۲۹ تا ماده ۲۴۷

متاسفانه یکی از معضلات دادرسی های فعلی در دادگاه ها،شهادت کذب می باشد. در این پرونده ها، خواهان یا خوانده با آوردن چند گواه و شاهد دروغگو، ادعای واهی و غیر واقع خود را اثبات می نماید و حق طرف مقابل دعوا برای همیشه در این دنیا تضییع می گردد.
اما پرسش این است که راههای اثبات شهادت کذب چیست و چه دفاعی در برابر شهادت کذب و شهود دروغگو مطرح کنیم؟

در این موارد چهار دفاع وجود دارد :
اول : جرح شهود
جرح شهود یعنی اعلام و اثبات عدم شرایطی در شهود که قانونگذار وجود آن شرایط را ضروری می داند مثل عدالت و عدم تکدی گری و عدم نفع شخصی در دعوا و غیره که در قوانین فوق ذکر شده است. 
دوم : شهود معارض
شهود معارض یعنی شهودی که شهادت آن ها در تعارض با شهادت شهود طرف مقابل هستند. آوردن شهود معارض توسط مدعی علیه در برخی نظریات فقهی مورد پذیرش واقع نشده است چرا که شهود به عهده مدعی است نه مدعی علیه معذلک منعی در قوانین فوق الذکر در خصوص استناد به شهود معارض در مقابل شهود طرف مقابل وجود ندارد.
سوم : شکایت کیفری شهادت کذب

راه دیگر برای بی اثر کردن آثار حکم صادره بر اساس شهادت شهود، شکایت کیفری از شهود تحت عنوان شهادت کذب طبق ماده ۶۵۰ قانون تعزیرات مجازات اسلامی است. البته اگر شاکی (کسی که علیه او شهادت و گواهی در دادگاه داده شده است) بتواند با دلیل و مدرک، کذب و دروغ بودن شهادت شاهد و گواه را اثبات نماید، طبیعتاً همین ادله می تواند در همان دادگاه اولیه مانع از آن شود که شهادت شهود به نتیجه و ثمر برسد. در هر صورت کسی که علیه وی شهادت داده شده است، اعم از این که بتواند با راههایی از جمله شهود معارض و اثبات تناقض گوییشهود، شهادت شهود را در دادگاه اولیه بی اثر کند و یا نتواند بی اثر کند و حکم به ضرر وی صادر شود، میتواند شکایت کیفری نماید و بعد از تحصیل حکم و رای دادگاه کیفری، از رای دادگاهی که بر اساس شهادت شهود به ضرر او صادر شده است، اعاده دادرسی نماید.
چهارم : سوالات جزئی از شهود
تنها راه موثر و قوی برای اثبات شهادت کذب و دروغگویی شهود، پرسیدن سوالات ریز و جزئی در مورد حادثه از شهود است.
دادگاه ها عموماً به دلیل کمبود وقت به پرسیدن سوالات کلی از شهود و گواهان اکتفاء می کنند . بنابراین طرف مقابل باید با زیرکی و قدرت بیان، شهود را در پیچ و خم سوالات ریز و جزئی از حادثه گرفتار کند تا تعارض اظهارات و تناقض گویی شهود با یکدیگر و شهادت کذب آن ها مشخص گردد. البته در مورد شهادت کذب در کلانتری پرسیدن سوالات از شهود عملاً ممکن و مرسوم نیست و صرفاً در دادسرا و دادگاه طبق قانون متصور است.
ماده ۲۳۸ قانون آن دادرسی مدنی در دعاوی حقوقی و ماده ۳۲۶ قانون آن دادرسی کیفری در دعاوی کیفری به طرف مقابل که شهود علیه وی شهادت می دهند، حق پرسیدن سوالات از شهود را به صورت جداگانه داده است. فلذا باید از این حق قانونی با قدرت و زیرکی و اصرار در دادگاه استفاده نمود.  ضمناً یادتان باشد، شهود باید جداگانه مورد پرسش قرار گیرند تا سوالات را به هم اطلاع ندهند و از هم تقلب نکنند!!!

سوالات ذیل در یک پرونده ای از شهود به صورت جداگانه مطرح شد که در آن خریدار با استناد به دو شاهد دروغگو مدعی بود که مبایعه نامه را فروشنده امضاء کرده است. این سوالات در دعاوی مشابه قابل استفاده و یا ایده ای برای سایر سوالات است :
۱ /زمان تنظیم مبایعه نامه ؟ صبح یا ظهر یا عصر یا شب ؟
۲ /محل دقیق تنظیم مبایعه نامه ؟
۳ /موقعیت نشستن طرفین حاضر در جلسه ؟ چه کسی پیش چه کسی نشسته بود ؟
۴ /زمان جلسه چقدر طول کشید ؟ آیا از ابتدای جلسه تا انتها فقط بحث مبایعه نامه بود و یا بعد از امضاء بازهمجلسه ادامه پیدا کرد ؟
۵ /نحوه ی پرداخت ۳۰ میلیون نقدی پیش پرداخت معامله چگونه بود ؟ آیا شاهد عینی پرداخت نقدی بوده اید؟ فروشنده مقدار زیادی پول نقد را چگونه و به چه کیفیتی به خریدار پرداخت نمود؟ نوع اسکناس ها و آیا تراول بوده است ؟ آیا شاهد شمردن وجوه نقد بوده اید؟ آیا این مقدار حجم زیاد اسکناس در کیف بوده است ؟
۶ /در خصوص ۴۵ میلیون از ثمن که با مطالبات ادعایی خریدار تهاتر شده است، در حضور شهود چه صحبت هایی در خصوص مبنای معامله ۴۵ میلیون رد و بدل شد و اینکه چه حساب و کتابی بوده که تهاتر شده است ؟
۷ /علت حضور همگی شهود در یک زمان و در یک جلسه چه بوده است ؟ آیا شهود با یکدیگر دوست و یا خویشاوند هستند که همزمان در محل عقد جمع شده اند ؟!
۸ /ترتیب زمانی ورود افراد به جلسه ؟ وقتی هر شاهد وارد جلسه شد، آیا فروشنده و خریدار در جلسه از قبل بودند و بعدا شهود وارد جلسه شده اند و یا ابتدا شهود در جلسه بودند  و بعدا فروشنده یا خریدار وارد شد  ؟
۹ /ترتیب زمانی خروج افراد از جلسه؟ آیا ابتدا فروشنده جلسه را ترک کرد و یا خریدار و یا شهود؟
۱۰ /کاتب و نویسنده قرارداد چه کسی بود ؟
۱۱ /آیا به غیر از شهود و خریدار و فروشنده، فرد دیگری هم در جلسه بود ؟
۱۲ /آیا در جلسه قرارداد پذیرایی شدید و چه کسی و چگونه پذیرایی کرد ؟

 

موسسه حقوقی وکلای رای مثبت در راستای حمایت تخصصی از موکلین خود از وکلای پایه یک دادگستری و متخصص در دعاوی حقوقی و کیفری استفاده می نماید .
موسسه حقوقی وکلای رای مثبت در مواجه با دعاوی حقوقی از وکلای پایه یک دادگستری که تخصص خود را در امور حقوقی قرار داده‌اند استفاده می نماید از جمله مهمترین اقسام وکیل حقوقی می توان به وکیل ملکی ،سرقفلی، وکیل قرارداد ، وکیل خانواده ،وکیل طلاق، وکیل شرکت‌ها ،وکیل ارث ،وکیل تجاری ،وکیل امور بیمه ، وکیل روابط کارگر و کارفرمایی، وکیل شهرداری، وکیل بین المللی و غیره اشاره نمود .

موسسه حقوقی وکلای رای مثبت در مواجه با دعاوی کیفری از وکلای پایه یک دادگستری که تخصص خود را در امور کیفری قرار داده‌اند استفاده می نماید از جمله مهمترین اقسام وکیل کیفری می توان به وکیل قتل و ضرب وجرح عمدی، وکیل سایبری و  جرایم رایانه ای ، کلاهبرداری ،وکیل جعل اسناد، وکیل خیانت در امانت ،وکیل مواد مخدر ،وکیل جرایم پزشکی، وکیل جرایم رانندگی ، وکیل روابط نامشروع و غیره اشاره نمود .
موسسه حقوقی وکلای رای مثبت در مواجه با پرونده های حقوقی و کیفری با به کارگیری از وکیل پایه یک دادگستری و متخصص در آن حوزه به صورت تخصصی و خرد جمعی عمل نموده و حافظ حقوق موکلین خود به بهترین شکل ممکن می باشد.

اطلاع رسانی
خبرم کن وقتی
176 Comments
قدیمی ترین
جدیدترین محبوب ترین
Inline Feedbacks
View all comments
Tahereh
4 سال ها قبل

سلام خسته نباشید سوال من خیلی ضروریه ،برادرمن در دادگاه به علت شهادت دروغ یه ادم معتاد محکوم شده،چند وقت پیش دوست داداشم مورد حمله قرارداده شد و بعد اون خود داداشام،بعدازجراحت داداشم همین فرد شاهد اومد به داداشم گفت من میدونم چه کسی به شما تیراندازی کرده که داداشم حرفش قبول نداشت و اهمیت نداد تااینکه یهو داداشم دستگیر شد همان فرد معتاد ادعا کرده که به همراه داداشم به دوست داداشم تیراندازی کرده درحالی که دروغ است ودادگاه فقط به حرف این شاهد تکیه کرده وحکم داده باید چکار کنیم

Admin
4 سال ها قبل
Reply to  Tahereh

اگر اطمینان دارید شهود دروغ گفته است می توانید به عنوان شهادت دروغ شکایت کنید و اگر حکم بر علیه شاهد گرفتید مورد
از موارد اعاده دادرسی می باشد .

Admin
احسان سهرابی
3 سال ها قبل
Reply to  Tahereh

سلام می بایستی در دادگاه صالح شهادت دروغ شاهد را با تعرفه شهادت معارض اثبات کنید .

ابراهیم احمدی
4 سال ها قبل

با عرض سلام و خسته نباشید
بنده از یک نفر به علت فحاشی و تهدید شکایت کردم و شاهدی هم ندارم در صورتی که کار به قسامه بکشد و طرف دعوای بنده قسم دروغ بخورد چه باید کرد یا نتیجه چه خواهد شد.

Admin
احسان سهرابی
3 سال ها قبل

سلام مطابق قانون البینه علی المدعی : یعنی هرکس مدعی حقی است خودش باید دلیل و ادله ارائه کند . لذا اگر دلیل نداشته باشید و طرف مقابل سوگند یاد کند دعوی شما رد خواهد شد .

Last edited 2 سال ها قبل by وکلای رای مثبت
Admin
احسان سهرابی
2 سال ها قبل

سلام هرکسی شکایتی مطرح می کند خودش می بایستی ادله آنرا به دادگاه تعرفه کند اگر دلیلی نداشته باشید و طرف مقابل قسم بخورد دعوی شما رد خواهد شد و قرار منع تعقیب صادر می گردد .

Admin
احسان سهرابی
2 سال ها قبل

سلام هرکسی شکایتی مطرح کند خودش می بایستی ادله اثباتی آنرا به دادگاه تعرفه کند اگر دلیلی نداشته باشید و طرف مقابل قسم یاد کند دعوی شما منتج به قرار منع تعقیب خواهد شد

جهانگیرصدیقی
4 سال ها قبل

باسلام درموردجهیزیه است یکباربانظارت مامورنیروی انتظامی جهیزیه داده شده وامضاازعروس،پدرعروس،خواهرعروس،شوهرخواهرعروس درصورتجلسه موجوداست حدوداًبعدازیک ماه دوباره شکایت کرده اندمابقی جهیزیه را خواستارندلطفادراین موردارشادوراهنمایی فرمایید/سپاسگزارم صدیقی

Admin
احسان سهرابی
3 سال ها قبل

سلام معمولا جهیزیه مطابق سیاهه مسترد میگردد اگر عروس خانم در صورتجلسه گواهی نموده است که جهیزیه را دریافت نمودم مجدد نمی تواند اقامه دعوی کند.ولی اگر گواهی نموده برخی از جهیزیه تحویل گردید نسبت به الباقی می تواند مجدد پی گیزی نماید .

Admin
احسان سهرابی
2 سال ها قبل

سلام زوج مطابق سیاهه می بایستی جهیزیه را مسترد نماید اگر مطابق سیاهه تحویل داده باشید دعوی زوجه رد خواهد شد.

محسن
4 سال ها قبل

با سلام.اینجانب مالی را با کسی شریک شدم و لی طی چندسال هیچ سودی به بنده نرساند و فقط شریکم سود برد.وقتی شاکی شدم گفت شاهد میارم دادگاه که دستگاه را بهم فروختی.در حالی که عملا چنین چیزی نبوده.قولنامه دستی خرید دستگاه و مبالغی که بهش قرض دادم و چکها همه موجوده.چکار باید بکنم؟

Admin
احسان سهرابی
3 سال ها قبل
Reply to  محسن

سلام بابت مطالباتتان باید به محاکم حقوقی مراجعه کنید و ایشان را محکوم به پرداخت نمایید.

s.gh
3 سال ها قبل

با سلام. بنده در رابطه همسر برادرم با شخصی دیگر شهادت دادم که همسر ایشان از بنده برای شکایت دروغ شکایت کردند. بنده صدای همسر برادرم را شنیدم که از برادرم طلب بخشش میکرد و همچنین صدای تماس های ایشان را که در آنجا هم طلب بخشش میکرد. بعد برادرم با برادر خانمش جریان را در میان گذاشت که ایشان غیرتی شده و به منزل خواهرش رفته و او را به باد کتک میگیرد که در ان بین خواهرش رگ دستش را میزند و در بیمارستان بستری می شود. در زمان عروسی ایشان جلوی خواهر بزرگم از ارتباط و علاقه به شخص دیگر حرف زده است و جلوی خواهر کوچکم هم اقرار به ارتباط با مرد دیگری را می کند و سعی به انحراف کشیدن خواهرم و عادی جلوه دادن مسئله می کند! بنده صدای ضبظ شده ایشان با ان مرد را شنیدم و یقین دارم که صدای خودش بود. براساس تمام این ماجرا بنده در دادگاه گفتم ایشان با شخص دیگری ارتباط دارد و بنده یقین دارم. البته برادر بنده شکایت رابطه نامشروع دادن ولی رد شد! حالا ایشان به خاطر شهادت آن از ما شکایت کردن! البته این نکته هم هست که در پرونده رابطه نامشروع شاهدی دعوت نشد و بنده در یک پرونده دیگر که تهمت دزدی طلا به پدرم زده بود گفتم ایشان به خاطر پنهان کاری رابطه این تهمت را به پدرم زده است که رای به نفع ما صادرشد. حالا بنده با یقین به این رابطه نامشروع در دادگاه چکار کنم؟ ممنون

Admin
احسان سهرابی
3 سال ها قبل
Reply to  s.gh

سلام و درود
با عنایت به اینکه موضوع خانوادگی می باشد اگر برادرتان علاقه ای به باز کردن موضوع ندارد توصیه می کنیم به خاطر آبروی برادرتان در این مورد نه جایی حرفی بزنید و نه در دادگاه چیزی بگویید ولی اگر برادرتان دنبال شکایت و موضوع هستند قضیه فرق می کند و شما هم عین واقعیت و چیز هایی را که خود شخصا مشاهده نموده اید رادر دادگاه بازگو کنید .

محسن
3 سال ها قبل

سلام چند وقت پیش پدر من یک ملک وراثی دارند که دران ملک عموی من زندگی میکند و سهمش مشخص شده ولی دیوار نمیکش به دلیل اینکه خانه قدیمی بزرگ است ومن هم در ان محله در حال ساخت ساز هستم مجبور شدم که ۲تا کامیون سیمان بخرم و در خانه میراثی پدر بزرگم که هم مادرم از انجا سهم دارد و هم پدرم سیمان هارا تخلیه کنم البته از قبل هم با عمویم هم همانگی کردم واین عموی من ۶سال است که این خانه را غصب کرده ونمی گذارد که تقسیم شودبه همین دلیل روزی که ما سیمان را تخلیه می کردیم اولش عمویم انجا بود وبا یک حیله و دام برای ما از خانه خارج شد البته یکی دیگر از عموهای من هم با ما به عنوان کمی امده بود خلاصه بعد از اینکه عمویم خارج شد ما بدلیل اینکه عمویم خصومت با ما دارد مجبور شدیم که درب ۲تا از اتاق های قدیم را جوش بدهیم و قفل بزنیم البته عموی من برق جداگانه نیز داردوما مجبور شدیم که برق مستقیم بکشیم و جوشکاری کنیم برق را چند لحظه قطع کنیم که کاری هم به برق عمویم نداشت و چند ثانیه هم بعد اب را هم قطع کردیم چون درون یکی از اتاق ها یک روشوی نصب بود شیرهای ان را درب پوش بستیم وسریع اب را باز کردیم چون گفتیم که نشتی اب نداشته باشد که سیمان ها خراب باشد در ضمن این کارهایی که انجام دادیم در سهم مشخص شده پدر و مادر بود خلاصه یک دفعه زن عمویم از خانه بیرون امد و شروع به فحش وناسزا به پدر و مادر من گفت که پدرم هم همان جا بود که دعوای لفظی در گرفت و زن عمویم به پدر بزرگ و مادر بزرگ فوت شده ما هم فحش میداد البته از بس که فحش داد پدر من هم مجبور شد فحش دادکه زنگ زد برای ما ۱۱۰را اورد من هم به مادرم زنگ زدم که سریع بیا خونه پدر بزرگ و به یکی دیگر از عموهایم هم زنگ زدم گفتبم بیا تو هم شاهد باش البته خواهر زن عمویم هم انجا بود و زمانی که مادرم امد و ۱۱۰ امد از داخل خانه بیرون امد خلاصه بحص زیاد شد و بعد از یکی ۲ساعت ما انجا را ترک کردیم وچند روز بعد شکایت ما را کردند و ما دادگاه رفتیم وخواهرش هم امد شکایت من و پدرم و مادرم را کرده بود زن عمویم در ضمن ۲تا از عموهای دیگر ما هم به عنوان شاهد امدن و شهادت دادن که ما فحشی ندادیم ولی گفتن که ما نشنیدیم که ما فحش بدهیم که بعدش خواهر زن عمویم شهادت های دروغی به دادگاه گفت و‌الفاظ زشتی می گفت که ما حتی رویمان نمی شد عنوان کنیم حتی من که هیچ فحشی نداده بودم شهادت دروغ داد و گفت که من هم فحش دادم و حتی مادرم خلاصه دادگاه هالا رای داده است و ما یعنی من و پدرم و مادرم را محکوم کرد هالا خواستم خدایش یک راهکاری برای من بگوید که چطور ثابت کنیم که خواهر زن عمویم شهادت دروغ داده است خواهشن کمک مان کنید وگر نه باید زندان بریم برای شهادت کذب یک زن خراب و فاسد هالا می خواهیم دادگاه تجدید نظر بر ویم خواهشن کمکم کنید

Admin
احسان سهرابی
3 سال ها قبل
Reply to  محسن

سلام شما می توانید خلع ید ملک مشاعی را درخواست کنید تا عمویتان را تحت فشار قرار دهید مضاف بر اینکه می توانید اجرت المثل ایام تصرف را هم مطالبه کنید . بابت شهادت دروغ هم می بایستی شکایت علی حده مطرح کنید و شهود معارض تعرفه نمایید . در صورت تمایل جهت مشاوره با موسسه تماس بگیرید. با تشکر

سیروس
1 سال قبل
Reply to  محسن

خلاصه می‌گفتی این قصه شاهنامه است

رها
3 سال ها قبل

باسلام زمان شکایت از شهود چه وقتی ست ایا قبل از تشکیل دادگاه یعنی زمانیکه دادسرا قرار را صادر کرده میتوان شکایت بر کذب بودن شهادتشان کرد یا بعدازحکم نهایی سپاس

Admin
احسان سهرابی
3 سال ها قبل
Reply to  رها

سلام بعد از اینکه شاهد اظهاراتش را در صورتجلسه خواه دادسرا و خواه دادگاه ثبت نمود شما
می توانید شکایت خود را مبنی بر شهادت کذب مطرح نمایید .

Isa modaresi
2 سال ها قبل

سلام Awaiting for approval
سلام خدمت وکلای محترم درسال۹۵پدرم اموالش راطی چندین مبایعه نامه دربنگاه به نام ماپسران انتقال میدن بعدازفوت خواهرانمان دعوای ابطال مبایعه مطرح میکنندکه دادگاه حکم به بی حقی خواهانها(خواهران)صادرمیکند.باتوجه به حکم تجدیدنظرکه نوشته( اگرشهادت کذب باشدوشاهدین عدول بکنندبایدبرمبنای حکم قطعی کیفری به رای تعرض نمود)حالاشاهدهای ما۲نفرکه دربنگاه شهادت داده اندوزیرمبایعه نامه هاروامضانموده اندیکی ازآنهاباخواهران تبانی کرده ودردادسرااقراربه شهادت کذب که جلب به دادرسی صادرودیگری منع تعقیب شده است مگرطبق ماده ۶۵۰شهادت کذب دردادگاه نه دربنگاه کذب محسوب می شودواگراعاده دادرسی بکنندبایک شاهدحکم نقض میشود؟ودرصورت نقض مسولیت خسارات برعهده کیست؟ ممنون

Admin
احسان سهرابی
2 سال ها قبل
Reply to  Isa modaresi

سلام برای اعاده دادرسی شما به حکم قطعی مبنی بر شهادت گذب نیاز دارید . برای اثبات امور حقوقی به شهادت ۲ مرد نیاز می باشد.

jila gh
3 سال ها قبل

شوهرم سه نفرشاهداوردنندکه دردادگاه شهادت دادن که من مهریه ام رابخشیده ام که این دروغ محض بود من چگونه بایدان رااثبات کنم

Admin
احسان سهرابی
2 سال ها قبل
Reply to  jila gh

سلام دادگاه ها در این موارد اصولا شهادت رانمی پذیرند و به راحتی تعارض اضهارات شهود اثبات می شود . شما سعی کند از هریک از شهود سوالات جداگانه بپرسید تا کذب بودن اضهارات آنان برای قاضی مشخص گردد.

لیلا
2 سال ها قبل

با سلام آقای سهرابی
دو شاهد دروغین در پرونده جعلی که من شاکی اش هستم وجود دارد و تناقضات گفته اند. حکم تجدید نظر به ضرر من شده است که نمی دانم شهود در آن نقش داشته اند یا نه. چطور ادامه شکایت را به جریان اندازم؟ اقرار ضمنی کاتب سند، کارشناسی ۵ نفره و یکسرس موارد دیگر هست که قاضی توجه نکرده است.

Admin
احسان سهرابی
1 سال قبل
Reply to  لیلا

سلام شما می تونید به عنوان شهادت کذب از شهود شکایت کنید . بابت مشاوره تخصصی و راهنمایی بیشتر نیازمند توضیحات بیشتر هستیم . در صورت تمایل با شماره ۰۲۱۷۸۳۵۱ تماس بگیرید..

علی
3 سال ها قبل

باسلام.
در دادگاه اعسار که بنده طلبکار(خوانده) بودم درخواست سوال به صورت جداگانه از شهود را داشتم که قاضی قبول نکرد به علت کمبود وقتش و فقط اجازه داد یک سوال از شاهدان وقتی هر دو در کنار هم بودن بپرسم که جواب متفرقه دادن و وقتی از قاضی درخواست کردم جواب های متفرقه را ببیند به من توجهی نکرد. آیا این موضوع تخلف قاضی در ماده ۲۳۸ قانون آیین دادرسی مدنی می باشد؟
قاضی در این خصوص به من گفت سوال از شاهدان برای اعسار مهم نیست.

Admin
احسان سهرابی
2 سال ها قبل
Reply to  علی

سلام اگر شما گفته باشید که عین اضهارات طرف و شهود را صورتمجلس کند ولی قاضی استنکاف نماید این موضوع تخلف قاضی می باشد .

جعفر
3 سال ها قبل

سلام درباره دعوایی که طرف مقابل کتک خورده و پس از کش مکش فراوان شخص کتک زننده به یکسال حبس محکوم میشود و کتک خورده بعد مدتی رضایت داده اما بعد هفت سال میگوید من رضایت نداده ام و رضایت نامه جعلی است آیا شاهدینی که در محضرخانه حضور داشتند و در محضر رضایت طرف را دیده اند به هر دلیلی طرف کتک خورده زیر حرفش بزند آیا شاهدین مجرم شناخته میشوند؟

Admin
احسان سهرابی
2 سال ها قبل
Reply to  جعفر

سلام در این موارد بدلیل اینکه رضایت نامه ای که در دفاتر اسناد رسمی تنظیم میگردد سند رسمی محسوب می شود در صورتیکه شخصی منکر امای خود می باشد می باستی ادعای جعل نسبت به سند رسمی مطرح نماید .

Mz karimi
3 سال ها قبل

سال ۹۷ با شهادت کذب ۲ برادر شوهر و خواهرشوهر سابق حکم بر خلاف عدالت صادرشد .شکایت مبنی بر تنظیم و انتقال سند به اسم بنده بود ملک مبایعه نامه ای خریداری شد از دوست همسر سابق و اینکه زمان جدایی فسخ نامه ای بدون حضور بنده امضا شد و با شهادت کذب این ۳ نفر مبنی بر اینکه من بصورت کلامی اجازه فسخ مبایعه نامه رو دادم دادگاه به نفع طرف مقابل رای داد . راههی هست که اثبات کنم این شهادت کذب بوده ؟ و بتونم اعاده دادرسی بزنم؟

Admin
احسان سهرابی
2 سال ها قبل
Reply to  Mz karimi

سلام شما می بایستی با مدارک و مستندات و همچنین تعرفه شهود معارض کذب بودن شهادت شهود را اثبات نمایید و متعاقبا درخواست اعاده دادرسی کنید.

قادر
3 سال ها قبل

با عرض سلام و ادب
بنده ۵ ساله که ازدواج کردم و یه دختر دارم پدر خانمم بدون دلیل چندبار اومده زنم رو از خونه ی من برده اما خودم رفتم دنبالش و آوردمش
متاسفانه چندروز پیش هم دخترش رو برده و بهم تهمت زدن که به خواهر زنم تجاوز کردم و ازم شکایت کردن و خودشون هم شهادت دروغ دادن.
چطور میتونم از خودم دفاع کنم
الان سه ساله که من خونه شون نرفتم.
نمیدونم دخترشون چه غلطی کرده الان میخوان بندازنش گردن من بدبخت.
توروخدا راهنماییم کنید.
باور کنید دیگه کم آوردم.

Admin
احسان سهرابی
2 سال ها قبل
Reply to  قادر

سلام با یک شهادت دروغ نمی توانند اتهامی به این بزرگی به شما بزنند . در این خصوص پزشکی قانونی نظر خواهد داد متعاقبا شما هم می توانید از آنان شکایت کند در صورت تمال جهت مشاوره تخصصی با موسسه به شماره ۷۸۳۵۱ تماس بگیرید .

آهو
5 ماه ها قبل
Reply to  قادر

یعنی پدرخانم واقعا به چه دلیلی الکی میاددخترخودش راببره؟
تازه من که قاضی نیستم این حرف شماراباورنمیکنم چه برسه به قاضی،جسارت نشه همینکه درجنابعالی شرایط رامساعددیدن برای(به‌قول‌خودت‌)تهمت‌زدن خودش یه دنیاحرف ورمز ورازه
بالاخره هرآدمی دور وبرخودش تعدادزیادی قوم وخویش وفامیل وآشناداره،واین حضرات بالاخره تاحدودی میتونن شخصیت اون آدم رابدونن واگر واقعا طرف زمینه‌ی دریافت تهمت به این بزرگی رانداشته باشه هیچ پدرخانمی ازترس حرفای حمایتی وبعضاًحمایت مستقیم دوست وآشنا و قوم وخویشهای داماد مثلاًپاکش که روحیاتی متضادبااتهامِ به این بزرگی داره را اینجور راحت باهمچون اتهامی زیر وزبرش کنه…
ازقدیم گفتن حرف کم وزیادداره بالاخره ولی …..حیف که خیلی طولانی میشه وگرنه باهمین ۴تاکلام حرف که زدی ثابت میکردم که ریگی به کفشت هست.صددردصد

امیر
3 سال ها قبل

سلام درتحصیل مال نامشروع شاکی شاهدی که آورده دربازپرسی ودرانتهای برگه بازجویی نوشته البته مطالبی که ذکرکردم به اطلاعاتی که شاکی داده نوشتم من متهم رانمیشناسم لطفا راهنمایی بفرمایید ضمنا پرونده به تجدیدنظر رفته

Admin
احسان سهرابی
2 سال ها قبل
Reply to  امیر

سلام در لایحه تجدیدنظر خود به اظهارات شاهد شاکی اشاره کنید . اینچنین شهادتی در دادگاه هیچ اثری نخواهد داشت.

amir
3 سال ها قبل

سلام.من توی یک کلینیک کار میکردم به مدت نه ماه.در مورد حقوق و عیدی با کارفرما به توافق نرسیدم و اونا منو اخراج کردن.روز بعد که نرفتم سرکار به من زنگ زدن و گفتن که دوربین عکاسی کلینیک گم شده و تو اون رو دزدیدی.متاسفانه با تهدید پرسنل به اخراج اونارو از شهادت برای من منصرف کردن و خودشونم دوتا شاهد اوردن که گفتن من دزدی کردن.خاستم ببینم الان که من شاهد ندارم و شواهد علیه منه چطور میتونم ثابت کنم که کار من نبوده؟؟

Admin
احسان سهرابی
2 سال ها قبل
Reply to  amir

سلام می بایستی شهادت کذب شهود شاکی را اثبات نمایید همچنین می توانید شهود معارض تعرفه کنید.

Negin
3 سال ها قبل

با سلام من بخاطر مزاحمت تلفنی که داشتم شکایت کرده ام و طرف پیدا شده ولی مشکلی که هست گردن نمیگیرد وهربار اظهارات مختلفی بیان می‌کند اینبار دوستش ودامادشان شهادت دروغ داده اند، من هیچ مدرکی مبنی براین که دروغ میگن ندارم ولی واقعا دروغ میگن ومیخواستم بپرسم علیه این دونفربخاطر شهادت دروغ شکایت کنم به نتیجه ای میرسم؟

Admin
احسان سهرابی
2 سال ها قبل
Reply to  Negin

سلام هرکسی ادعایی داشته باشد خودش باید ادله اثباتی آنرا به دادگاه تعرفه نماید . لذا شما می بایستی کذب بودن اضهارات شهود را با واقعیت اثبات نمایید و یا شهود معارض به دادگاه معرفی کنید .

Negin
3 سال ها قبل

با سلام من بخاطر مزاحمت تلفنی که داشتم شکایت کرده ام و طرف پیدا شده ولی مسکلی که هست کردن نمیگیرد وهربار اظهارات مختلفی بیان می‌کند اینبار دوستش ودامادشان شهادت دروغ داده اند، من هیچ مدرکی مبنی براین که دروغ میگن ندارم ولی واقعا دروغ میگن ومیخواستم بپرسم علیه این دونفربخاطر شهادت دروغ شکایت کنم به نتیجه ای میرسم

Admin
احسان سهرابی
2 سال ها قبل
Reply to  Negin

سلام در صورتیکه بتوانید شهادت کذب را اثبات کنید می توانید از طریق مراجع کیفری شکایت و خواستار مجازات آنان شوید.

گل حسین شفایی از قوچان
2 سال ها قبل

سلام اگر در دادسرا یا دادگاه کسی میگوید که شنیدم شخصی که اصلا ندیده فقط گفته مثلا پدر شوهر فلانی مادر زن وفروش را تهدید به که خانه تان آتش میزنم ورای به نفع آنها صادر نماید باید چکار کنم

Admin
احسان سهرابی
2 سال ها قبل

سلام با ادله قانونی می بایستی تجدید نظر خواهی کنید .در صورت تمایل جهت مشاوره و تنظیم دادخواست تجدیدنظر با شماره ۷۸۳۵۱ تماس گیرید . با تشکر

سارینا عزیزی
2 سال ها قبل

سلام تورو قران جواب بدید و بهترین راه بگید چیه تورو قران
من یک بار به اشتباهی قیچی در ارایشگاه برداشتم و تا متوجه شدم قیچی برای خانم فرستادم و در تلگرام و ایسنستا بهشون گفتم عمدی نبوده
حالا خیلی میترسم هر دزدی در شب روز یا خدایی نکرده قتل بشه با شاهد دروغین پاپوش درس کنه برام یا یکی تو دوربین اشتباه بگیره و بی گناه برم زندان اگ قاضی هم حکم ناحق بده چی
توروقران بگید چیکار کنم من یک دختر۱۹ساله ام که از اینجورجاها میترسم توروقران مادرم جز من کسی نداره چیکار کنم
توروخدا بهترین راهش چیه الکی بم تهمت نزنه یا اصن اگ یکی ماسک بزنه فک کنه منم چی توروخدا جواب بدید

Admin
احسان سهرابی
2 سال ها قبل

سلام نگران نباشید اعمال شما مصداق دزدی ندارد و مشکلی برایتان بوجود نخواهد آمد . در صورت تمایل جهت مشاوره با شماره ۷۸۳۵۱ تماس بگیرید . با تشکر

Isa modaresi
2 سال ها قبل

سلام خدمت وکلای محترم درسال۹۵پدرم اموالش راطی چندین مبایعه نامه دربنگاه به نام ماپسران انتقال میدن بعدازفوت خواهرانمان دعوای ابطال مبایعه مطرح میکنندکه دادگاه حکم به بی حقی خواهانها(خواهران)صادرمیکند.باتوجه به حکم تجدیدنظرکه نوشته( اگرشهادت کذب باشدوشاهدین عدول بکنندبایدبرمبنای حکم قطعی کیفری به رای تعرض نمود)حالاشاهدهای ما۲نفرکه دربنگاه شهادت داده اندوزیرمبایعه نامه هاروامضانموده اندیکی ازآنهاباخواهران تبانی کرده ودردادسرااقراربه شهادت کذب که جلب به دادرسی صادرودیگری منع تعقیب شده است مگرطبق ماده ۶۵۰شهادت کذب دردادگاه نه دربنگاه کذب محسوب می شودواگراعاده دادرسی بکنندبایک شاهدحکم نقض میشود؟ودرصورت نقض مسولیت خسارات برعهده کیست؟ ممنون

Admin
احسان سهرابی
2 سال ها قبل
Reply to  Isa modaresi

سلام فقط نسبت به شهادتی که در مقابل قاضی صادر کننده رای گفته شده است می توان شکایت شهادت کذب را مطرح نمود . برای اثبات امور حقوقی به شهادت ۲ مرد نیاز می باشد.

M****
2 سال ها قبل

سلام
از برادرم با عنوان توهین به اشخاص عادی شکایت شده..ما شاهد داریم که توهینی نکرده اما اون شخص دو شاهد برده ک شهادت دروغ دادند و قسم خوردند.. الان ما باید چطور ثابت کنیم ک ادعای اون اقا دروغه؟قاضی هم گفتند متهم نمیتونه شاهد بیاره

Admin
احسان سهرابی
2 سال ها قبل
Reply to  M****

سلام شما باید کذب بودن اظهارات شهود را در دادگاه اثبات کنید و یا شاهد معارض به دادکاه تعرفه نمایید . در صورت تمایل جهت مشاوره تخصصی با شماره ۷۸۳۵۱ تماس بگیرید.

آرش حیدری فارسانی
2 سال ها قبل

با سلام
ما در یک پرونده حقوقی که طرف مقابل درخواست تنفیذ فسخ معامله را با شهادت چند نفر به کذب بود محکوم کردیم و حکم قطعی گرفتیم.حالا دوباره اومدن شکایت کردن که منظور شرط فاسخ بوده.در پرونده قبل شاهدان طرف مقابل گفتن فروشنده حق فسخ شفایی داشته حالا اومدن گفتن حق شرط فاسخ داشتن و ما هر دو رو به معنی باطل شدن میدونیم.هر چند توی قرار داد کلیه خیارات غیر غبن و تدلیس ساقط شده.

Admin
احسان سهرابی
2 سال ها قبل

سلام به محتویات پرونده قبلی علی الخصوص اضهارات شهود استناد کنید به احتمال زیاد دعوایشان رد خواهد شد.

میثم
2 سال ها قبل

باسلام
بنده ب همراه رفقای خود به یک رستوران سنتی رفتیم برای شام وقتی اونجا رسیدیم یه نفر ک قبلا آشناییت داشتیم باهم نزد ما اومد و یکی از رفیقامونو برد یه گوشه ک حرف بزنن ک یهو درگیر شدن و رفیق مارو با چاقو زد و اینها رفتن ما رفیقمونو بردیم بیمارستان اونجاهم زنگ زدیم از کلانتری اومدن شکایت نامه نوشتیم و فرداش شکایت کردیم موقع دادگاه ما برای شهادت رفتیم و شهادت دادیم
بعد اون روز متوجه شدیم ک خانم اون کسی ک رفیقمو چاقو زده همون روز رفتن از ما شکایت کردن ک مزاحم اونا شدیم و چاقو کشی کردیمو ازین حرفا امروزم دادگاه داشتیم رفتیم دادگاه و چهار تا شاهد دختر آورده بودن با خودشون اوناهم ب دروغ گفتن ک بله ما مزاحم اونا شدیم
حالا تکلیف چیه ما باید چیکار کنیم؟با تشکر

Admin
احسان سهرابی
2 سال ها قبل
Reply to  میثم

سلام هرکسی ادعایی مطرح کند می بایستی آن ادعا را در محکمه اثبات نماید شما در این موضوع می بایستی با جرح شهود و تعرفه شهود معارض از خود دفاع نمایید . جهت مشاوره تخصصی در صورت تمایل با موسسه تماس گیرید . با تشکر

داوود
2 سال ها قبل

سلام ببخشید من داداشم بهم بیست میلیون بدهکار هستش وبجای مقداری از بدهی خودش از دوستش یه موتور سیکلت بدون سند وبرگه اوراق با گوشی معامله کردن ومن را فرستاده از دمه مغازه دوستش موتور رو تحویل بگیریم وبعد از دوماه طرف اومده میگه برادرت زندان هستش وتو باید پول موتور رو بدی من بهش وقت گرفتم گفتم بزار تکلیف روشن بشه خلاصه دوباره بعد از سه ماه دیگه با تهدید به چاقو وکشتن گفته پولم رو بده ومن دوباره وقت خواستم گفتم من که به تو بدهکار نیستم من تاوان برادرم رو دارم از جیبم میدم ولی این کار رو بخاطر خدا میکنم نه اینکه به تو بدهکار هستم وانقدر من را به فشار گذاشتش آخرش با اس گفتم با هرکی معامله کردی از اون بگیر ومن موتور رو بابت قرض گرفتم قرض من رو بیار موتور رو ببر والان طرف شکایت کرده میگه موتور سیکلت من رو دوزدیده ودونفر شاهد جور کرده به نظرتون با شاهد میشه به دروغ گفتش دزد هستش یعنی من دزدی کردم با این که نه موتور سیکلت شماره داره نه شماره تنه داره نه موتور رو از من گرفتن نه در حال دزدی گرفتن الان هم ۶ماهه گذشته وقرار هستش بریم چند روز دیگه دادگاه لطفاً نظرتان رو بگید

Admin
احسان سهرابی
2 سال ها قبل
Reply to  داوود

سلام شهود معارض مبنی بر اینکه برادرتان بابت بدهی قبلی موتور را داده است به دادگاه تعرفه کنید . همچنین اگر دراین مدت در واتس آپ یا پیامک با صاحب اولیه موتور مکالماتی داشتید حتما به دادگاه ارائه کنید این موضوع سرقت را منتفی خواهد کرد.

احسان
2 سال ها قبل

سلام و خسته نباشید
شخصی از من شکایت کرده که معامله ای انجام داده ام و مبلغ را پرداخت نکردم
ایشان هیچ ادله ای برای اثبات حرفش نداشت و تنها دو شاهد که بصورت دروغ شهادت دادند و من نیز محکوم شدم
چچطور از شاهدان شکایت کنم؟

Admin
احسان سهرابی
2 سال ها قبل
Reply to  احسان

سلام باید با ادله اثبات دعوی از جمله اقرار یا شهادت شهود و یا اسناد و غیره کذب بودن اظهارات شهود را اثبات کنید

طلا
2 سال ها قبل

سلام فامیل دوستم با توجه به سواد کم پدر دوستم اموالشون رو بالا می‌کشه و من برای اینکه حقشون بهشون برگرده شهادت دروغ دادم الان علیه من شکایت شده میشه کلا نرم دادگاه؟

Admin
احسان سهرابی
1 سال قبل
Reply to  طلا

سلام اگر دادگاه نروید و از خودتان دفاع نکنید احتمال محکوم شدن شما در دادگاه بسیار زیاد می باشد و ممکن است حکم جلب شما صادر گردد .

عبداله مالکی
2 سال ها قبل

من در یکی از روستاهای اردبیل زندگی میکنیم ارثیه دو خواهرم را دادم ولی آنها قبول نکردن در روستا استشاهد درست کردن وبه شاهد ها گفتند ارث پدری را به من نمیدهد شکایت کردند و پنج نفر از آنها به دادگاه آمدند که در دادگاه قسم بخورند که حق ارث پدری آنها را نداند و من مدرک دارم که ارث پدری را دادم و آنها نخواستند من میتوانم از شاهد ها شکایت کنم که به دروغ شهادت داده اند

Admin
احسان سهرابی
2 سال ها قبل

سلام در دادگاه باید کذب بودن شهادت شهود را اثبات نمایید.در این صورت شهود مجازات می گردند.

رامتین
2 سال ها قبل

یک نفر به دروغ گفته برای یکنفرکاری رو در ارگان دولتی انجام میدم و انجام نداده بلکه از طرف دو فقره چک گرفته و اون طرف که چک داده مدرکی نداره..و طرف مقابل چک رو گذاشته اجرا و میخواد خونش رو از چنگش دربیاره حالا طرفی که چک داده چجوری ثابت کنه که به این طرف بدهی نداره و چک هاش رو پس بگیره و رای رو برگردونه..ممنون

Admin
احسان سهرابی
2 سال ها قبل
Reply to  رامتین

سلام اگر چک در بازار خرج شود و شخص دیگری اقامه دعوی کند صادر کننده قطعا محکوم به پرداخت می گردد و صادرکننده می تواند به استناد شهادت شهود و سایر ادله اثبات دعوی از کسی که چک را به دیگری انتقال داده شکایت نماید . و اگر دارنده چک شخصا اقدام کرده است صادر کننده می بایستی باشهادت شهود و سایر قراین و امارات برای دادگاه اثبات نماید دینی به دارنده چک نداشته و درخواست استرداد چک را هم به طزفیت دارنده چک تقدیم دادگاه نماید.

موسوی
2 سال ها قبل

سلام
با احترام برای تهیه لایحه دفاعیه شهادت کذب یا حضور در دادگاه برای دفاع هزینه چقدر است” تشکر

Admin
احسان سهرابی
1 سال قبل
Reply to  موسوی

سلام در صورت تمایل با شماره های موسسه ۰۲۱۷۸۳۵۱ تماس بگیرید.

ستایش
2 سال ها قبل

سلام من با خانمی مشکل داشتم به در منزل آنها رفتم تا با او صحبت کنم وقتی با او حرف زدم بعد از دو هفته از من و دخترم شکایت کرد به جرم ورود به عنف و تهدید شاهد آورده ولی شهادت کذب داده چجوری میتونم ثابت کنم شاهد الکی و شهادتش دروغ است

Admin
احسان سهرابی
2 سال ها قبل
Reply to  ستایش

.سلام با سوالات مختلف از شهود می توانید کذب بودن شهادت شهود را اثبات نمایید یاشهود معارض به دادگاه تعرفه نمایید

فاطمه
2 سال ها قبل

باسلام زمینی در ییلاق کجور بود این زمین ۵۰ سال پیش پدر مادر بزرگم بهش چون خان بودن بهش زمینی هدیه داد مادر بزرگم سه برادر دیگر بزرگ داشت این زمین سالها زمانی که مادر بزرگم به چالوس آمد دست عمه من که دخترش باشه داد و۳۰۰متر از این زمینو به دخترش فروخت در این زمین گندم کشت میشد امسال که زمین ها گرون شدن داشت این زمینو بین بچه ها تقسیم می‌کرد که پدرم اینها فهمیدن این زمین رو ازش توافقی گرفتن و تقسیم کردن اما عمه من راصی نبود ومیگفت دوست ندارم بهتون بدم ولی توافقشدم که از این ۹۰۰۰ متر ۴۵۰۰ به خواهر برادر خودش بده رفت دیگران را آگاه کرد ولی الان ورثه اون سه تا برادر آمدن میگن این زمین مال پدر بزرگ ما بود به ماهم میرسه در صورتی که در زمان حیاط مادر بزرگم آن سه برادر اطلاع داشتن وچیزی نمیگفتن وپدر میگفت ما خودمون داخلش گندم میکاشتیم وهمه میدیدن والان بچه های آن سه برادر میخواهن شکایت کنن چه کنیم مدرکی هم که مادر بزرگم داشت قدیمی بو خونش آتیش گرفت سوخت آلان آنا ادعا دارن درصورتی که پدراشون می‌دونستن ولی ادعا نکردن الان چه میشه طرف شاکی میگه زمین بایر ولی سالها کشت گندم میشه آنا مدرک ندارن اینارو که فکر نمیکردن کسی ادعایی داره چون یقین داشتن مال مادرشون حکمش چیه با قصاوت های نابه حقی که بعصی قصات انجام میدن یه طرف مدعی بی مدرک یه طرف بدون مدرک با مدرک این ۵۰ سال هدیه به مادر کشت گندم و خبر دار بودن برادران

Admin
احسان سهرابی
1 سال قبل
Reply to  فاطمه

سلام در صورت تمایل جهت مشاوره تخصصی با وکلای ملکی با شماره ۰۲۱۷۸۳۵۱ تماس بگیرید.

محمد
2 سال ها قبل

سلام ‌خسته نباشید سوالم خیلی مهمه خواهشا جواب بدین !!
من و ۴تا از رفیقام روز جمعه مست کردیم و لب رودخونه بودیم که ۲تا از رفیقام با ۱نفر سر فحاشی بحثشون شد خلاصه این ۲تا رفیقم زدن صورت اون بنده خدارو داغون کردن من از اونها ۴۰قدمی فاصله داشتم پسره رفته شکایت کرده از رفیقم خلاصه میخوام بدونم که منه بدبخت که پروندم تمیزه تاحالا رنگ دادگاه ندیدم و نمیخوامم ببینم بعدشم انگشتمم به اون پسره نخورده و از محل دعوای انها دور بودم خلاصه اگه شکایت به نزاع دسته جمعی بکشه یا اگه پام بطریقی بره شهادت و اینجور چیزا به دادگاه بکشه باید چیکار کنم یا چی بگم تا این اتفاقی که افتاده شرش دامنِ من رو نگیره خواهشا راهنمایی کنین 😖

Admin
احسان سهرابی
2 سال ها قبل
Reply to  محمد

سلام باید ببینیم از شما آیا شکایتی مطرح می گردد یا خیر و پس از آن بسته به نوع شکایت و نحوه شکایت تدارک دفاع را برنامه ریزی کرد

رضا مبینی
2 سال ها قبل

سلام.وقت بخیر
چند وقت پیش بنده رفتم شهادت دادم الان شخص که من علیه ان شهادت دادم از دست من شکایت کرده که من شهادت دروغ دادم در صورتی ک استشهادیه محلی جمع شده و نزدیک ب ۸ نفر امضاء کردن .
این خانوم ۲ نفر شاهد اورده ک من توهین،فحاشی نکردم در صورتی ک این کار انجام داده.
الان دونفر شاهد یکی شوهر خودش است و دیگری یک خانوم هست که با طرف دعوا خصومت داره یعنی کل خانواده را به دادگاه های مختلف کشیده
می خواستم بدونم شهادت این دونفر ایا در دادگاه درست است
ممون میشم کمکم کنید.

Admin
احسان سهرابی
2 سال ها قبل

سلام به دادگاه اعلام کنید که یکی از شهود رابطه قرابت سببی با شاکی دارد و دیگری خصومت شخصی با طرف دعوی . این موارد برای دادگاه بسیار هائز
اهمیت بوده و به احتمال زیاد دعوایش را نمی پذیرد

ناصر
2 سال ها قبل

سلام،خانمی بابت تخریب تابلو توهین به خواهر مادر و توهین به شهدا بنده را با قسم دروغ متهم به مبلغ نوزده میلیون تومان جریمه متهم کرده است،اگر بتوانم ثابت کنم او قسم دروغ خورده میتوانم از او درخواست غرامت کنم

Admin
احسان سهرابی
1 سال قبل
Reply to  ناصر

سلام بله در صورت اثبات ادعای خود می توانید خسارات خود را مطالبه کنید.

داریوش
1 سال قبل

سلام خسته نباشید چند نفر ازمون زورگیری کردن و ما شاکی شدیم یکی از متهمین بعد از این پرونده از من شاکی شده و مدعی شده من به صورتش ضربه زدم و چنتا از متهمین دیگه شهادت دروغ دادند بنظرتون چیکار باید کرد

Admin
احسان سهرابی
1 سال قبل
Reply to  داریوش

سلام شهادت سایر متهمین علیه شما بدلیل شکایتی که ازشون مطرح کردید ارزش اثباتی ندارد و این موضوع را به دادگاه اعلام کنید . همچنین می توانید شهود معارض به دادگاه معرفی کنید .

علیرضا
1 سال قبل

سلام خسته نباشید .ممنون از پاسخگوی شما به سوال شهروندان عزیز.
پدربزرگم قبل فوت اموال خود را بین فرزندان خود تقسیم نموه که سند آن تقسیم نامه موجود بوده و نویسنده نامه هم در دادگاه حاضر و اظهار کرده که من نویسنده هستم و خودش هم پای برگه را امضا کرده ولی یکی از فرزندان کوچک که خودنیز آن تقسییم نامه را امضا کرده بعد از ۳۷ سال مدعی شده این تقسیم نامه تقلبی میباشد.قاضی هم بر حسب اینکه انگشت پدر شناسای نشده (نه رد و نه تایید ) و برحسب اینکه شاهدین امضا کننده اکثرا ادعا کردن که پای یه تقسیم نامه دیگری را امضا کرده اند که نویسندش شخص دیگری بوده ،رای بر ابطال تقسیم نامه داده
چون قضیه مال ۳۷ سال پیش است و اکثر شاهدین پیر و سالخورده شده اند وحتی یکی دو نفرشون فوت کرده اند و من با به یقین میدانم که امضا ما شاهدین میباشدو تقسیم نامه دیگری در کار نیست .چطور میتوانم از شاهدین شکایت کنم .و حتی خود بردار کوچک هم برگه تقسیم نامه رو امضا کرده

Admin
احسان سهرابی
1 سال قبل
Reply to  علیرضا

سلام می بیستی با ادله اثبات دعوی اعم از اقرار ،سند و شهادت شهود کذب بودن شهادت شود را اثبات کنید .

محمد
1 سال قبل

همکارم ازکلینیک دارو دزدیده و اقرار کرده است ولی متاسفانه اسم بنده هم گفته بعنوان شریک جرم…. دوربین مداربسته هم ماشینی به رنگ ماشین من نشون میده… بنظرتون من محکوم میشم؟؟؟

Admin
احسان سهرابی
1 سال قبل
Reply to  محمد

سلام ممکن است محکوم شوید . حتما می بایستی اثبات کنید در اون روز شما در آنجا نبوه اید و مثلا در جای دیگری حضور داشته اید .

محمد
1 سال قبل

سلام اگر دزد خونه ام رو بزنه ولی قبل از اینکه فرار کند دستگیر شود ایا میتوان گفت که من ۱میلیارد طلا داخل خونه داشتم و الان نیست

Admin
احسان سهرابی
1 سال قبل
Reply to  محمد

سلام هرکسی ادعایی می کند می بایستی خودش آنرا در دادگاه اثبات کند . اگر مدعی سرقت یک میلیارد هستید می بایستی مدارک مالکیت خود را به دادگاه بدهید.

صباح
1 سال قبل

سلام

Admin
احسان سهرابی
1 سال قبل
Reply to  صباح

سلام اگر مقصر را پیدا کنید می توانید از بیمه آن و یا خود شخص مقصر خسارت جانی و مالی خود را دریافت کنید . در صورتیکه مقصر پیدا نشد می توانید از صندوق تامین خسارت بدنی دیه خود را دریافت کنید . نداشتن گواهی نامه چزای نقدی دارد.

سمیه
1 سال قبل

سلام خسته نباشید
سوال من اینه که حدود دو هفته پیش در محل زندگی خواهرم یک سرقت پیش اومده واکنون اهالی اپارتمان میگن که شما این سرقت را انجام داده اید (از روی دوربین از پشت دیدن و میگن که ما شکمون به شماست شما هم سیبیل دارین و ماشینتون اون رنگه)در نالی که همسر خواهرم در تراکتور سازی کار میکند و ماهی ۱۶مسلیون درامد دارد حالا خواهرم میخواد ازشون شکایت کنه بابت اون افترا باید قیقا چه درخواستی بده

Admin
احسان سهرابی
1 سال قبل
Reply to  سمیه

سلام شما می توانید شکایت کیفری مبنی بر اعاده حیثیت و افترا مطرح نمایید .

Selma
1 سال قبل

سلام .پدر بزرگم در سال ۹۹ فوت کردند .یکی از عمه هام یک هفته بعد از فوت ایشان گفتند که پدرمان در سال ۹۶ یک باغ و زمین کشاورزی به نام من زده . وکسی از این موضوع اطراع نداشته . با اینکه امضای یک شاهد درآن قرارداد میباشد که خود شاهد اقرار نموده که من هیچ انضایی نکرده ام اگرم بوده جعلی میباشد .‌وپدر بزرگمان در تمام این سالها خودش آب باغ را اجاره میکرد و خودش به کارگر دستمزد میداد و محصولاتش را خود میفروخت .و امضا شورا درآن میباشد که شورا میگوید خود او به تنهایی برگه را آورد و گفت امضا بزنید .آیا ادعایشان مورد قبول میباشد .‌

Admin
احسان سهرابی
1 سال قبل
Reply to  Selma

سلام اگر امضا جعلی نباشد شما می توانید دادخواست اثبات مالکیت مطرح نمایید

امیرعلی
1 سال قبل

با سلام در خصوص یک قرارداد مشارکت در موعدزودتر از سر رسید یکی از طرفین به مبلغ اصل معامله موافقت کرد واعلام فسخ معامله کرد وکل مبلغ را بصورت ارزی دریافت کرد واسناد سفته وقرارداد بابت وجه را به شخص مقابل طرف قرارداد برگرداند حالا ایا میتواند باوجود شهود اشنای خود یاشهود خریداری شده ادعا کند وجه نگرفته .کل اسناد سفتها موجود است که پرداخت صورت کرفته

Admin
احسان سهرابی
1 سال قبل
Reply to  امیرعلی

سلام هرکسی ادعایی مطرح کند خودش باید آنرا اثبات کند . در هر صورت شما هم می توانید در راستای اثبات ادعای کذب طرف مقابل مدارک خود را از جمله شهود معارض به دادگاه معرفی کنید .

علی
1 سال قبل

سلام همسایه من هرشب گاوه خودش میاره باغ من میچرانه و خودش دزدی میکنه هر روز عادتش هست من یه روز رفتم خونه اشون بین ما جر بعث شد بعد اینا رفتن شکایت من کردن که من با اصلحه تهدید شون کردم ۴تا خانم هم اعضای همین خانواده شهادت دروغ دادن قسم خوردن حالا بنده چکار کنم استهشاد محلی دارم من اهل اسلحه نیستم

Admin
احسان سهرابی
1 سال قبل
Reply to  علی

سلام اگر شکایتی از همسایه خود دارید می بایستی حتما به استناد ادله اثبات دعوی از جمله شهادت شهود و غیره شکایت خود را مطرح کنید تا به ادعای شما رسیدگی شود . بابت شکایت همسایه از شما می بایستی از خود به درستی دفاع کنید و عند اللزوم شهود معارض به دادگاه معرفی کنید.

ناشناس
1 سال قبل

با سلام
دخترم حدود ١٠ ماه پيش از همسرش بخاطر ضرب و جرح شكايت كرد،دامادم ٤ شاهد ك شهادت كذب دادن را به دادسرا برده بود ك دخترم در باشگاه دچار ضربه و كبودى شده،با اين حال ضرب و جرح همان روز شكايت قبول شد ولى ضرب هفته قبل رد شد،آيا با اين شرايط ميشه از شاهدين شكايت كرد؟ در ضمن از يكى از شاهدين هم صوت داريم ك تلفنى همسرم ازش سؤال كرده ك شما آثار كبودى روى بدن دختر من ديدى ك گفت نه نديدم
و اينكه الان چند ماه از حكم نهايى دادگاه گذشته
ممنون ميشم راهنمايى كنيد چون اين شاهدين در دادگاههاى بعدى ك به دروغ بر عليه ماتشكيل شده هم قصد دادن شهادت دروغ دارند

Admin
احسان سهرابی
1 سال قبل
Reply to  ناشناس

سلام بله می توانید به اتهام شهادت کذب شکایت کنید .هرکسی در دادگاه شکایتی مطرح می نماید می بایستی ادله اثبات دعوی آنرا به دادگاه تعرفه کند و ادعای خود را اثبات کند در این صورت فرد متهم مجازات می گردد

سمیه
1 سال قبل

سلام شوهر متهم علیه من شهادت دروغ داده آیا میتونم ب دلیل شهادت دروغ شکایتشون کنم

Admin
احسان سهرابی
1 سال قبل
Reply to  سمیه

سلام هر کسی ادعایی دارد خودش باید در مراجع قضایی با ادله اثبات دعوی آنرا اثبات کند . لذا شما می توانید به اتهام شهادت کذب از آن شخص شکایت کنید و و کذب بودن شهادت آن فرد را با شهادت شهود و یا سایر ادله اثبات کنید.

sara
1 سال قبل

من با نامزدم با موتور داشتیم تو شهر دور میزدیم با یه دختری مشکل داشتم خودمم دختر هستم اون دختره رو با ماشین توبه شهر دیدم سرش رو از پنجره ماشین کرد بیرون و به من فحش داد من هیچی نگفتم مسیرمون رو عوض کردیم ولی اونها پشت چراغ سبز وایسادن و دوباره به من فحش های خیلی خیلی زشت دادن رفتیم خونه صبح که شد رفتیم با نامزدم خرید کنیم من دیدمش دوباره و به نامزدم گفتم بیا بریم باهاش حرف بزنیم ببینم چرا به من فحش های خیلی بد داد رفتیم و سوار ماشینش شدیم داشتم باهاش حرف میزدم یهو زد تو صورتم باهم درگیر شدیم هم من زخمی شدم هم اون الان رفته شکایت کرده من باید چیکار کنم ؟
میخاستم برم پیش قاضی و بهش بگم به چه حقی منو میبینه بهم فحش و ناسزا میگه هم اون منو زد هم من اونو زدم باید چیکار کنم میشه راهنماییم کنید اون دختره به دورغ میگه من با چاقو زدمش در حالی که چاقویی وجود نداشته مشکلمون از قبل هم این بود که من اون دختره رو بردم تو گروه خودم یه گروهی دارم متن عاشقانه میفرستم داخلش بعد فحش به من داد که چرا منو بردی بهش گفتم خوب درست بهم بگو دوست ندارم محترمانه بگو چرا فحش میدی دیگه باهم تو پیام بحث کردیم باهم تا چند ماه بعدش که همو دیدیم این اتفاق افتاد مقصر هم خودشه منو میبینه باید راهشو کج کنه یا بیاد فهش بهم بده بعد منم رفتم تو ماشینش داشتم آروم باهاش حرف میزدم که یهو منو زد بعدش با دوستش اومدن تو حیاطمون بزور و سر و صدا کردن ابروم بردن تو همسایه ها هزارتا فحش بهم داده بود نمیدونم چیکار کنم الان تاحالا مشکلی نداشتم که به دادگاه اینا بکشه

Admin
احسان سهرابی
1 سال قبل
Reply to  sara

سلام شما هم می باسیتی شکایت خود را مبنی بر فحاشی و توهین و افترا و ضرب و جرح عمدی مطرح و در دادسرا ثبت کنید . بابت اثبات ادعای خود به شهادت شهود و پیامک های ارسالی در واتس آپ و یا پامک هاتون استناد کنید .

سميه
1 سال قبل

سلام و درود
ميخواستم راهنماييم كنيد براى شكايت از شهادت كذب چه مستنداتى لازم هست و در چه صورت ميتونم شكايت كنم
قبلا از پاسخگوييتون ممنونم

Admin
احسان سهرابی
1 سال قبل
Reply to  سميه

سلام باید اظهارات شاهد در آن پرونده ای که شهادت داده ضمیمه کنید و همچمین هر دلیلی که ثابت می کند اظهارات شهود کذب می باشد را به دادگاه معرفی کنید.

احسان
1 سال قبل

سلام من یه نفر رفته شکایتم کرده و گفته که من زدمشه با چاقو درصورتی که اصلا همچین چیزی نبود و حتا شاهد خودش هم گفته که من نه تخریبی دیدم نه چاقویی بعدش دادیار اومده نوشته که دفاعیات متهم غیر موثر هست و قرار جلب به دادستان و کیفر خواست درنظر گرفته شود البته اون تهدیدش رو منع کرد دادیار وگوشی رو هم رد صلاحیت کرد فقط بقیه شکایت رو برای تایید به دادستان فرستاد باتوجه به شاهد شاکی که گفته من نه تخریبی دیدم نه چاقویی آیا این شکایت من محکوم میشم یا منع تعقیب

Admin
احسان سهرابی
1 سال قبل
Reply to  احسان

سلام باید پرونده مطالعه شود تا بتوان نظر تخصصی داد.

Sahar Ghasemi
1 سال قبل

با سلام و روز خوش بنده دو سال پيش با همسرم شاكي پرونده اي بوديم كه به نتيجه رسيد و ٨ماه زندان و ديه براي متهم بريده شد زماني كه همسرم براي جلب با مامورين رفته بود متهم ادعا كرده كه همسرم ايشان رو تهديد و توهين كرده و فحاشي ناموسي در واقع همسر من همزمان با مامورين رسيده ولي ايشان ادعا كردن همسرم بنده زودتر رسيده و توهين و تهديد كرده و شاهد هم برده است در صورتي كه مامور جلب خودشان ادعا ميكنن با همسر بنده همزمان رسيدن و همسرم هيچ گونه صحبتي نكرده
ايا با شهادت مامور جلب ما ميتوانيم به نتيجه برسيم؟؟

Admin
احسان سهرابی
1 سال قبل
Reply to  Sahar Ghasemi

سلام بله اصولا اینگونه شکایت ها به جایی نمی رسد و شما تبرئه می شوید.

علی
1 سال قبل

سلام با همسایه طبقه پایین یگ جر وبحث صورت گرفت که دو شاهد قلابی اورده که حضور نداشتن شاهد اولی گفته ساعت یازده ونیم شب بود همسایه طبقه بالا سر و صدا می کرد یک خانم از واحد روبرو بیرون امدن و گفتن این صدا چیست و شاکی از پایین داد کشید آقا چه خبر است که متهمان از طبقه بالا به پایین امدن و با شاکی جر و بحث کردن و شاکی در منزل را بست و متهمان درب را هل دادن و سه نفری به داخل خانه آمدن اما آقا را دیدم که وارد شود ولی خانم را ندیدم درگیری فیزیکی بود اما انجور نبود که زیر مشت و لگد بگیرند مبل را تخریب کردن و شاهد دومی گفته: خیلی دیر وقت بودکه یکی از دوستان شاکی و من آنجا بودیم که ان اقا خود را م معرفی کرده بود و شام خوردیم و اخر شب بود که صدای صدا خیلی عجیب بود همسایه روبروی ایشان سر وصدا کرد و گفتند این صدا چیست که شاکی از خانه بیرون رفتند و ایشان هم همان حرف را زدن که متهمان از طبقه بالا پایین آمدند که دو تا آقا بودند و شاکی در را بست و از ما خواهش کرد که کاری نداشته باشید که طرف مقابل شروع به لگد زدن به درب کرد که متاسفانه قفل درب شکست و سه نفر داخل خانه آمدند که یگ خانم هم به آنها اضافه شد بین شاکی و فرد جوان درگیری فیزیکی رخ دا د و درب که باز شد خودشان بدون اجازه داخل خانه شدند تهمت هم از طرف ایشان و هم از طرف هرسه نفر توهین شنیدم و تهدید نشنیدم در صورتی که خانه ما مهمان بود و آنها شهادت می دهند که ورودی صورت نگرفته و همان همسایه روبروی حاضر بود ولی شهادت نمی دهد وقتی مامور ۱۱۰ آمد شکستن قفل و مبل و ورود به منزل را صورتجلسه نکرد و شاکی قفل شکسته را نشان مامور ندا د اکنون قاضی برای ضرب و جرح قرار دادرسی صادر کرده و شکستن قفل را به دادگاه درجه ۲ واگذار کرده و برای تهدید و بقیه قرار منع تعقیب صادر کرده حالا من چطور اثبات کنم شاهدها قلابی بودند

Admin
احسان سهرابی
1 سال قبل
Reply to  علی

سلام به دادگاه بگویید شما هم شاهد دارید . اگر شاهد شما برخلاف شاهد همسایه شهادت بدهد . شهادت همسایه اسقاط می گردد .

محمد
1 سال قبل

با سلام بنده یک مغازه لباس فروشی برای همسرم اجاره نمودم وبعد از مدتی به دلیل گران شدن اجاره مغازه را پس دادیم و به مقدار کمی از اجناس مغازه باقی مانده بود که در یک پارک که معمولا مسافر در آنجا روزهای تعطیل جمع می‌شوند همسرم روز جمع جنسها را برای به حراج گذاشتن به پارک برده تا هم داخل منزل شلوغ نباشد و هم پول خرج بچه هایشان در آید و در آن مکان هیچ شخصی مجوز برای اینکه کجا بساط کند و اجناسش را بفروشد ندارد بعد از دو ساعت یک خانم که معروف به دعوا و نزاع با بقیه هم بود رسیدند واجناس مارا لگد مال کردن همسرم را به زمین زده و با دختر و فرو شنده های کناری خود صورت همسرم را زخمی و با کفش به صورت و بدن خانمم حمله کردند که صدها نفر شاهد قضیه بودند که من بچه یک ساله ام را بغل کرده بودم و دیگر پسرم را صدا میزدم که داخل خیابان نرود و با همان بچه که بغلم بود سعی در جدا کردن آنها کردم و حتی کوچکترین حرفی یا دست به آن خانم نزدم زیرا دعوا بین دو زن بود و من خودم را قاطی مسأله نکردم و خانمم به کلانتری محل زنگ زدن و اظهارات طرفین که بر اساس شهودی که در آنجا بودند به نفع همسرم ثبت شد و آن خانم نیز به خانم بنده که همه شنیدند گفتند که اگر از من شکایت کنی بنده نیز چو ند شاهد به دادگاه میبرم و میگویم که شوهرت به من نزاع گفته و مرا کتک زده و حتی از پلاک ماشین بنده در حال رفتن عکس گرفتند و الان چون خانمم به مقدار یک در صد دیه کامل و یک بند آرش در پزشکی قانونی برایش نوشته اند و روزی که ما در مجتمع قضایی مشغول ثبت شکایت بودیم در همان لحظه آن خانم نیز رسیدن و از بنده شکایت کردن و با آوردن چند شاهد دروغین به کلانتری میخواهند به بنده تهمت بزنند یا بگویم که ایشان من وبرادرم را با ماشین زده آمد در صورتی که ماشین بنده سه روز قبل تصادف کرده بود و دقیقا صبح همان روز ساعت هشت ماشینم را چون صافکاری گفتند شنبه صبح ماشینم را به آنجا ببرم به صافکاری بردم و تمام آن شب ماشین در منزل پارک بود که چون سه نفر از همسایه های ما دوربین مدار بسته دارند نیز همه را ثبت کرده حال الان باید چگونه با آن خانم و شهود دروغگویش برخورد شود و حتی روزی که آمده بودند برای شکایت از بنده کاملا سالم بودند و دوربین مجتمع قضایی نیز آن را ظبط و ثبت کرده است با تشکر راهنمایی کنید

Admin
احسان سهرابی
1 سال قبل
Reply to  محمد

سلام همه این موارد را که گفتید برای قاضی بیان کنید . ماشین شما در صافکاری بوده و شاهد دارید و اینکه درخواست کنید عکس و فیلم ها بازبینی شود و از شهود آن خانم تکتک سوالاتی مطرح کنید تا کذب بودن اظهاراتش ثابت شود همچنین شما می توانید شاهد معارض به دادگاه معرفی کنید .

محسن فاتح نیا
1 سال قبل

با سلام اگر شخصی در یک پرونده خیانت در امانت از دو نفر که سابقه دزدی و جعل اسناد داشته آمد بعنوان شاهد استفاده کند و طرف مقابل هویت شهود را با گرفتن سو پیشینه آشکار سازد جریان دعوا به جه صورت پیش خواهد رفت؟

Admin
احسان سهرابی
1 سال قبل

سلام اگر شاهد سوابق کیفری داشته باشند . بسته به نظر قاضی شهادت آنان از عداد دلایل خارج می گردد

هدیه
1 سال قبل

سلام.
برای من پرونده ضرب و جرح دروغی باز شد.به جرم کتک زدن دوست فرزندم که ۱۱ ساله هست .
شاکی گواهی پزشکی قانونی و ۳ تا شاهد که شاهدان پسر بچه ۱۱ ساله ، دختر متولد ۸۵ و یک آقا بزرگسال هستند ، آورده که دروغ هستن.
من با دوست فرزندم فقط صحبت کردم ، ولی او را نزدم که چون این مورد را در دادسرا اعلام کردم و نخواستم دروغ بگویم ، با توجه به شاهدان دروغی و برگه پزشکی قانونی مبنی بر کبودی صورت و گوش چپ و کیگبودی آرنج چپ ، که نمی دانم چطوری این گواهی دا گرفتن ،
در حال حاضر متهم شده ام و پرونده ام به دادگاه ارجاع شده و فیش حقوقی برای ضمانت گذاشته ام.
لطفا راهنمایی کنید ، من چطور شهادت دروغ این افراد را ثابت کن؟
دوم اینکه در صورتی که در دادگاه نتوانم بی گناهی ام را ثابت کنم ، چه حکمی صادر می شود؟

Admin
احسان سهرابی
1 سال قبل
Reply to  هدیه

سلام اگر محکوم بشوید قطعا می بایستی بر اساس نظریه پزشکی قانونی دیه پرداخت کنید . مجازات حبس بسته به نظر قاضی دارد . بابت اثبات شهادت دروغ می بایستی با سوالاتی که از شاهد مطرح می کنید دروغ بودن اظهاراتشون را ثابت کنید و یا شاهد معارض به دادگاه تعرفه کنید . همچنین می توانید از دادگاه درخواست کنید که از طریق مخابرات موبایل شهود را نقطه زنی کنند که آیا در روز وقوع جرم شهود کجا بوده اند . در این صورت اگر معلوم شود شهود در جایی دیگر بوده باشند شما تبرعه می شوید.

برچسب ها

  #دروغ #دفاع در برابر شهادت کذب #شهادت کذب #کذب #گواهی کذب #مجازات شهادت دروغ #نحوه اثبات شهادت کذب #نحوه اثبات شهارت کذب #نحوه ی دفاع در برابر شهادت کذب

تماس با ما

تلفن موسسه

موبایل

برگشت به منوی تماس ها

مشاوره آنلاین

مشاوره آنلاین

برگشت به منوی تماس ها

برگشت به منوی تماس ها

برگشت به منوی تماس ها

برگشت به منوی تماس ها

برگشت به منوی تماس ها